Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

er det ved at være????
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 00:29

Nu har jeg jo læst og læst om folinger her på HN men men jeg kan alså ikke blive klog på min hoppe hun skulle ha termin her den 15-5 men hun har her de sidste 8-10 dage ikke rigtig ville spise og de sidste 3 dage har hun ligget meget ned i boksen og brummer sådan rigtig hårdt brummen og så prutter hun meget når hun ligger ja det er mit første føl hjemme så jeg er lidt nervøs.

så er der det næste problem er jeg syntes hun har en dum tendens til at ligge med måsen tæt på vægen og det er jo ikke så godt er der andre der har eller har haft det problem? skal jeg så heller smide hende på døgn græs?

jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig

nå ja hun har hævet patter men ikke voks propper eller mælkeløb

p.s hun er førstegangs hoppe

hilsen kissy

0
0
Svar på denne tråd

Svært at sige
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 07:08

Det med at hun ligger og brummer betyder nok ikke det store. Det gjorde min hoppe de sidste to mdr før foling...dog spiste hun til det sidste, men de hopper reagerer så forskelligt på en kommende foling.

Det du bedst kan måle det på er vokspropper, men så igen er det ikke alle hopper der danner sådan nogle.

Jeg tror ikke jeg bare ville putte hende på døgngræs. Der er jo en grund til at du holder øje med hende og det er netop hvis der skulle gå noget galt.

At hun ligger tæt på væggen nu, betyder ikke at hun vil gøre det den dag hun foler.

0
0
Svar på denne tråd

Brummen
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 10:05

Min hoppe ligger også nogle gange ned og brummer, og jeg er sikker på at det er plukveer. En forberedelse til de rigtige veer.

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 22:25

for jeres svar så tager jeg det lidt mere roligt (selvom det er okay at stresse lidt når 1 oldebarn er på vej ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nu nok lige kontrollere
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 22:57

en ekstra gang, for det der med prutten og mere liggen ned havde vores hoppe også gjort nogle dage. Vi tilskrev det at hun var kommet længere tid på en fold som havde lidt mere græs, nu kan vi dog se at hun lige så stille har været ved at "gøre" klar til at fole. Hun folede nemlig 3 dage før termin i lørdags ude på folden.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider