Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ødelagt mellenkød Hjælp
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 11:57

En af mine hopper er i brunst har gået med hingsten de sidste par dage, men hendes mellenkød ved siden af skedeåbning er revnet og hun gider derfor ikke stå stille,hun løber runt, når han bedækker.

Hvad gør jeg da hun er meget i brunst og der skulle jo gerne komme et føl ud af det.

Har lige tage hende fra, og vasket det, lige nu er hun for sig selv, men er der noget man evt. kan smøre på, andre med samme problem der har et par gode råd.

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville undlade
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 12:11

at bedække på hende mere i denne brunst, der er ikke noget at sige til at hun ikke vil stå stille , det gør temmelig sikkert ondt og svier når han bedækker selvom det er ved siden af skeden.

vh Berit

WWW.jlt-tinkere.dk
Brugsegenskaber og temprament i top

De Dagda

står til rådighed for hopper

Smuk 4 års Tinker-hoppe 155 i stg sælges

Hingsteføl 2009 sælges

0
0
Svar på denne tråd

måske....
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 12:34

....kunne du bedække hende hvor i holder hende og hingsten så kan man som regel hjælpe lidt til hvis hingsten rammer formeget til den ene side. så de ikke går sammen så hun bliver slidt mere på end nødvendigt.;-)

mvh. Loa

0
0
Svar på denne tråd

muligheder
Forfatter: 
Dato:  09-06-2009 13:46

lad hende gå 2 dage og se hvor meget det er helet, ser det ok ud, så bedæk for hånd til hun slå fra og kun hver 2. dag

er det ikke helet ret meget så lad hende gå til næste brunst, andet vil være synd, og måske i risikere at hun slet ikke vil tage hingst mere hvis det bliver forbundet med store smerter...

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider