Vores hoppper er megt forskellige, nogle i følbrunst på 4 dagen andre på 9 dagen.
Ja, man siger jo de skal gøre sig rene og man skal vente med at inseminere igen til "30 dags brunsten" .
Men jo det er også vigtigt at have en god inseminør og vores er også super dygtig.
Ang. skyldning:
Vi skyller altid "besværlige" hopper efter endt inseminering og det med stor held.
Har altid fået af vide , af både dyrlæge og inseminør at man skal gøre det på den måde. Så er man sikker på , at når de "lukker" af helt, at der ikke er bakterier, der ikke skal være der.
Hvorimod når de er "åbne" og klar, så kan der nemt komme noget ind og så kan det jo være ligegyldigt at man har skyllet dem inden. Man skal helst rode så lidt ved dem så muligt.