|
|
| Sippet førstegangshoppe - råd tak |
|
|
Min 4-års har lige folet her kl 14.30 (jubiii, hoppeføl efter Stedinger), men det med mælkebaren er vi ikke helt enige om. Hun slikker føllet konstant, og snurrer rundt så snart føllet nærmer sig hendes bug eller bag. Jeg kan godt holde hoppen og så har føllet da også fået lov, men kun fra den ene patvorte. Den anden kan JEG godt få lov at malke ud, men ikke om føllet kan få lov overhovedet. Gode råd modtages, dyrlægen med bedøvelse er selvfølgelig sidste udvej. Og jeg ved jo der er mange af jer der har rpøvet det samme - hvor mange gange måtte I holde hoppen før hun fattede det og stod stille af sig selv? Og så er jeg da bange for at det stakkels føl bliver hudløs sådan som hoppen slikker. Ellers er alt gået efter bogen, efterbyrd og tarmbeg og det hele. Føllet er meget blød i koderne, men det skal vel bare på fold så meget som muligt?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| første gang |
|
|
Tillykke med følle  Jeg har haft succes med at lægge bremse på hoppen når føllet skulle die. Indtil hun lige har fået taget presset af yveret og har lært moderrollen at kende.. tager ca en halv til hel dag.. held og lykke med dem  mvh. NELY
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Tja vi havde også lidt start problemer, vi løste det dog med en spand gulerødder. Jeg stod og fodrede hoppen med dem mens min kæreste fik føllet til - her ville hun heller ikke stå stille. Efter den gang klarede de det selv derfra  Ved ikke om det kan hjælpe jer men her virkede det, og vi var også førstegangs.
Stutteri CK
Annabell - Martell - Chanell & Coco ¤¤¤
Pony hoppe med føl søger selskab af anden ponyhoppe med føl i sommer!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Reni. Vil starte med at sige hjertelig tillykke, et stedinger hoppeføl  For to år siden stod vi samme situation, vi måtte end ikke malke hoppen. Hun blev brems op, de første halve døgn, når han skulle drikke.Siden hen var der ingen problemer med dette føl. da hun fik det næste måtte vi bremse op første gang føllet kom til patten og siden ingen problemer. Glæder mig meget til at se billeder af dette føl, jeg er meget hug på Stedinger. held og lykke . MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak.... |
|
|
Tak for tips og tricks. Føllet er heldigvis meget kvikt, så når jeg hvert 30. minut kommer i stalden for at holde hoppen så finder hun patterne med det vuns . Jeg følger med på overvågningen inde fra huset, og det passer med at føllet vil have mad med ca. 30 min. mellemrum, men mor vil stadig ikke med mindre jeg holder hende. Og hun er ikke engang svær at holde eller særlig sur på føllet, men jeg kan se at hvis jeg ikke går derover så cirkler hun bare rundt om føllet så snart den lille lægger an til at ville patte. Hanne; Jeg har også set mange gode efter Stedinger efterhånden, og det er 3. gang jeg forsøger med ham - men første føl. Hun er ekstremt ædel, feminin og udtryksfuld, måske en smule bette. Moderen er jo halvblods og så ovenikøbet efter De Noir, så regenede også med et ædelt føl. At jeg så er så heldig at få et brunt hoppeføl ligesom jeg ønskede det er jo fantastisk. Jeg glæder mig til at se hendes gangarter. Du er jo hjertelig velkommen, men mon ikke vi skal have en føldag i ERFA-gruppen?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| første gang |
|
|
min første gangs hoppe var heller ikke glad for at stå stille så den bette ku få en tår... vi bandt hende og gav hende bremse på ind til hun stod stille og i starten måtte vi holde et forben... men et døgn efter med hjælp fandt de endelig ud af det selv vi forsøgte at blande os så lidt som muligt.. og lidt efter lidt og efter at han fik tømt lidt af mælkebaren ku vi nøjes med bremse som vi løsnede mens han pattede så hun fandt ud af at det hjalp at han tømte yveret tilsidst på natten var det nok jeg bare nussede med hende så kl. 3.30 lykkes det endeligt jeg ku ligge uden for boksen og kigge ind at han fik lov men hver time måtte jeg kigge til dem indtil det lykkes men der er håb held og lykke det er ikke nemt med de her første gangs hopper er spændt på hvordan hun takler at der snart kommer en lege kamerat den skulle gerne komme inden for en uge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke med hende |
|
|
Jeg glæder mig så meget til at se billeder. Har også oplevet en førstegangshoppe der næsten slikkede skindet af sit føl, hun skulle som din holdes de første gange, men så fandt hun efterhånden ud af at håndtere det lille væsen der stolpede rundt i hendes boks :0) Jeg har selv nogle froststrå efter Stedinger, men det bliver ikke i år jeg får dem brugt da jeg er lidt usikker på hvilken type hoppe han skal tilføres. mvh Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lykkedes ;-) |
|
|
Meget sent hen på aftenen igår lykkedes det for den stædige lille følle at få mor til at stå stille. Føllet mangler i hvert fald ikke gå-på-mod! Hoppen hørte lige en underlig lyd udenfor hvor de unge heste legede og så stod hun stille i et splitsekund, og så sprang føllet nærmest ind under maven og sugede sig fast i vorten. Hoppen kunne hverken gå frem eller tilbage uden at træde på føllet, så hun valgte heldigvis at stå stille. Senere var det ligesom 10-øren var faldet, og nu lader hoppen føllet die uden problemer. Men jeg var da alligevel oppe nogle gange for at kigge til dem, og den anden hoppe satte også alarmen igang flere gange - så ikke meget nattesøvn her. Og nu ser det ud til at den gamle hopper foler den kommende nat, så gab - 5. nat med afbrudt søvn. Jeg ligner virkelig udskidt æblegrød nu, hvilket de da også lige kommenterede nede i børnehaven . Det gør det heller ikke spor bedre at jeg selv er gravid og føler jeg kan sove stående. Godt jeg har taget en uges ferie.....
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Endelig! |
|
|
Jamen så se at få lidt søvn. OG STÅ SÅ OP OG TAG NOGLE BILLEDER AF VIDUNDERET! Ja vi er jo nogle der venter på billeder af hende.
Hvil i fred Steve Irwin Daisy 04/06-1997-05/01-2005 Min blog! Med hunden, haven, egne digte og andet pladder Tro på det bedste i andre mennesker og lås din bil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke |
|
|
Tillykke Reni med dit ønskeføl! Og dejligt at høre at hoppe nu har fanget hvad det er der skal ske når følle går til mælkebaren  Og kan du så komme ind og få sovet et par timer og SÅ UD OG TAGE BILLEDER AF DEN LILLE NYE!!!!! Vi er jo vildt nysgerrige efter at se vidunderet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tillykke |
|
|
Hej Reni Tillykke med den lille ny, dejligt at alt er gået godt, og ja du må se at få varmet kammeraret op, det skal jo være klar i næste måned. Nå men ellers går jeg ud fra at intet nyt er godt nyt, vi kan jo lige snakkes ved når vi kommer lidt tættere på. Held og lykke i nat.. smiler.. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak Birgitte ;-) |
|
|
Og du kan tro jeg holder kameraet klar når dit føl ankommer, jeg håber bare Cille selv ordner det der med mælkebaren  Cille var meget misundelig igår, hun var ved at lægge boksvæggen ned for at komme ind og hilse på føllet. Cilles mave er også stor og mægtig, så jeg er spændt på om der ligger en hel elefant derinde.... Du har mig jo i røret når vi nærmer os - men skal nok lade være med at vække dig midt om natten 
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja ...... |
|
|
Det med om natten tror jeg nok manden vil sætte pris på, jeg ville jo nok synes det var ok. Ja det bliver godt nok spændende at se hvad der kommer ud, selvom den jo ikke er sort ... smiler. Ja kunne godt forestille mig hun gerne ville stjæle føllet, men hun må jo bare vente tålmodigt. vi snakkes, håber du snart får lidt søvn. Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|