Er der nogen der ved hvor man kan slå engelsk fødte fuldblods hingste og hopper op, hvis de ikke er på All Breed Pedigree
Jeg rider nemlig en hoppe, som er føst i England. Hendes far ved vi godt hvem er. En Welsh cob hingst, men hendes mor kender vi kun faderen på og vi vil gerne vide mere.
Nogen der kan hjælpe mig?
misforstået noget engelske fulblods er en race af heste som har en mor som er engelsk fulblod og en far som er engelsk fulblod:-) hvis den hest du rider er efter en welsh cob er den altså ikke en engelsk fulblod da de ikke tillader indkrydsning af andre racer. Måske er det derfor du ikke kan finde dinm hest stamtavle, fordi den er en blanding. At en hest kommer fra England betyder ikke at det er en engelsk fuldblod, ligesom en hest som kommer fra Danmark ikke nødvendigvis er en dansk varmblod
Hilsen Johanne
Johanne!! Jeg er altså ikke dum. Jeg har redet og passet welsh cobs siden jeg var 9 så jeg tror godt jeg ved hvad en ren racet hest er og ikke er.
Jeg leder efter min nuværende hests mor, og hendes side af afstamningen, som er engelsk fuldblod!! Og Nellie(min hest) er født i England, derfor leder jeg efter et sted hvor man kan opspore engelsk fødte fuldblods heste.
Hvad med at læse indlægget ordentligt inden du begynder at nedværdige folk!!
Nina! Tak for tippet, men der kunne jeg desværre heller ikke finde noget