Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rush Hour / Pablo
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 22:13

Så er årets andet og sidste føl kommet til Holtegården.

Holtegårdens Rubber Soul efter vores "gamle" hoppe Penny Lane F.

Han er 14 dage gammel nu, men da vi tog på ferie dagen efter, han blev født, har jeg først nu fået taget ordentlige billeder. Bortset fra, at både han og hans mor kravler op i linsen, så det bliver nærbilleder alt sammen, så vil jeg sige, at han er rigtig køn med en dejlig hals. Ret stor og lidt kalveknæet på højre forben. Han har udover sin store stjerne 3 halvhøje sokker.

Jeg har en god smed, og har haft dyrlæge et par gange til at tjekke op på benene, så det er der styr på.

Han er da lidt sød, ikke?

Ditte

Hoppeføl 2009 efter Quaterback/Romanov/Pablo

Hingsteføl 2009 efter Blue Hors Rush Hour/Pablo/Sendbote, TIL SALG

Skimmelbroget pony-vallak, 2008, slutmål ca. 138, TIL SALG

Holtegården

Nysted

0
0
Svar på denne tråd

Sukker mås..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 22:30

Han er da bare for lækker.. Stort tillykke med ham og håber bentøjet retter sig..

Har faktisk selv lige insemineret min Uffe Korshøjgaard/Aleksander hoppe me BH Rush Hour glæder mig meget til at se resultatet..:=)

Se Danske og tysk oldenborg og dv heste efter bla. Uffe Korshøjgaard/Unions bigben/Mozart/Mosevangs Marlo/Blue horse doolittle/ se mere på:

www.Stutteri-stensgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 08:32

Hvor er han smuk!!!

0
0
Svar på denne tråd

smuksak,
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 09:33

tillykke med ham. Har selv fået en Rush Hour følle hingst d. 14. maj. Hvor stor er din? Tuxedo var 115 cm, et stort brød og ligesom din kalveknæet. Kan du logges til at tage et billede fra siden. Han ser bare lækker ud! Tuxedo har også fået en fantastisk hals.

Lige et billede af en halvbror

Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

• hestebokse udlejes 1700,- / 1900,- pr. md.
  • Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:16

Tak for alle de søde kommentarer.

Mus: Jeg tror, min var 110 ved fødslen, og da jeg så ovenikøbet i april havde fået en på knapt en meter, så virkede han jo enorm. Jeg skal nok prøver at tage billeder fra siden, problemet var jo, at han gik hen mod mig (øv, at have tillidsfulde heste ). Hvordan ser bentøjet ud på din nu?

Ditte

Holtegården

Nysted

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 14:40

Bentøjet er blevet meget bedre, efter limsko og smertestillende, men han går hen og får sene/styltefod, idet han ikke får trådt igennem på hele benet. For at det ikke skal være løgn, blev han dianogsticeret med fysitis ved kontrollen forleden. Læs evt. følgende tråd: www.heste-nettet.dk/forum/4/223709/ 223709

Jeg kunne godt tænke mig at se mange flere føl efter Rush Hour, for jeg tror såment problemet ligger i at han avler alt for stor føl, der er bare krop, stænger og hals. Håber virkelig vi kommer ud på den anden side, med et føl der bliver OK, for ham Tuxedo er skruet godt sammen.

Venligst Mus

• Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd

Nye billeder
Forfatter: 
Dato:  13-06-2009 12:41

Jeg tror, du har meget ret i det med størrelsen. Jeg havde i hvert fald fornemmelsen af, at han havde ligget derinde med forbenene krøllet for meget sammen og bagbenene ligeså, bare den anden vej.

Jeg sætter lige et par billeder ind, som lovet. Jeg håber det bedste for os begge.

Jeg synes, han er en ret køn hest med lange ben, en god front og lækker bagpart.

Ditte

Holtegården

Nysted

0
0
Svar på denne tråd

Udvikling
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 21:18

Så er højre forben ved at være på plads. Beskæring og en gang shockwaves hos dyrlægen, så er vi godt på vej.

Jeg er helt sikker på, at Rubber Soul nok skal få helt normale, stærke ben indenfor meget kort tid.

Mus: hvordan går det med Tuxedo?

Ditte

Holtegården

Nysted

0
0
Svar på denne tråd

Hej Ditte
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:33

Først vil jeg lige spørge hvad shockwaves er? Tuxedo er noget af et problem. Mht calgus valgus tror vi på at han nok skal komme sig, men han bliver stej på alle fire ben, idet han er beordret boksro pga. fysitis. Tuxedo vokser stadig stærkt opad, hvilket er noget skidt. Vi har fået lidt styr på hans tykkelse. Tuxedo er på smertestillende og mavesårsforbyggende, men han er ikke nem at få ned i bukkesenerne, hvilket giver en tendens til sene-/styltefod. Vi har besluttet at sætte ham på en lille fold, for at belaste senerne, i øvrigt har han kunsthov på forbenene for at rette begge problemstillinger.

Pablo og Tuxedo minder så utroligt meget om hinanden i bygning og udstråling. Får vi at vide til følskue (såfremt han bliver klar) at han mangler hingstepræg, så "banker" jeg dommerne.

Gider du sende et billede at din hoppe til lundebakkegaard@sol.dk, bare for at se hvordan hun ser ud og meget gerne et af Pablo på hård bund, så vi kan se hvordan han står på benene?

I øvrigt dejligt at høre at Pablo bliver helt OK!

Venligst Mus

• Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd

Hej Mus
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 13:19

Jeg er ikke helt klar over, hvad de der shockwaves er. Ifølge min veninde, der er sygeplejerske, så er der lidt delte meninger, om det har effekt eller ej. Hun havde også svært ved at forklare mig, hvad det er, andet end at det er nogle impulser, der går ind og forstyrrer ionerne eller noget i kroppen, der hvor impulsen sendes ind. Det er ikke elektro, der kan risikere at gøre ondt.

Jeg bruger Johnny Sørensen fra Faxe dyrehospital, og han siger, de har haft god effekt med shockwaves. Jeg stoler på Johnny, så betyder det mindre for mig, at det er udokumenteret med effekten. Der gik jo også lang tid før, man anerkendte MSM og glucosamin herhjemme.. Måske er der andre læsere, der kan fortælle os om det?

Følle hedder altså Rubber Soul, det er hans morfar, der hedder Pablo .

Jeg skal nok prøve at få taget et billede af ham på hårdt underlag. Og også et nyere et af hans mor. Indtil videre kan du se dette:

Billedet er taget ca. 3 uger før termin. Jo, damen forstår at vise sig frem for et publikum .

Helt enig omrking hingstepræg. Jeg har aldrig før haft et føl med så meget hingstepræg så hurtigt.

Jeg prøver at begrænse græsindtagelsen for ikke at få for hurtig vækst, og holder fodringen i kort snor...

Ditte

Holtegården

Nysted

0
0
Svar på denne tråd

ville ønske
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 08:44

Jeg ville ønske jeg kunne se hjemme siden af holtegården, pony (holtegårdens splif) kan jeg ikke finde stamtavle på, så det kunne jovære.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-04-2010 09:39

Tillykke med det dejlige, velrejste føl :-D

Avl af typefulde welsh sec. A med prima temperament

Flink haflingerhoppe sælges

Welsh-stutteri Cashella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider