En af mine hopper er i brunst har gået med hingsten de sidste par dage, men hendes mellenkød ved siden af skedeåbning er revnet og hun gider derfor ikke stå stille,hun løber runt, når han bedækker.
Hvad gør jeg da hun er meget i brunst og der skulle jo gerne komme et føl ud af det.
Har lige tage hende fra, og vasket det, lige nu er hun for sig selv, men er der noget man evt. kan smøre på, andre med samme problem der har et par gode råd.
at bedække på hende mere i denne brunst, der er ikke noget at sige til at hun ikke vil stå stille , det gør temmelig sikkert ondt og svier når han bedækker selvom det er ved siden af skeden.
....kunne du bedække hende hvor i holder hende og hingsten så kan man som regel hjælpe lidt til hvis hingsten rammer formeget til den ene side. så de ikke går sammen så hun bliver slidt mere på end nødvendigt.;-)
lad hende gå 2 dage og se hvor meget det er helet, ser det ok ud, så bedæk for hånd til hun slå fra og kun hver 2. dag
er det ikke helet ret meget så lad hende gå til næste brunst, andet vil være synd, og måske i risikere at hun slet ikke vil tage hingst mere hvis det bliver forbundet med store smerter...