Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 nando sæd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2009 09:57

jeg er totalt grøn i avl, og ved ikke hvornår man bestiller sæd, er det først når hoppen viser brunst?


Eller ringer man inden og siger man er interesseret i at købe sæd fra hingsten så de ved hvem der skal have?


Jeg har ikke nogen hoppe endnu, men får måske en hoppe hvis hendes ejer kan lide min hest, for så bytter vi, så jeg har ikke ført nogen kalender på hvornår hun har været i brunst...


Jeg har planer om at hvis det bliver til noget skal den i fol allerede i år.


Og hingsten bliver nok nando.


Hoppen er en pinto, hovedstambogs hoppe.

Håber så på et broget føl.




Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber


Super spring pony sælges






Team Præstemarkgaard



0
0
Svar på denne tråd
 
 Man bestiller
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 07:04

Hej Camilla,


Man bestiller først sæden når hoppen er i brunst - gerne på 3 dagen for brunst, da ægget skal være stort nok.


Vi gjorde det, at vi observerede vores hoppe i brunst (så meget brunst at hun hylede og ville være villig til at vallak hoppede på hende hvis han kunne). Så ringede vi til dyrlægen - og samtidig rekvirerede vi sæd på opfordring fra dyrlægen. Hoppen blev scannet og der var et godt æg og sæd blev ilagt. Hun blev kontrol scannet to dage efter inseminering for at se om ægget var gået - det var det . Så nu går vi bare og krydser fingre og tæer og håber på, at hun er i fol i første hug


Held og lykke med projektet.


;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 
 tusind tak
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 07:26

Lillian! Jeg er helt grøn i avl, men syntes det er rigtig spændende og glæder mig til jeg har fået en hoppe



Pøj pøj med jeres


Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber


Super spring pony sælges






Team Præstemarkgaard



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er også helt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 10:41

grøn mht avl ;o))) - men har dog brugt noget tid her på HN og fået en masse gode og brugbare råd med på vejen.


Synes nu det er trist du skal af med Rondo - han er for skøn, men kan godt forstå, at du gerne vil have en hoppe og prøve avlens kunst


Hvem ved, måske holder vi "barsels-orlov" samtidig næste forår .


;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider