Efter følskuerne sidste år, var der et læserbrev i Ridehesten. En avler var ked af, at hendes føl havde frosset under skuet og mente det afspejlede sig i karaktererne.
Hun fik et meget skarpt svar, gående på, at havde hendes føl ikke været frarøvet den naturlige følpels, som har til formål, at beskytte de små mod vind og vejr, havde den nok ikke haft så store gener mht. vejret.
Jeg læste det sådan, at der ikke bliver set med positive øjne på klippede føl og kan kun erklære mig enig.
Her bliver heste i arbejde - altså min. 3-4 år gamle - klippet, hvis det er nødvendigt.
Føl har følpels fordi de har brug for den 