Her kl. 01:03 folede min hoppe den smukkeste lille palomino hingst 
Hun er gået præcis en uge over tid, så endelig kan nattevagterne slutte. Hele folingen gik præcis efter bogen, til trods for at hoppen er 21 år, og det kun er hendes andet føl 
Aftene startede ellers noget kaotisk, idet min hund måtte akut til dyrlæge... VI var hjemme igen omkring kl. 23:30, og jeg gik ind med hunden, imens min kæreste blev de for at lufte vores pensionshunde. Pludselig hører jeg kæresten råbe højt efter mig, og jeg springer ud!
Cille (min hoppe) er løbet igennem hegnet, og op imod stalden, og drøner nu rundt på gårdspladsen 
Vi havde endnu ikke lukket heste ind, da vi havde været til dyrlæge, men resten af hestene står roligt på deres folde. Jeg får fanget Cille og smidt hende i boks, og får hurtigt lukket resten af hestene ind.
Forundringen var stor, for jeg har haft Cille i 13 år, og den hest har ALDRIG løbet igennem hegnet! Hun er smadder bange for det, og vil helst holde sig langt væk fra hegnet.
Resten af hestene virkede totalt upåvirkede, så det var meget underligt hvorfor Cille var rendt ud. Vi når kun lige at fodre hestene til aften og vender os om for at gå, så går fostervandet 
Og så gik det ellers stærkt, vandet gik kl. ca. 00:35, og knap en halv time efter var der føl 
Så Cille kunne åbenbart ikke vente længere, hun skulle IND, og det skulle være NU!
Kloge hest 
Så tak Cille, fordi jeg fik lov at dele den oplevelse med dig 
Jeg har aldrig overværet en fødsel før, så det var ret vildt og jeg tror også jeg panikkede lidt på et tidspunkt 
Men Cille var bare sej, og klarede det hele til UG 
Nu vil jeg smutte ud og se til mor og søn en sidste gang, og så lade dem være for natten