Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Mælkeløb - kom nuuuu føl!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 15:34

Nu har min hoppe mælk ned af begge ben..


Uhh det er spændende!


Hvor lang tid har jeres drýppet med mælk før der er sket noget?


Bare til sammenligning så jeg ved hvad værst tænkelige ventetid er...




Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 dryp dryp
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 15:37

Vi har en som drypper et halvt døgn ca..


Anja


Mor til

Mick født 10/00

Mikkel 05/02

Mads 05/06



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhhhh
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 15:41

Kun et halvt døgn??


Ej det er jo slet ikke til at holde ud, hun har først termin om 2 uger præcist idag..


Uhh så har jeg måske føl inden mandag, det er jo bare så SPÆNDENDE!!



Nå men så er jeg i hvert fald helt sikkert på nattevagt fra idag.. Bare der ikke bliver for mange!


Tusind tak for svar


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 15:44

Min hoppe fik mælkeløb små 45 minutter før folingen startede..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandsynligvis
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 15:50

....får du føl i nat.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uhh håber
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 16:21

sørme du har ret Charlotte!


Du plejer jo at være lidt af et orakel indenfor avl


Spændende spændende...


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Me to....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 16:46

Jeg stemmer også på inden for et døgn :)


Held og lykke med det!


Kristina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Afstemning
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 20:28

Ja det kunne da være en fin lille idé med en afstemning ;) Er nu bare ikke helt sikker på demokratiet hersker når vi taler føl, men håber virkelig der sker noget i nat..


Læste lige om en der havde haft mælkeløb 2 dage, æv!


Hun har lige spist som hun plejer, og tja virker lidt træt med det er nok det hele.. Intet uro eller kig mod maven :(


Meeen helt sikkert klar til at blive gnubbet godt på krydset! ;)


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  21-05-2009 20:57

Min havde mælkeløb i seks dage før føllet kom..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ventetid
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 09:41

Æv intet nyt herfra :(


Hun er hævet i bagbenene, er der andre der har prøvet det?


Nu er der slet ikke så meget dryp på benene mere.. (vaskede hende i går eftermiddags for at kunne holde øje)


Nu ligner det jo bare vokspropper igen?

De er mere gennemsigtige IRL end de ser ud på billedet.



Så nu kan der jo gå mange dage ikke sandt?


Puhh håber ikke der skal alt for mange nattevagter til - jeg synes allerede man bliver træt af en enkelt ;)


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 ventetid
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 14:01

Vil I tro der sagtens kan gå flere uger, når hun nu "bare" har vokspropper igen?


De er store og gullige nu...



Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår dig...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 14:49

Hej.. ikke for at gøre dig nervøs, men min stod også for 2 md. siden og dryppede alt mælken ud, men men men nu er hun drægtig på 13 md. utroligt ikke, sjovt nok at mælken rendte på hendes termin men føllet kom ikke... håber for dig at der snart sker noget, for det er ikke sjovt at gå og være nervøs over om føllet fejler noget fordi det ikke kommer..med venlig hilsen Marianne... god luck ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marianne
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 17:05

Jeg læste lige dit indlæg - det lyder jo helt vildt med 13 mdr!


Håber sørme alt går godt når engang dit lille føl kommer ud.. Du må endelig holde os opdateret..


Nu er den ene voksprop faldet af og der er mælk ned af benet.


Bagtil er hun åben 0,5 cm ca på midten af "der hvor føllet skal ud" ;)


Sååå nu kunne jeg da godt tænke mig at vide lidt om det her med hvor åbne de er / i hvor lang tid? Jeg har ikke kunne finde det ved at søge herinde eller andre steder..


Held og lykke til jer andre der også venter..


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 20:13

Ja, min hoppe stod så med mælkeløb i fire dage, inden hun folede sidste år. Men det er ikke det mest gængse - normalt siger man inden for et døgn ved mælkeløb.


Hos min hoppe var der heller ikke konstant mælkeløb, somme tider bare vokspropper, men så gik der ikke så længe, inden mælken løb igen. Bevægelse satte det i hvert fald i gang.


Jeg spår, du har føl meget snart


13 måneder??? Er du sikker på, at hoppen er i fol? Det lyder godt nok underligt, især hvis der var mælkeløb for to måneder siden. Den ville jeg nok få tjekket...


mvh Stine


Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk


- nu også med shettere!


Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd
 
 JanneR
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 20:54

Jeg tænker at føllet nok har vendt sig da hoppen havde mælkedryp, og nu hvor der igen er ro i 'maven' er der bare klar voks, og ja så kan der godt gå nogle uger.

Men tror det er en reaktion på at føllet har været ekstra aktiv, som fx hvis den har vendt sig, og hvor længe der går endnu tør jeg ikke gætte på...



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xsgsgsgs
Forfatter: 
Dato:  22-05-2009 21:57

Det underligt hun har haft mæleløb og så sætter gule vokspropper igen..


altså min hoppe havde gule, så gik de væk og kom igen nogle gange, pludselig en dag var der mega meget snask på hendes bagbem og jeg kiggede så på yveret og hun havde fået hvide vokspropper, da hun så kom ind nogle timer efter havde hun mælkeløb og præcis 2 timer senere så jeg mit dejlige føl blive født :D


<3Pearl FR 8099<3 <3Capella le fay DV<3
0
0
Svar på denne tråd
 
 De er hvide
Forfatter: 
Dato:  23-05-2009 17:54

Vokspropperne er nu hvide og mælk ned af benene -dog ikke sådan at det står og drypper..


Nu har jeg så netop været ude at investere i et overvågningskamera fra Harald Nyborg. Men ØV! hvor er det bare surt - for det kan slet ikke række fra stalden og ind i huset (og så langt er der altså heller ikke)..


Kan I anbefale et godt kamera til forholdsvis billige penge med ledning eller mulighed for at tilkoble ekstra antenne?



Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  25-05-2009 02:24

Hej :)


Vi har i nat fået et hoppeføl på vores gamle garvede følhoppe. Hun havde hverken sat vokspropper eller haft mælkeløb. De eneste tegn vi så var, at hun var meget udvidet bagtil og havde meget spændt yver. Akkurat som sidste år :) Føllet er kommet præcist på terminsdato.



Sandra Gastrup


En rigtig hue er BLÅ!

www.stutteri-laerkebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med et trådløst kamera?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 14:09


Hej


Jeg har købt et trådløst kamera på noget der hedder www.kinapriser.dk, jeg gav lidt under 1000 kr for mit, men man kan også få nogen der er billigere. Mit fungerer rigtig godt og kan også monteres udendørs

Min hoppe har også netop fået mælkeløb i dag, hun er gået 7 dage over sin termin, så jeg krydser fingre for at det bliver i nat.

Tusind gange held og lykke herfra.


Venlig hilsen

Kathrine


"You won´t find your perfect pony straight away, but sooner or later he´ll find you" Thelwells

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider