Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Tvillinger desværre
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 07:50

Så folede hoppen 4 dage før termin..2 sorte piger efter BH doolittle. De var desværre dødfødte


Hoppen har det godt trods alt.

Fik at vide at vi skulle lade det ene føl blive liggende i boksen...hvor længe???

Hun ser ud som om hendes hjerte bløder og ikke kan forstå hvad der er sket. Men det beroliger mig at hun spiser osv.


Andre ting jeg skal tænke på???


Tanja...med røde øjne

0
0
Svar på denne tråd
 
 tvillinger
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 08:20

åh nej da det gør mig ondt. håber i begge kommer jer over det.


jeg har ingen anelse om hvor længe den skal blive liggende, men jeg kunne forestille mig at du kan fjerne den når du lukker hoppen på fold, så den er væk når hun kommer ind igen.


hilsen kristina


godtlænder bl. gimmer lam byttes til andet gimmerlam (klar til byt aug-sept.)


2års ox hoppeplag sælges, MB Karatt tilbyder bedækning

www.helleruphus-hesteavl.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 08:20

vi lod føllet ligge natten over i boksen, så hoppen selv fandt ud af, at der ikke var liv i det. Det er en rigtig trist situation, jeg føler virkelig med jer

Men fjern føllene når hun har indset dét, og er ligeglad.



Sagde Line

>> som er én af dem med ben i næsen og hest i stalden <<

...Trip, trap, træsko...

Kildevang's Lazard, Thyboegaard's Siska & Flindtegaarden's Jepling


-- Sammen kan vi alt --









0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 08:49

Normalt vil hoppen ligeså stille dække f¢llet til med halm, og derved afskrive det. Hvis i kan lade hende stå til f¢llet er dækket ove med halm, og hun er rolig og spiser, skulle hun ikke komme til at "savne" den når i lukker hende ud.

Er afpr¢vet et par gange. Er virkelig ked af det på jeres vejne..


0
0
Svar på denne tråd
 
 tvillinger
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 08:55

det er jeg ked af at høere og aå at begge føl ikke klarede det.

Vi lod Pipa have føllet resten af natten sidste år, da hun folede 1md. før tid, det blev så fjernet da hun kom på fold, det var dog hårdt at se hende stå og kalde på den, det fik tårene frem i øjenene på mig men efter ca. 15 min. hvor der ikke kom nogen følle når hun kaldte, gik hun op til de andre og græssede....herefter mugede jeg boksen.

Det var de 15 min. hun stod og kaldte, dagen efter var hun som vanlig, dog med mælkeløb til stor glæde for staldmisserne, det aftog efter ca. 4 dage....

I år er alt guskelov gået lige efter bogen og føllebasse er idag blevet 5 dage og fuld af energi...

Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv, ked
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 10:30

af at høre at det var dødfødte tvillinger. Det er frustrerende at stå i sådan en situation. Prøvede det selv for et par år siden. Vores hoppe fik lov at beholde det ene føl indtil hun havde begravet det ordentligt i boksen.


Stort trøstkram herfra.


Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

  • hestebokse udlejes 1700,- / 1900,- pr. md.
  • Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd
 
 siger selv fra
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 10:52

Jeg er ked af at høre om føllene, det er en rigtig trist oplevelse


Da min hoppe fik tvillinger over to måneder før termin, vidste hun at føllet/føllene var dødsdømt, og accepterede hurtigt situationen.

Jeg lagde begge døde føl op i en trillebør, og trillede dem ud i kanten at folden hvor hun gik alene. Engang imellem var hun henne og snuse til dem, men gik hurtigt igen.

Til aften kom hun ind i sin boks, og så var det det.


Heldigvis kommer heste over det hurtigere end os mennesker. Hun skal nok klare det.

Håber du klarer det også.




MVH Nanna

Stald Teglvang


Sælges:

Flere afkom sælges, kig på min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 fandeme hårde
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 12:10

Hej Alle


Tak for de medfølende ord. Puha jeg synes det var en rigtig grim oplevelse. Hun har dækket føllet til med halm og er nu kukket på fold sammen med de andre. Hun kaldte i ca. ½ time men lader nu til at ha accepteret situationen. Det skar godt nok i hjertet da hun stod og kaldte.

Så lige nu har jeg ikke lyst til flere føl. Det var drømmeføllet..endda både køn og farve.

