Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl pels
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 14:20

Hvad gør i når man nu skal til følskue og føllet stadig har baby pels?


Klipper man dem eller lader man bare som ingen ting?


Vi har mulighed for de kan være inde i dårligt vejr/om natten - men da vi skal afsted både 27/6 og 26/7 ville jeg jo gerne vide hvad der er smartest.


Det er 1. gang vi skal ha føl med til DV følskue, og der er unægteligt mere konkurrence end i DPF


Håber i kommer med et godt svar da jeg ikke gider høre på dem der himler op om det er synd at klippe et føl.





Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 14:36

Hej..


Personligt synes jeg ik føllene skal klippes til skuerne.

Det er mod deres natur.

Og jeg tror ik på dommerne vurdere dit føl bedre ved en evt klipning.


Jeg har endnu kun set et føl det var klippet til skue og har da været med de sidste 6 år..



Sælges:

3 års Hingst efter BH Del Quinto/RDH hoppe/Solos Landwind

Super dejlig nem hingst, er pt i tilridning


Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd
 
 dommerne
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 14:43

kan faktisk finde på at fortælle dig at det er moralsk forkert at klippe dit føl.. har tidligere hørt en dommer, gå direkte hen og fortælle ejeren det lige efter fremvisning, så tror bestemt ikke de ser positivt på en klipning..



0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke klippe
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 14:52

Jeg har også en uldtot gående, men jeg gør ikke noget. Var til et foredrag for nylig med Ole From.. Han lagde ikke skjul på at han synes det er noget svineri at klippe føl. De har jo pelsen både for at holde varmen og som værn mod den skarpe sol.


Vi kan godt blive enige om at de jo ikke er specielt kønne med al den pels.. Men helt ærligt, dommerne kan sagtens se om det er et godt føl alligevel. Vi ses måske på begge skuer



MVH Diana



Til salg:

Hoppeføl efter B.H Doolittle-Crelido-Limaro)

født d. 3/3-2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar.
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 23:15

Grunden til jeg stillede spørgsmålet var fordi jeg tidligere havde haft en uoverens stemmelse med en som klipper føl og også har haft føl med i finalen til Eliteskue - men tror nu også at vi dropper klipningen.


For de går meget på fold og det vil jo så være ret begrænset.


Dommerne må bare pudse brillerne når uldtoten fræser forbi i svævende trav/galop og så bare ryste op med nogle ordentlige karrakter





Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uldtotten
Forfatter: 
Dato:  11-06-2009 23:25

Billede


Hun er efter BH Leredo og Mary Lou XX

Blev født 10/4 og er simpelthen bare så dejlig.





Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fin ser hun ud..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 07:58

Det er da ikke så galt... så skal du se min "uldtot"



MVH Diana



Til salg:

Hoppeføl efter B.H Doolittle-Crelido-Limaro)

født d. 3/3-2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 klipper ikke
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 09:00

Dommerne må kunne ligge igennem følpelsen..viser lige 2 billeder af en tidligere hest Poul havde


Inden følskue...havde også lidt sorte ben


Billede




Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roskilde Dyrskue
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 09:02

Og her er hun som 2 års.


Undskyld at billedet er lidt skævt

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 09:05

kan se at det første billede er efter følskue, men kan svagt se at hun er barberet ved brandmærket..men det ændre ikke ved den smukke følpels...køn...ja, selvfølgelig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Følpels..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 13:28

Efter følskuerne sidste år, var der et læserbrev i Ridehesten. En avler var ked af, at hendes føl havde frosset under skuet og mente det afspejlede sig i karaktererne.


Hun fik et meget skarpt svar, gående på, at havde hendes føl ikke været frarøvet den naturlige følpels, som har til formål, at beskytte de små mod vind og vejr, havde den nok ikke haft så store gener mht. vejret.


Jeg læste det sådan, at der ikke bliver set med positive øjne på klippede føl og kan kun erklære mig enig.

Her bliver heste i arbejde - altså min. 3-4 år gamle - klippet, hvis det er nødvendigt.

Føl har følpels fordi de har brug for den




Mvh


Charlotte



Kattekillinger (skovkattekrydsninger) i sjove farver søger gode hjem fra aug.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Päls-Leredo
Forfatter: 
Dato:  12-06-2009 15:57

Undrar om Leredo ger ovanligt mycket päls? Min avkomma har också tjock päls. Våra fölvisningar i Sverige är i mitten av augusti, jag får väl se hur hon ser ut då, jag klipper inte.Bild efter en galopptur i hagen när det var varmt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lena 2
Forfatter: 
Dato:  14-06-2009 18:40

Hold da op en lækker Leredo baby - kan godt se nu hvor andre har sat billeder ind af jeres føl så er det ikke helt så slemt med Lucky Dice.


Vi har ikke nogen at samligne med da den hoppe med føl som skulle ha gået her er kommet hjem til ejer igen da de har haft problemer med at få ifolet deres hopper. Ind til nu er kun 2 ud af 8 drægtig.





Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider