Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Palomino
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 15:02
Hvilke regler er der for kåring af hopper til palomino-avlen?

Helt specifikt tænker jeg på hvis jeg har en feks rød hoppe, som jeg ønsker bedækket med en BEC hingst hvor der er garanti for palomino-afkom, kan føllet så stadig kun registreres i LU og først brændemærkes palomino efter en eventuel kåring som 3-års? Eller kan en rød hoppe kåres i palomino-forbundet så hendes afkóm indgår på lige fod med "rigtige"/rene palominoer?

0
0
Svar på denne tråd

Kåring med føl
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:20
Hej Louise

Jeg har en rød hoppe som har fået et par palominoføl.
Hoppen blev i 95 holdt til første gang og fik i 96 et palominoføl. Først da meldte jeg mig ind i DPA og meldte føllet til følskue.
Føllet klarede sig rigtig godt og skulle i øvrigt brændemærkes på dagen. Formanden for DPA foreslog at vi efteranmeldte hoppen til hoppekåringen, som fandt sted samme dag, så føllet ikke fik LU-mærke, men et "ægte" DPA-mærke.

Så min røde hoppe, som i forvejen var kåret i DV, som RDH-hoppe, blev mønstret for dommerne og optaget i DPA´s hovedstambog. Og dermed blev mit føl et rigtigt registreret DPA-føl.

Hvis du holder din hoppe til ved en BEC-hingst, og altså får et palominoføl, så meld både hoppe og føl til skue og din hoppe vil få en "almindelig" og farveneutral bedømmelse. Dit palominofarvede føl vil blive bedømt på lige fod med de andre palominoføl.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

du skal
Forfatter: 
Dato:  07-02-2004 19:29
bare lige huske at den hingst du bruger skal være kåret i DPA eller en anden avlsforening under Landscentret, for at du får stamtavle/pas fra Landskontoret.

punktum- punktum-komma-streg.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En god hest har ingen bestemt farve.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  09-02-2004 19:01
et hoppeføl, der er rød, men har dog ingen problemer med at får hende kåret i DPA, da begge forældre er registreret i forbundet. Jeg vil selv bruge en BEC hingst nærmere betegnet Crowns Blue Pearl, som efter min mening er det rigtige valg til min hest. For at hjælpe dig er der på DPA´s hjemmeside en masse kåringsregler, som jeg vil foreslå, du ser nærmere på. Adressen er www.palomino.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider