Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Itsabrahma.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 18:57

Hvilken erfaringer har i med ham? Overvejer at sende min hoppe ned til ham og blive naturligt bedækket ved ham, hvis hun ikke bliver ifol ved inseminering med Chicago her i 3. forsøg. Det er første år hun bliver insemineret så vidt jeg ved og har ellers været vant til naturlig bedækning. Den ene dyrlæge siger det ikke har noget at sige og en anden at det sagtens kan have noget at sige.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Part søges til hest 12år og 169cm. stg.


Avl af fuldblod og halvblodsheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 2134576
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 19:02

Jeg har ikke kæmpe erfaring med ham, men har da fået et dejligt hingsteføl efter ham i år



Efter min egen mening smuk og velstillet. Og så fik vi bare den fineste service af Pia som ejer Its

Mvh Kit




-Nytilredet shire vallak på ca 178 i stg og 5 år sælges


-Super lækkert fuldblods hingsteføl født 5/5-09 sælges. Efter Irsabrahma xx/Eighty Eight Keys xx/Steves Friend xx 14000 kr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Itsabrahma
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 19:35

har en hoppe ved ham nu og har en anden drægtig ved ham, og kan også kun give Pia (y)



Men hvis du gerne vil prøve varmblod til hende, hvorfor så ikke køre hende til hingsten og sige at de skal prøve med ufortyndet sæd - det virker på nogle hopper...



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mejten.
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 19:57

Så er det bare at hun skal køres helt til jylland. Og sæden har været helt fint når den er kommet frem. Hun er desværre ikke nem at ifole hende ifølge den anden dyrlæge da hun bl.a. suger skidt og snavs ind. (Er blevet skyllet flere gange og er ikke uren.) Hun er 12år har fået ca. 7 føl og er meget dyb indvendig når dyrlægen mærker der inde. Og der står så væske. Urin som løber tilbage i hende.

Og er faktisk ikke afvisende for et fuldblodsføl til hvis det er. Og Itsabrahma står jo på sjælland.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sæd kvaliteten
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 20:03

det er ikke pga sædkvaliteten, men pga fortynderen, nogle hopper reagere kraftigt på fortynderen.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok.........
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 20:45

Nå ja. Det var da en mulighed. Det har jeg da forretsen hørt før. Men igen. Så skal hun helt til Jylland.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beskrivelsen
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 09:35

af problemerne med din hoppe, tyder jo egentlig heller ikke på, at det er hingsten, der er hovedproblemet.

Mener din dyrlæge, at hun kan blive i fol på trods af hendes problemer - jeg mener bare, hvis hun hele tiden gør sig selv uren pga urin som løber tilbage, så er odds da rimeligt dårlige? Kan man evt ikke sætte en "gummidims" i ved livmoderåbningen, når hun er insimineret - så der ikke kommer mere ind? En alm. syning hjælper jo nok ikke, når det er som beskrevet?

Det er dyrt at holde til hingst, så der skulle jo gerne komme noget ud af det.


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sprunget over igen
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 10:02

Hej Lene,


Det er trist at høre at du har så mange problemer med at få Evidence ifolet, så kan det hurtigt gå hen og blive dyrt.


Hun blev så åbenbart heller ikke i fol anden gang?


Det er måske værd at prøve med naturlig bedækning, eller som andre skriver med ufortyndet sæd. I sidste tilfælde skulle der så være gode muligheder. Der er flere udemærkede hingste der står på Sjælland, men det kan selvfølgelig være problematisk hvis det er springafkom du vil lave. Jeg er ikke lige ops på hvilke springhingste der står herovre, men Itsabrahama er da også en udemærket mulighed, så bliver det blot fuldblod igen, men afkommet kan så både kåres i DV og TAF alligevel.


Held og lykke!


Mvh.

Tine


Avler af kvalitetsheste - trakehnere og varmblod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er øv.
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 18:44

Men det skulle ikke være urinens skyld at hun ikke kommer ifol.

Ang. hvilken anden DV hingst der står på sjælland har jeg ikke lige styr på. Men et fuldblodsføl til, som kan registresere i DV er jeg nu ikke afvisende for. Spotlight er jo skøn og jeg er glad for fuldblod.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis du
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 23:36

vil lave springføl, så er Party Dance da et bud. Rigtig dejlig hingst, som bor på Sjælland.


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sussie
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 07:16

Ok. Tak.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej....
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 08:45

Hej...


Har ikke rigtig fuldt med, men sikke en skam at den ikke er kommet ifol endnu. Det er en trist nyhed...


Jeg håber snart at der er nyt :-)


Hvis du overvejer at den skal til Jylland skal jeg derover med en tom trailer om ca. 2 til 3 uger, for at hente min hoppe hjem..




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 10:07

Ja det er meget øv. Tak for tilbudet. Det ville jo være dejligt hvis det er. Håber du har mere held.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Penge...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 12:52

Har du ikke betalt for 1. rate allerede?? For hvis du allerede har skudt en masse penge i Chicago, er det vel den billigste løsning at køre hoppen derover (såfremt der kommer et føl ud af turen). Så langt er der altså heller ikke...


Ellers skal du vel starte forfra med 1. rate hos en ny hingsteholder?!


Og noget helt andet er, at jeg synes Chicago er noget mere spændende at have et afkom efter på en fuldblodshoppe end Itsabrahma, i hvert fald set med DV- eller "spring"-øjne. Men det er jo en smagssag...


-Mia


stud.scient. i Agrobiologi


www.springhesteavl.dk


Salg af NAG Fiberpiller i Jylland


Kieffer Wien dressursadel til salg


Foderplaner udarbejdes


www.floridagolfhuse.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mia.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 16:06

Nej jeg har faktisk ikke fået regningen endnu. Men det ændre selvfølig ikke på det. Den skal jo betales under alle omstændigheder. Men hvis hun ikke kommer ifol der over, hvad så. Det koster omkring 2000kr. pr. vej. Så bliver det jo hurtigt dyre endnu.

Nu kan jeg godt selv lide rene fuldblod. Og hvis det skulle blive en hoppe igen, så ville det afligevellet være en beholder. Men altså. Jeg har endnu ikke taget stilling til det og har omkring 18 dage til at beslutte det. Jeg kunne jo også blive glædeligt overrasket over at hun bliver ifol er i 3. forsøg.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lene...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 19:23

Hvor står Chicago?? Er han fra Katrinelund.. ?


Øv, der har jeg jo lige afleveret min hoppe, så kunne du jo have kørt med.. det var blot en lille tur på 7,5 time.. puha, jeg fik godtnok ondt et hvis sted.. Selvom vi læssede om i Ølgod og fik en anden chauffør... hehe..


Håber snart der er lidt held, for det ville jo være spændende med endnu et føl efter hende.




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine.
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 19:30

Ok. Nej han står hos Schou & Skouboe. Menere det er i Sommersted.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr pris
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 02:00

du nævner for hver vej: 2000 dkk ?

Hvis du kan lade traileren stå hos Schou indtil hoppen skal hjem igen - ja så sparer du da 2* bropenge for den.

Jeg regner ca 1500 dkk tur retur - og jeg kører i en dieselsluger af format.... 5 km/ltr med trailer!

Jeg ville da helt klart også køre hoppen over til hingsten, når du nu er startet med ham. Og det er jo en rigtig god hingst :-)


hilsner

Sussie

Stutteri Følholm



Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Sussie
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 06:51

Det er så fordi jeg skal have andre til at køre for mig.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 07:25

Jeg ville også undersøge, om du kunne få nogel til at køre billigere, og så køre den til Jylland. Jeg kørte fra Nordjylland (Aalborg) til midtsjælland med trailer + 2 heste tur/retur på 1 tank benzin (700) samt bropenge (360 hver vej). Turen tog i alt 14 timer, med en totimers pause på Sjælland. Der er ikke langt til Somemrsted, fra du kommer af lilelbæltsbroen.


SÆLGES: Shetlændervallak, 2 år, 105cm, rød med hvid man og hale, stjerne, meget cool, påbegyndt tilkørsel uden problemer. Send PB for flere informationer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan da jævnligt få en
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 09:54

lejlighedstransport for godt 1000 kr ?


Jeg kom også til at få brugt en MASSE penge på transportsæd hvor hopperne ikke kom i fol et år - formentlig pga fortynderen. Måtte skifte hingst til nat. bedækning.


Ellers går det nemt med begge mine- naturlig bedækning og fersk ufortyndet sæd har de aldrig snydt med.


Derfor kom den ene til Belgien sidste år for at få fersk ufortyndet sæd - det kostede da knap 10.000 kr i transport ialt, men er langt billigere end alt det forgæves dyrlægearbejde herhjemme, hvis hoppen ikke kan lide fortynderen.


Eva


Se og støt urhesten fra hulemalerierne

http://www.sorraia.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 13:03

Ja hvis det ikke lykkes her 3. og evt. 4. gang, så bliver hun muligvis kørt der over. Desværre står hun med et grimt sår på det ene bagben som er i behandling. Og det kommer til at tage tid før det er helet.

De gange jeg har fået kørt en heste til eller fra jylland har det kostet omkring de 2000kr. pr. vej. Men hvis det ikke ligger så langt væk fra lillebæltsbroen er det nok billigere. Jeg kan nok godt få en anden til at køre i trailer, men tror det bliver dyre end lejlighedstransport, da det jo ikke er gratis = personens tid. Så det er jo desværre ikke kun benzin og bro der er tale om. Har desværre ikke lige en i familien e.l. som kan gøre det gratis. Øv. Men jeg kan selvfølig se om jeg kan finde en lille hestetransporter til lille kørekort, som jeg kunne leje. Dog har jeg aldrig selv kørt med hest før. Så jeg er ikke helt glad for det og slet ikke så langt. Og hun er ikke super glad for at køre. Slet ikke efter sidste gang hos dyrlægen, da hun blev presset op med en kost af dyrlægen og kom til skade med benet.

Det er desværre det sidste føl min hoppe får, så jeg vil gøre næsten hvad som helst for at få hende ifol i år. Og helst med Chicago.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fersk sæd
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 14:39

Nu ved jeg ikke hvad forskel I forventer at det skal gøre at hoppen bliver kørt til Jylland, langt de fleste hingstestationer vil alligvel kun lægge fortyndet sæd i, dvs det samme sæd som man kan få tilsendt.


Hvis hoppen skal insemineres med fersk sæd kræver det ekstra arbejde af hingstestationen, og det er de sjældent interesserede i.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fersk sæd
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 15:55

har da kun hørt fra folk hvor det har kunne lade sig gøre når man siger at hoppen ikke kan tåle fortynderen. Men det er så ikke så mange (heldigvis).


Har hun føl ved siden i år ?

Hvis ikke skal jeg have hentet en hoppe på sjælland når hun engang er blevet bedækket (for 3. gang, er netop blevet scannet og er ved at resorbere, forventes i brunst i næste uge), så kan jeg evt tage din med den ene vej mod et lille beløb.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 16:42

Jeg har kun hørt det fra andre som har haft samme problem at de hos hingsteholder har fået lagt ufortyndet sæd i hoppen. Men det er selvfølig noget jeg vil høre dem ad inde hun evt. skulle der over. Men jeg krydser finger for at der er gevinst her i 3. forsøg.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Mejten.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 16:48

Nej hun har ikke føl ved siden. Men hvis det er skal hun ikke afsted før om 17 dage. Hun er nemlig lige fået den sidste sæd her i 3. forsøg og ægget sprøjtet af. Så krydser finger for at det lykkes. Har valgt at lade hende blive hjemme denne gang i stedet for at køre hende op til dyrlæge, så hun bliver sammen med sin flok som hun har lidt svært ved at undvære efterhånden. Hun er blevet meget glad for dem. Det kunne jo også være på grund af stress.

Dyrlægen kommer så i morgen og skylder hende, for at øge chancen for at det lykkes. Og så må vi jo se.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fersk sæd
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 16:53

Jeg ved bare at min veninde har prøvet at aflevere en hoppe, hvor det blev understreget indtil flere gange at der SKULLE lægges ufortyndet sæd i, da hoppen kom hjem var den ikke-drægtig og uren oveni. En tydelig indikation på at der har været lagt fortyndet sæd i alligevel.


Sidste år fik de så en aftale med en anden hingstestation, og der blev hoppen drægtig uden problemer.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Charlotte.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 17:30

Ok. Ikke særligt pænt af dem.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 19:20

Jeg kan godt vente med at hente den røde hjem til om 17 dage.. hehe :-)


Jeg skal til Ølgod med tom trailer..




Team Dandanel
"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Nu med hingsteføl efter Blue Hors Hotline.. født d. 08-04-08
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Tine.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 19:34

Ok. Tak. Må lige se hvordan det kommer til at gå med hendes ben.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 19:56

Det ser da ud til du har fået et par gode tilbud om transport :-)


Hvorfor er det hoppens sidste føl?


Mht. Itsabrahma kan jeg også kun sige til ham og Pia - indtil videre har vi da fået 3 føl på 3 hopper (den ene der ellers var opgivet efter 2 år ved anden hingst kom i fol i 2. forsøg - de to andre i første forsøg) - føllene kan ses på min hjemmeside i nedenstående link...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Heidi.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 22:04

Ja det er dejligt med nogle søde og hjælpsommer mennesker.

Min hoppe skal desværre nok aflives inde for de kommende år. Snøft. Nok allerede næste år.


Mange vrinsk fra Evidence xx, Spotlight xx og Lene



2 smukke løvehovede kaninunger søger nyt godt hjem.


Smil. Og verden smiller til dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 22:07

hvorfor skal den aflives? Er der noget galt med hende?



0
0
Svar på denne tråd
 
 itsabrahma
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 18:21

Itsabrahma fortsætter med at levere gode afkomsresultater:

Itsagroom vandt Dansk Breeders Cup idag.. Tillykke herfra


Galopmenneske

- med forkærlighed

for military og pinto



Lækker hoppe fra 08, en rigtig gummibold

Kommende konkurrencehest, eller måske avlshoppe?

Skal sælges nu....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider