Nu er jeg ikke erfaren, men lidt viden har jeg da..
1. føllet begynder at få tænder efter små 14 dage..
2. Jeg bruger Brogaarden, her er hvad der står på deres hjemmeside: Når føllet er omkring 2-3 uger, begynder det ofte at vise interesse for at optage fast føde. Her bør man tildele et foder velegnet til føl f.eks. Suregrow eller Foal Creep Pellets i små mængder i stedet for at føllet spiser hoppens foder.
Ved at tildele et velegnet foder er føllet vant til at optage fast føde, når de begynder at have behov for det omkring 8 ugers alderen, når mælkeproduktionen er faldende. Føllet bør fortsætte med foderet gennem sommeren. Typisk vil de fleste føl ikke have behov for tildeling af kalorier, hvortili Suregrow anbefales.
Til efteråret kan føllet langsomt vænnes til et foder specielt til fravænnede føl som f.eks. Fase I, Stud Balancer, dog bør overvægtige og hurtigt voksende føl, nøjes med et proteinholdigt vitamin-mineraltilskud som f.eks. Suregrow (uden tildeling af havre!).
Velegnede fodermidler:
SUREGROW
FASE I
STUD BALANCER
HARTOG LUCERNE MIX
HARTOG GRAS-MIX
SPEEDI-BEET
FIBRE-BEET
3. Jeg havde planlagt ferie ugen efter termin, men da føllet kom 2 uger før, var det ikke meget tid i starten (1 time pr. dag ca.) Mest kontakt med hoppen, så begynder føllet så småt at vise interesse. I dag er hun knap 3 uger og elsker at blive kløet - det er kommet ligeså stille og nu er vi rigtig gode venner. Det er så fantastisk når føllet vrinsker efter en 
Held og lykke med den lille følle - må være ekstra kært med sådan en lille lommestørrelse!!