Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Gribaldi/Weltmeister føl 3 uger
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 20:04

Hej alle

Ihh, altså, man kan slet ikke lade være med at tage billeder hele tiden af føllet, det er herligt at have føl i stalden, man har næsten ikke tid til andet ..

Her er vores føl 3 uger, hans forben falder stadig lidt sammen i knæene, når han bliver træt, han er ude ca 12 timer i døgnet nu på en fold med hård bund (tør!). Smeden har kigget på ham og anbefalet, at han går på hård bund så meget som muligt.

Han er rigtig sød og kærlig og bliver aet og rørt ved hver dag. Har løftet alle 4 ben i dag og gået tur i grime og træktov sam. med mor uden større besvær

Men ville gerne høre, hvordan I andre gør, når I skal adskille mor og barn? Hoppen er meget glad for føllet og blev helt panisk, da vi prøvede at trække hende ud og lod følle være i boksen. Hun var uden for stalden i 3 min og moslede rundt og vrinskede 20 gange ... og blev helt svedt.. føllet tog det pænere, men vrinskede selvfølgelig også efter mor, men ingen panik fra hans side.

Så hører gerne jeres erfaringer, da jeg jo gerne snart ville ud at ride på hoppen igen... skal man tage føllet med på ridebanen??

Hører også gerne, hvad I synes om ham?

Mange hilsener

Helle / Graffaldi

0
0
Svar på denne tråd

Løse forknæ
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 22:23

Min dyrlæge siger boksro, så meget som muligt, når de har løse forknæ. Jeg ville nok ikke have sådan en ude 12 timer om dagen

5 års KNN hoppe efter May Sherif DVE 250, Thunder Boy KNN 96 sælges. 35000,-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 07:12

Hej Helle

Fint føl du har ,hvor stor er han?

Jeg tror du skal lytte til smeden vedr. de løse knæ. Jeg har svært ved at se at boksro skulle hjælpe. Ellers spørg din dyrlæge.

Vi plejer at lukke hoppen på fold alene allerede fra dag 1, bare 10 min. Det er en god måde at vænne føllet til at undvære sin mor på og hoppen "renser" sig godt når den "mosler" rundt. Det er selvfølgelig for sent nu hvor det er 3 uger siden foling men alligevel.

Mit råd er, tag en " kold tyrker" få det overstået, det er da ikke til at ride med et føl rendende rundt.

Karen

"Skovtursfreak"

0
0
Svar på denne tråd

Føl højde mv
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 19:44

Hej Karen

Tak for de gode råd, tror også, at der må en "kold tyrker" til før end der sker noget ...

Føl var 105 cm ved fødslen og nu 115 cm. Kan man sige noget om, hvor stor det bliver ud fra de oplysninger?

Mange hilsener

Helle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider