|
|
| Føl e. UNO Don Diablo/Pablo/Eldorado |
|
|
Så folede Primadonna endnu et rødt hingsteføl. Denne gang efter UNO Don Diablo. Selv om det ikke er samme far som sidst, er det da næsten en kopi af ham fra sidste år Flere billeder følger. 
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åhhhhhh |
| Forfatter:  |
Egeskovgård (Vipse) |
| Dato:  |
05-05-2009 05:57 |
|
hvor ser han fin ud, håber at du sætter billeder ind hvor man bedre kan se ham 
MVH Vipse
Ejendom ved Haderslev sælges 6,6 ha jord til.
sagsnr. 60905456 EDC
Passier Optimum 17" sælges. 13.500 kr 3/4 år gammel.
Egeskovgård
Bøgeflis til ridebane sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Hvor ser han da kær ud. Flot rød farve ! og charmerende aftegn Jette K
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TILLYKKE |
|
|
Nååårh Dejligt billede! Bliver spændende at se ham på benene 
FB Gangster Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke Ann, dejligt med endnu en veloverstået fødsel!! Glæder mig til at se flere billeder af ham 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Ja, han kunne godt se ud til at ligne storebror, men det er jo heller ikke det værste der kune ske 
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej hvor fin! |
|
|
Stort tillykke Ann, jeg er begyndt at synes røde heste er OK smukke, og ham her er da fantastisk fin.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| EEEEELSKER Diablo børn |
|
|
Og sikke et fint hoved jeres lille dreng har fået  Må jeg foreslå navnet Darwin? Siden det nu er Darwin år i år.
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med hunden, haven, egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke! |
|
|
Hvor ser han bare yndig og ædel ud! Stort, stort tillykke! Nu vil jeg gå ud i stalden og fortælle Highlight, at hun godt kan se at komme igang! Ventetiden bliver kun sværere (men dog sødere) af at se så fine Diablo-afkom! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
for de søde kommentarer. Fik lige et par timers søvn og skal nu til at på arbejde Men når jeg kommer hjem igen, skal mor og barn ud og strække benene, og så skal jeg nok tage flere billeder 
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tillykke Ann |
|
|
Mange gange Tillykke Ann. Hvor er det en dejlig nyhed. Glæder mig til at se flere billeder og se ham LIVE. Kommer snart hvis du har tid til at gi´en kop kaffe 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort tillykke |
|
|
Og jeg tilslutter mig koret af forventningsfulde sjæle efter flere billeder  Rigtig mange gange tillykke med ham. Glæder mig rigtig meget til at skulle se hele banden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smækker lækker |
|
|
Stort tillykke Glæder mig til at se ham live - og flere billeder indtil da, tak 
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| TILLYKKE |
|
|
Også et kæmpe stort TILLYKKE herfra. Kom nu med nogen af dine fantastiske billeder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nøøøj! |
|
|
Hvor er han fin Ann! Og baggrunden er SÅ idyllisk, det er jo som taget fra 'Kampen om den røde ko' - no pun intended!  Han ser lækker ud!  Flo
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha Flo |
|
|
Du må mene kampen om den røde hest Ja dem er der efterhånden ved at være nogle stykker af her på matriklen. Tak for de pæne ord. Jeg er også ret tilfreds med ham. Det er lige før jeg tror, han er en anelse bedre end ham fra sidste år. Hans galop ser ud til at være virkelig god, og det har den også været på de andre Diabloføl, jeg har set indtil nu.
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Diablo føl |
|
|
Ja han ser da virkelig godt ud! Godt du kan give mig lidt Diablo føl at se på, når jeg nu sidder og holder nattevagt over min hoppe  Er det ud fra bevægelserne eller eksteriøret, at du bedømmer, at han evt. går hen og bliver endnu bedre end Diago? (Diago så ellers fin ud til åbent hus ) Er han ikke lidt rund ift. at han er nyfødt? Hun må være god til at give næring videre...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Ann, han ser rigtig dejlig ud, lækkert udtryk, og ja, jeg er stadig misundelig over hvor god du er til det med billeder  Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| tillykke |
|
|
med ham, hvor er han smuk og dejlig...syntes at han er lidt "langskægget" ..nej, han er bare dejlig. Jeg venter stadig med længsel på at Pipa foler. Hilsen Lizzi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke Ann. |
|
|
Endnu engang tillykke Ann. Han er da helt fantastisk smuk. Glæder mig til at se ham live.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Stort tillykke med det dejlige føl.....
Mvh Charlotte Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dejlig |
|
|
Han ser altså bare så dejlig ud Ann. Endnu engang tillykke. Glæder mig også til at se ham live:-) Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Ann: mange gange tillykke, det er en smuk smuk fyr  Jeg håber på en lige så dejlig en, har influenza og en hoppe der nu i 24 timer har stået med store vokspropper. Natteroderi og influenza er en dejlig kombination.  Når folk spørger om hvilken hingst i Herning, der slog bennene væk under mig må jeg svare : Der var kun en og det var en hoppe. Uno Donna Unique. Er meget spændt på hvordan brormand avler. Indtil nu ser det jo godt ud. Gerne flere billeder. Mange hilsner Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Hej Ann
et stort tillykke med den bette fyr - han ser dejlig ud!
Hilsen Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12 dage |
|
|
De bliver hurtigt store, men ikke mindre søde  Billederne er fra den anden dag, hvor Donnovan var 12 dage.  
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihhhhhhh |
|
|
Hvor er han altså dejlig fræk at se på  Har vist ikke engang fået sagt tillykke til dig med ham - så STORT tillykke med ham 
Hilsner Lina
Super lækkert hoppeføl efter Casir Ask/Willemoes til salg - se nærmer information på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Han ser irgtig godt ud |
|
|
Diablo ser ud til "lave" nogle super smarte føl, dit inclusive. Hvordan traver han? Jeg kan forstå dit føl har en god gallop og det undrer mig ikke, Diablos er jo helt suveræn !  Kan du finde på at bruge ham igen i år, vi er lidt i tvivl om vi skal vælge ham eller Diego. Mange hilsner Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mums... |
|
|
han ser da rigtig godt ud... ihh altså.. Karen: synes faktisk at det virker til at Diabloføllene har lidt mere motor end Diegoføllene.. men det er bare min opservation, nu du er i tvivl om Diego eller Diablo...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UNO Don Diablo |
|
|
Tak for jeres søde kommentarer  Ja jeg kunne helt sikkert godt finde på at bruge Diablo igen. De føl, jeg har set indtil nu, har været højstillede, haft gode store rammer, stor og rummelig galop samt masser af udtryk. Jeg har endnu ikke rigtig set traven, men den viser sig jo ofte også først, når føllene er blevet lidt ældre. Min egen slår i hvert fald hurtigt over i galop, så snart det skal gå lidt stærkt  Jeg regner med at bruge både Diego og Diablo i år. Diablo har jeg foreløbig bestemt mig for at bruge til min Regazzoni/Weltmeyer/Hill Hawk xx hoppe, mens jeg allerede har to hopper drægtige med Diego . Primadonna, som er mor til ham her, skal i år ifoles med Stardust. Nu har hun fået dressurføl to år i træk, så det må være nok for nu  Om du skal vælge Diego eller Diablo er svært at svare på, synes jeg. Det er jo meget det samme blod. Men jeg synes måske umiddelbart det ser ud til at Diego avler en tand mere ædelt, mens Diablo ser ud til at give endnu mere galop. Men det er jo stadig på gætteniveau forstås. En egentlig sammenligning kan vi jo først rigtig lave, når Diablo har fået nogle flere føl og ikke mindst - en følbeskrivelse.
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| DiegoDiablo |
|
|
Jeg er meget i tvivl, men så er det jo skønt at begge disse dejlige hingste står samme sted, så kan man jo vente med at beslutte sig. Jeg synes Diego har udviklet sig positivt, efter han er blevet redet "ordentligt" og så bed jeg mærke i at Jørgen Steen sagde at Diego føllene havde et rigtigt godt temperement. Jeg synes også at han ved åbent hus, tog alt det ståhej der var, både på ridebanen og i stalden, med ophøjet ro. Jeg kan godt forestille mig Lene, at Diablo føllene måske får en bedre motor end Diego føllene, det er vel lidt det der har været hingstens eget problem, eller tager jeg fejl ?  Karen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skønt at se .... |
|
|
Dejligt at se, hvor fint han udvikler sig! Han ser virkelig (stadig) dejlig ud  Spændende at følge Diablo'erne...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En lille tanke... |
|
|
PS: Ann; det undrer mig lidt, at du skriver, at du tror Diego avler mere ædelt end Diablo? Nu har vi jo kun set ganske få Diablo afkom, men synes da generelt, at de har været meget ædle? Og han er da også selv mere ædel end storebror...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Temperament |
|
|
mit Diegoføl fra sidste år er udstyret med et fantastisk temperament,.. men moderen har jo også et godt temperament,,.. så mon ikke han bliver en drøm at sidde på når han bliver gammel nok..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt nye billeder |
|
|
Jeg fangede lige et par portrætbilleder af min dejlige lille Diablo dreng 



Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Skøn!!!! |
|
|
Han er da bare for skøn, og sikke gode billeder. Kommer du ikke her forbi med kameraet engang - så giver jeg kaffe og kage og et par flasker god rødvin 
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Sælges; 1-års vallak efter Rush Hour, Hingsteføl efter Rush Hour, 3-års velgående hoppe efter Londonderry (i proffesionel ridning)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| han er...... |
|
|
godt nok fin din lille diablo dreng han tegner sig rigtig godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak skal I ha' |
|
|
Jeg er også rigtig godt tilfreds med ham  Reni: Det lyder da som en rigtig hyggelig idé. Vi må lige finde en dag 
Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning
Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:
www. kuhlmannhorses.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt opdatering |
|
|
Nanna var fobi i dag og fik taget nogle fine billeder. Tak for det Nanna. Desværre er mit eget kamera out of order, så jeg har ikke rigtig fået taget billeder af føllene i sommer. Donnovan er godt 4 måneder nu  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et usædvanligt charmerende |
|
|
føl er han, men det kunne man jo se fra aller første billede, og traven ser ud til at være helt og aldeles på plads. Hvor er han skøn :0).
Hilsen Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Hvor er det dejligt at se nogle opdaterede billeder af dine smukke føl, Ann. Ham her, han er da bare noget helt specielt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køn er han sgu! |
|
|
Sikke en dejlig dreng Ann, han er da bare skøn.
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Sælges; Hingsteføl efter Rush Hour/Donnergraf/Weltloewe, 3-års velgående hoppe efter Londonderry/Bernstein (i proffesionel ridning)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Ann |
|
|
Hvor er han fin. Super trav, og det smukkeste hoved jeg længe har set.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Donnovan |
|
|
Tak for jeres søde kommentarer. Ja han er et glansbillede, og med det blideste sind, man kan tænke sig. Jeg er dog stadig ikke tilfreds med hans benstilling. Han er lidt indfodet og det retter sig jo sjældent. Men velgående - det er han 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glansbillede! |
|
|
Sikke et super yndigt hovede - og en fantastisk trav! Ærgerligt, at der er lidt med indfodethed... har hoppen lavet det før? Kan man ikke håbe, at smeden kan rette ham til endnu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| indfodethed |
|
|
Jeg har ladet mig fortælle, at indfodethed ikke skulle være så slemt i forhold til holdbarheden. Kan det passe at det er værre (hvis man kan sammenligne sådan direkte:-)) hvis de er franske? Skøn ser han ud, og jeg fik fortalt at han er super godt gående og meget dejlig, også når man ser ham live. Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lækker fyr!! |
|
|
Han ser jo fantastisk ud! Tak for nye billeder, dejligt at se. Mht indfodethed vil jeg til enhver tid mene at det er værre end fransk, pga slidfladerne i ledene, og drejningen af knoglerne mht belastning. Så jeg foretrækker at de fransker, hvis man kan sige det sådan 
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indfodethed |
|
|
Tak for jeres kommentarer om Donnovan. Nu er han jo kun let indfodet og jeg håber da stadig, at vi kan nå at korrigere lidt. En let indfodethed behøver ikke betyde spor for hestens holdbarhed, men det afhænger af det totale billede. Følgende har jeg klippet fra Jørgen Falk-Rønnes hjemmeside: Vurdering af benstillingsfejl er en ret subjektiv øvelse - også for dyrlægen. Der findes kun få undersøgelser, der videnskabeligt påviser betydning eller ej for hestens senere holdbarhed. Dyrlægens erfaring, hestens forventede præstationsniveau og disciplin er alle faktorer, som skal med i betragtnng. Endvidere er det vigtigt at se efter, om der er flere samtidige fejl, f.eks. indfodethed og parallelforskydning af piberne, hjulbenethed og vinklingsfejl på bagbenene. Sådanne kombinationer er meget uheldige. Det er også vigtigt, om hoven er i balance - altså svarer til benstillingen. Til trods for, at rideskoleheste går flere timer dagligt er belastningen sjældent særlig stor, så de kan holde til lidt af hvert, hvad benstillingsfejl angår. Personligt vil jeg altid foretrække en indfodet benstilling fremfor en fransk (udaddrejet ben og hov). Den fransk stillede hest er meget svær - ofte umulig - at beskære i balance. Og så har den en større risiko for at ramme sig selv (stryge), når den arbejder. Med venlig hilsen Jørgen Falk-Rønne Katharina: Som du kan læse, har han den stik modsatte mening. Og jeg skulle da mene, at han har en del erfaring at hænge sine udtalelser op på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fransk..... |
|
|
Åh, men vi behøver vel ikke alle være enige med Falk-Rønne selvfølgelig har han vildt meget erfaring og ved da også sådan ca 100 gange mere end mig, men det er nu min personlige mening at jeg ville foretrække en fransk stillet hest fremfor en indfodet. Jeg leder og leder efter den undersøgelse der viste, at fransk ikke havde betydning for holdbarheden hos fuldblodsheste  Men selvfølgelig ved han da, hvad han snakker om, men det er stadig hans personlige holdning. Jeg kan godt finde dyrlæger til dig der mener det modsatte. Men det er også irrelevant, for jeg taler slet ikke om vanskelige tilfælde, og alt efter præstationsniveau kan det såmænd være hip som hap.
Mvh Katharina Si vis pacem, para bellum
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Netop.. |
|
|
det skriver han jo - at det er hans personlige mening. Ligesom den modsatte er din. Jeg personligt ville bare ønske, at mit føl havde snorlige ben, for det er da altid det bedste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lækker lækker |
|
|
Hvor er han bare lækker, Ann  Og jeg lægger faktisk mere mærke til den helt super indundergriben, hans bagben har... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dejligt føl |
| Forfatter:  |
Tina F |
| Dato:  |
23-09-2009 11:53 |
|
Han ser dejlig ud og med hingsteudtryk på det sidste billede, synes jeg. Dejligt billede. Og dejligt med opdatering på føltrådene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|