Så planen er at den næste bliver købt...har ikke lyst til avlens lotteri lige nu...og så kender jeg afstamning køn farve osv.og kan vælge frit på alle hylder


Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 trist...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 14:42

øv hvor en oplevelse i fik der... en af mine bekendte prøvede det for nogle år siden... der fik hun afvide af dyrlægen at hun skulle ifole igen for hoppens skyld og han ville garenter(staves) at det ikke ville ske igen... og hun har siden fået føl på hoppen og alle de andre er kommet efter bogen ;) håber ikke du er helt skræmt af at forsøge igen det er jo en dejlig følelse når de små guldklumper kommer ud efter bogen....

0
0
Svar på denne tråd
 
 ØV hvor er det trist...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 15:56

Sikke da en tragisk oplevelse - føler med dig



Hilsen Jannie
ejer af Super Sisse og Sammie Superstar :)


www.nokke.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 15:57
Hej Tanja!


Ja, desværre oplevede jeg nøjagtig det samme med vores Fjordhoppe, som folede dødfødte tvillinger ca. 6-7 uger før Termin den 17/5-09...........så jeg ved lige nøjagtig hvordan du har det lige nu! Vi lod Mia beholde begge føllene til vi lukkede hende på fold engang midt på formiddagen, efter at vores dyrlæge havde være og checket hende for efterbyrd osv. Så lukkede vi Mia på fold, og hun kaldt rigtig meget ca ½ time, og så var det først da jeg lukkede hende ind igen, at jeg syntes at hun ikke! var "sig selv".........hun virkede til at have meget ondt, når hun lagde sig ned, ville hun kun ligge på siden, så dyrlægen blev igen tilkaldt, og han mente så at hun havde rigtig mange og hårde efterveer, og så var hun meget trist pga, savnet af sine føl, sagde han, så Mia fik smertestillende og så skulle jeg give hende smertestillende pasta x 1 den efterfølgende dag, og på 3. dagen var hun sig selv igen, men det var rigtig hårdt, også for os, men jeg var snart endnu mere bange for, også at miste Mia, men heldigvis er hun helt på Toppen igen.....


Men Tanja, nu håber jeg at du og din hoppe kommer godt over det!
Mange Trøsteknus fra Kate B.



Frieserhingsteføl efter Doaitsen 420 sælges efter fravænning!


Kastanjegårdens Mia FJ 10404: Årets Fjordhest


folede desværre dødfødte tvillinger 7 uger før Termin!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej, hvor er jeg ked af det
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 21:10

på dine og hoppens vegne


Jeg fik selv et mørkt hingsteføl i tirsdags efter Doolittle. Hoppen var også drægtig med tvillinger, men det lykkedes heldigvis at klemme den ene på 17.dagen.


Er det ikke unormalt, hoppen næsten går tiden ud, når der er tvillinger? Jeg har ikke forstand på det, men har hørt, de så tit kaster et par måneder før.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 08:48

Jeg tog føllet væk efter 15 minutter. Hoppen var også ligeglad med føllet og kunne godt se at der var ingen grund til at slikke mere på det.. Men hun har også fået 2 føl før, så måske er det derfor.


Det er aldrig sjovt at miste - heller ikke at få dødfødte føl..


Min hoppe blev også scannet i april med tvillinger, (den fik dog kun 1 i år (død)) og de blev sprøjtet af. Nu er hun drægtig med en enkelt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da godt nok trist for jer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 10:36

Og enhver avlers "frygt". Godt at hun nu har accepteret det. Og jeg kan sagtens følge dig med hensyn til at have mistet lysten til at ifole. Du skal jo også lige have den "bearbejdet".


P.t. har vi en hoppe - som har termin medio juni og hun er bogstavelig bare så stor som et hus. Min største frygt er også tvillinger. Det er hendes første føl og derfor har vi svært at vurdere om hun bare bliver mega stor, eller om der er to. Hun er meget besværet og de sidste to-tre uger har hun bare meste stået og "hængt".


Jette K

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor trist
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 14:42

Det er aldrig sjovt at miste et føl hverken for dig eller hoppen..


Min hoppe folede tvillinger 3 uger før tid den 26 marts i år, den ene dødfødt men den anden var levende, men kunne ikke komme op og stå så jeg måtte flaske den de første par dage hvorefter jeg kunne nøjes med at løfte hende op og stå og hen til patten, og idag er hun så 2 1/2 md gammel og er det frækkeste føl!


Så jeg blir bare mere og mere taknemmelig fordi jeg var så heldig at beholde det ene føl når jeg læser sådanne indlæg!


Vh


Majbritt




Nu også med welsh ponyerne Friars Springsong og Englykke´s Dior

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider