Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Så kom der føl!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 03:20

Her kl. 01:03 folede min hoppe den smukkeste lille palomino hingst :-)


Hun er gået præcis en uge over tid, så endelig kan nattevagterne slutte. Hele folingen gik præcis efter bogen, til trods for at hoppen er 21 år, og det kun er hendes andet føl :-)


Aftene startede ellers noget kaotisk, idet min hund måtte akut til dyrlæge... VI var hjemme igen omkring kl. 23:30, og jeg gik ind med hunden, imens min kæreste blev de for at lufte vores pensionshunde. Pludselig hører jeg kæresten råbe højt efter mig, og jeg springer ud!

Cille (min hoppe) er løbet igennem hegnet, og op imod stalden, og drøner nu rundt på gårdspladsen

Vi havde endnu ikke lukket heste ind, da vi havde været til dyrlæge, men resten af hestene står roligt på deres folde. Jeg får fanget Cille og smidt hende i boks, og får hurtigt lukket resten af hestene ind.

Forundringen var stor, for jeg har haft Cille i 13 år, og den hest har ALDRIG løbet igennem hegnet! Hun er smadder bange for det, og vil helst holde sig langt væk fra hegnet.

Resten af hestene virkede totalt upåvirkede, så det var meget underligt hvorfor Cille var rendt ud. Vi når kun lige at fodre hestene til aften og vender os om for at gå, så går fostervandet :-)

Og så gik det ellers stærkt, vandet gik kl. ca. 00:35, og knap en halv time efter var der føl


Så Cille kunne åbenbart ikke vente længere, hun skulle IND, og det skulle være NU!

Kloge hest


Så tak Cille, fordi jeg fik lov at dele den oplevelse med dig :-)

Jeg har aldrig overværet en fødsel før, så det var ret vildt og jeg tror også jeg panikkede lidt på et tidspunkt :-)

Men Cille var bare sej, og klarede det hele til UG


Nu vil jeg smutte ud og se til mor og søn en sidste gang, og så lade dem være for natten :-)






Undervisning, trailertræning,

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk


Sjællandstur d. 26.27. maj. Stadig enkelte ledige pladser!





0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort Tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 08:58

med føllebassen, det er noget helt enestående at opleve fødslen, det gjorde jeg ikke denne gang pga. arbejde havde haft fri 9 dage forinden, men natten som jeg starter med job foler Pipa selvfølgelig.

Overværede det dog sidste år, men desværre 1 md. før tid, så glæden blev kort.


Hilsen

Lizzi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 11:05

Hej Tine.


Kæmpe stort tillykke herfra hans stolte far, glæder mig helt vildt til at se vidunderet og tak for den store oplevelse at sidde med på mobilen som "jordmoder" hele vejen.


Må snart komme over og se ham.


Er pænt misundelig over du var med, da jeg selv har missede min egen hoppe selv med både alarm og overvågnings kamera.


Nå med ind med nogle billeder af skønhede, selv om jeg har fået et par fra i nat over mobilen.


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Super Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.





0
0
Svar på denne tråd
 
 TILLYKKE
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 15:01

Sikke en fornufting hoppe du har der.... og heldigt i kom hjem i tide :) glæder mig til at se billeder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 19:42

Hej Tine


Endnu engang tillykke med ham. Jeg tillader mig lige at ligger lidt billeder ind af ham, så alle kan se hvor skøn han er. Han har fået en skøn maling lige tilpas.


½ døgn gammel


Fantastisk skønt temperament.





Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Super Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er den skøn
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 02:16

Er det Camillas pony der er far til den? Hvor stor er Cille? Synes jo at Camillas hingst er HELT VILDT LÆKKER!! (Bare en tand for lille :) ) Glæder mig til at følge føllet, synes den er lige i øjet


Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere


Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -





0
0
Svar på denne tråd
 
 Yep det er min
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 09:51

Hej Janne.


ja det er min pony/ hingst som er far, men han har jo en far som er hest på 162 cm, så han avler jo højt. Jeg har selv fået et styks lækker palomino hoppe på min DV hoppe som er 165 cm i stg. Hun er født 107 cm og vokser godt, så regner med hun bliver 162-63 cm.


Du kan se hende på min præstentation under Bryggergårdens Ballarina.


Tine. Vil gerne se nogle flere billeder hvor han er mere foldet ud, er jo vildt nysgerrig.


Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og kåret cremello hingst (DPA).


Super Palomino hingsteføl tilsalg fra d. 26.6.08.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Stort tillykke ..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 13:14

...med den fine fyr og den dejlige kloge hoppe


Mvh


Charlotte


0
0
Svar på denne tråd
 
 ja Janne
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 16:03

Det kunne være et fint match med din store brune hoppe:)


Tillykke Tine, han er bare nusser;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2009 17:20

Tusind tak Camilla, fordi du har sat billederne ind :-)


Han er bare så lækker en lille fyr, vildt social og nysgerrig

Man skulle tro han er i familie med Grå, for han har allerede lært at bakke hen til en, så han kan blive kløet på numsen


Han har i øvrigt fået navnet Ashwin, det stammer fra indianerne og betyder "strong horse" :-)


Skal nok lægge flere billeder på snart. Fik taget nogle i går, men har ikke modtaget dem endnu. Vores kamera er blevet stjålet, så jeg er afhængig af at kunne låne af andre. Rigtig surt når man gerne vil rende og knipse billeder hele tiden






Undervisning, trailertræning,

tilridning tilbydes.

Se mere på

www.horsemind.dk


Sjællandstur d. 26.27. maj. Stadig enkelte ledige pladser!





0
0
Svar på denne tråd
 
 hvor er han skøn
Forfatter: 
Dato:  04-06-2009 10:57

Stort tillykke med lækkermåsen :)


Velholdt brun Spalding dressur 17" Fit 2 sælges henvendelse på PB


-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk :)


Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider