Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Reg. af Hann. føl *hjælp*
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 22:56

Jeg har iår fået et føl på min Hannoveraner hoppe og efter BH Romanov, hun skal ligesom hendes helsøster reg. og brændes i Hannoveraner forbundet..


Men jeg er lidt i tvivl om hvilken måde der er den helt korrekte.


Storesøster er reg. som LU på hestedata, da de ikke reg. Hannoveraner heste, hun blev brændt og fik taget dna da moderen blev kåret i forbundet. Nu er hun LU på hestedata og reg., har pas og brændt i Hannoveraner...


Mit spørgsmål er om det er den rigtige måde at gøre det på?


Skal man sende noget ind på Landskontoret, hvis hun skal reg. i Hannoveraner?

Skal man sende noget ind til Hann. forbundet inden man møder op til brændemærkning?


Håber I kan hjælpe :)


Folealarm udlejes...

Ledig medio juni og resten af året...


kontakt mig her eller pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk


Nu med to Romanov piger i stalden :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 23:29

du skal ikke gøre noget i forhold til LR.


De gange jeg har fået brændt føl i hann forbundet er jeg bare kommet med føllet og har medbragt de papirer der bliver sendt til en, som skal bruges i forbindelse med mærkning af føllet.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 05:46

Hej...


Det er rigtigt hva Metjen skriver, du skal bare møde op til en eventuel hoppekåring, så kan de saktens brænde dit føl, sammen med de andre føl.


Jeg mødte op til en hoppekåring, men jeg skulle så også have kåret min hoppe samtidig.


Jeg ved ikke hvad der er mest korrekt ang. Landscentret, for i bund og grund er de jo ret ligeglade med om din hest eksistere, da du jo vælger et Tysk forbund, så er det Tyskerne der skal holde styr på at den eksistere.


Mit føl fra 2008 er brændt i det Tyske Hannoveraner forbund, men slår du den op på sit danske ID nummer (ved ikke hvorfor det egentlig har sådan et), så er den brændt i Dansk Varmblod.


Jeg gider ikke længere gøre noget ved det, da jeg har ringet til dem flere gange.. så nu har jeg en hest der eksistere i to lande og oven i købet har fået to forskellige fødselsdage... hm..




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min livline
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 06:37

Vi har jo for første gang fået Hannoveranerføl i år, og jeg benytter flittigt min livline.


Jeg fik at vide at jeg skulle sende en mail til Hannoveranerforbundet, med hvilke føl vi har fået. Vi har ved registrering af bedækningerne fået tilsendt 2 registreringsattester, som skal medbringes til følskuet/brændemærkningen og kuverter til DNA-/hårprøver. Jeg har lige sendt hårprøver fra føllene til Tyskland, så det er i orden.


Jeg synes det er mest fair at indberette til LCH at man har fået føl, når nu bedækningen er dansk-registreret. Man krydser bare af at registrering IKKE ønskes.


@Ginni: Du er selv årsag til at dit føl er dobbeltregistreret, da du har indberettet folingen til LCH. Men for øvrigt, så står der intet om at det er DV-brændt.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 15:02

Charlotte:


Ja, det har jeg da heller ikke benægtet ??!


Vi har annuleret anmeldelsen og de har sagt de nok skulle få det fikset, men som du kan se, så eksistere min tyske hest, altså stadigvæk i den danske database... hehe..




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hann. reg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 16:47

Man skal da ikke sende hårprøver, dem tager de selv ved brændemærkningen - det gjorde de i hvertfald ved mig sidste gang..


Har ikke helt styr på det må jeg nok indømme, regner med at møde op til deres brændetur i August - Da vi "desværre" er ude at rejse når der er følskue efter den nye dato...


Jeg vil jo bare mene rent praktisk, at den skal reg på hestedata eller hvad?


Hoppen er Tysk hannoveraner og hun er på hestedata, er det fordi hun har bevet reg i DK efterfølgende?

Hendes første føl er reg om LU derinde og brændt i Hann. Hvad skal der så hvis hun bliver kåret i DV?



Folealarm udlejes...

Ledig medio juni og resten af året...


kontakt mig her eller pr mail: herlev_mori@hotmail.com


Gasbeton sælges www.billiggasbeton.dk


Nu med to Romanov piger i stalden :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider