|
|
| "R" på hoppe |
|
|
Er der en der ved, hvordan en hoppe kan få sit R igennem rene konkurence resultater?
Hvilke klasse skal den starte og med, hvilket resultat.
Mvh. Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her er svaret! |
|
|
Tittel Tuttel...
Jeg har sakset svaret fra DV's hjemmeside. Der står det temmelig klart. Håber du kan bruge det...ellers skriv igen!
Her er det:
VEDTÆGTER FOR DANSK VARMBLOD
REGLER FOR TILDELING AF "R"
Hopper kåret i Dansk Varmblod kan få tilføjet et "R", som tegn på egen eller afkoms ridelighed, til deres kåringsgrad (eks. RDH, RDS, RDR eller ROR) såfremt de opfylder et af nedenstående krav:
Hoppen har som 3-årig bestået en stationsafprøvning, 1-dagsafprøvning eller sadel-kåring med minimum 650 points eller 750 points i en specialdisciplin.
Hoppen har som 4-årig eller ældre bestået en 1-dagsafprøvning eller sadelkåring med minimum 700 point eller 750 i en specialdisciplin. Såfremt hoppen som 4-årig har opfostret et føl i samme år som prøven aflægges er grænsen for bestået 650 og grænsen for specialevner 750.
Hoppen har bestået en regional egnethedstest som 4-årig i enten dressur eller springdisciplinen med minimum 700 points. Såfremt hoppen som 4-årig har opfostret et føl i samme år som prøven aflægges, er grænsen for bestået 675.
Hoppen er ved ridekonkurrencer under DRF kvalificeret som B-hest.
Hoppen har i en af de indledende runder i Dansk Sports- og Avlschampionat for spring- eller dressurheste opnået 7,5 i gennemsnit af karaktererne på det særlige skema for brugsegenskaberne.
Ved ridekonkurrencer under DRF skal mindst to af hoppens afkom være B-heste, eller 1 afkom være A-hest, eller et hingsteafkom har bestået materialprøven for hingste.
** Trine **
Elsk mig mest når jeg fortjener det mindst, for det er der jeg har mest brug for det...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet