Først skal det jo selvfølgelig afgøres hvilken forening den skal kåres i.
Når det så er sagt, så tillader begge foreninger kun 100 % renracet og i Tyskland tillader de at haflingerne har araberblod i sig. Hvis det er tilfældet at din skulle have araberblod, så vil den ikke kunne godkendes i nogen af foreningerne - desværre.
Men hvis jeg var dig ville jeg da gå ind og lure på siderne for haflingerforeningerne. HAD (www.haflinger.dk) er en forening under landscentret dvs. de registre mm. for foreningen mens den anden, kaldet tyrolerforeningen kører deres "eget" løb - men ikke lige en forening jeg har så meget kendskab til.
Men hvis du skulle vælge HAD, så skriv til formanden Pernille - hun er rigtig flink 