Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hingsten enzo
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 08:51
Hei!

Er det noen som vet noe om Enzo? Jeg vil vite hva som helst, alt fra høyde til hva slags avkom han avler! Jeg har tenkt til å bruke han på min fullblodshoppe, Mandaline xx. Det er bilde av henne på min presentasjon.

Hilsen Nina!
:-D
0
0
Svar på denne tråd

Enzo..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 09:15
Hej Nina!
Er Enzo ikke solgt til Norge? Eller er han i Danmark?

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

Enzo.....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 11:02
står stadig tilmeldt på Hingstelisten så vidt jeg ved.
Men jeg kunne måske mere forestille mig at han er udstationeret til Norge. Men har du forhørt dig inde på hjemmesiden ? Eller du kunne prøve at ringe til Aage selv.
Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil""Oldenborg hoppe udlånes"
0
0
Svar på denne tråd

Enzo igen
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 12:19
Nu blev jeg helt i tvivl, men der står godtnok i Oldenborgnyt nr. 4 fra 2003, at Enzo er solgt til Norge. Om han så bor her eller der, det ved jeg ikke noget om :-)

Venligst Lone
0
0
Svar på denne tråd

joda han er det
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 15:13
Hei!

Joda, han er utstasjonert til Norge, og jeg har snakket med han som eier han nå, men jeg ønsker å vite litt om hans "rykte" i Danmark som avlshingst. Han som eier han nå visste ikke enda hvilke egenskaper han nedarver og div andre ting, så han skulle selv snakke med Aage, men jeg er interessert i å få vite hva dere danske vet om Enzo. Litt background-information for å si det sånn... :-)

Hilsen Nina!
0
0
Svar på denne tråd

ENZO...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 17:42
Enzo blev solgt til Norge foråret 2003, lige efter hingsteshow i Aalborg.

Jeg har en 4 års hoppe efter han, og hun er bare så lækker, hun er meget arbejdsvillig, og elsker at lave noget. Hun er ikke den fødte springhest, det ligner lidt en elevator der kører op og ned, når hun bliver løssprunget, men mon ikke det kommer med noget træning. Hendes dressur er helt i top, og hendes gang udvikler sig for hver dag, hvis hun fortsætter i samme tempo, så ender det nok med at hun sparker sig selv i hovdet af de høje knæløft hun kan lave.

Hun er generelt en lækker hest, som både hendes mor og far er. Hun er ikke blevet så høj, som hun skulle med det opvejes helt klart af hendes temperament og humør.

Du kan se billeder af hende, på min præsentation, hun hedder Ciki, og er rød, hvilket ikke stammer fra hendes far, men der er Alexander i hende.

Håber du kunne bruge det!

MVH¨
Gitte

Har en welsh sec B tilsalg, se min præsentation, eller kontakt mig for yderliger information.
0
0
Svar på denne tråd

så fin hun var!
Forfatter: 
Dato:  05-02-2004 20:28
Hei Gitte!

Jeg var inne og så din hest Ciki, hun var skikkelig skjønn! Hoppen min er rød, så jeg får kanskje rødt føll jeg og? Hun har sorte prikke på rumpa, så hun kan jo avle sort. Det blir kjempespennende!

Han som har Enzo nå sier at Enzo er den mest spesielle hingsten han har hatt, Enzo har skikkelig personlighet! Er det kanskje noe han arver til sine avkom? :-)

Hilsen Nina!
0
0
Svar på denne tråd

Enzo afkom.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 01:17
Hej igen.
Jeg er igang med at tilvænne/tilride en 4 års vallak efter Enzo. Indtil videre syntes jeg det er en fornuftig hest. Ham her er dog lidt forsigtig, men ikke mere end han er nysgerrig. Han er god og kærlig hest, men er ikke så høj igen. Han vel omkring 160 i stg. Jeg har hørt fra flere som siger at Enzo ikke avler så højt igen, som han selv er.
Ham her vallakken, har indtil videre prøvet at få hovedtøj, longegjord på, og det siger han intet til. Det havde han ikke prøvet da jeg startede med ham, og det gjorde jeg for små 3 uger siden. Han er heller ikke bange for bomme som ligger på jorden. Man kan køre longepisken over hele kroppen på ham, står lige så stille og er tillidsfuld. Der er selvfølgelig lang vej inu, men indtil videre syntes jeg det er en fornuftig hest.

Mvh. Lotte.
"Oldenborg heste kan og vil""Oldenborg hoppe udlånes"
0
0
Svar på denne tråd

Jeg red Ciki til.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2004 19:40
Hej jeg red Ciki som Gitte har til.

Og jeg kan kun sige at hun var fra første dag meget nem at arbejde med, havde INTET at sige til at der kom rytter på og var ligeglad med hvad vi nu fandt på.

Efter en uges ridning var hun 100% styrbar og havde tjek på at når vi klemte med schenklerne skulle vi trave og gik let og sugende på tøjlen....

Da hun kom hjem efter 2 mdr havde hun styr på højre og venstre galop. Var 100% trafiksikker ( var kold over for store landbrugsmaskiner og div. busser og lignende) var i holdning og arbejdede bagfra og min datter på 5 red selv rundt på hende og skridtede hende af. Men den store springer blir hun nok aldrig *G* ( vel Gitte :-) )

Hun var stabil og pålidelig og MEGET arbejdsvillig, det eneste problem der var: man skulle som rytte passe på at man ikke kom til at gå for hurtigt frem pga hendes store vilje til at arbejde for sin rytter. Og det er ud fra synspunktet at man skal ikke presse ungheste i tilridnings fasen!

Kort sagt: Hun elsker at arbejde!!! Samtidig har hun nogle kanon gode bevægelser og en virkelig dejlig hest at ride. Jeg er sikker på det er en hoppe der vil komme langt med den rigtige rytter!

--

Christina

så er der billeder af hestene på min præs. alle hestene *G*

Hvis du ikke kan sige noget positivt, så hold hellere din mund >o<<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider