man kan også få smokey black - bare fordi hoppen er brun er der jo ikke garanti for at den bærer "brun" dobbelt. og hingsten bærer det måske slet ikke, måske kun enkelt - men måske dobbelt.
Min egen Casanova bærer det dobbelt, så han vil med sikkerhed aldrig lave smokey black uanset hvordan man bærer sig ad
og til trådstarter. Det er logik at en cremello bærer cremegen, og det gør den dobbelt - det er hele humlen ved cremello. Kata er vist primært testet for at bevise han ikke bærer skimmel - men i samme test har man jo så testen hans reelle farve også