Jeg kan godt følge dem der vælger at blive hjemme fra følskue, fordi der er langt at kører. Omvendt synes jeg det er rigtig vigtigt at vi som avlere bakker op om følskuerne. Det er her vi ser hvad hingsten (-og hopperne) har at bidrage med, hvorfor det er særlig vigtigt at vi får afkom fra de nye hingste at se.
Men det er ikke nogen hemmelighed at der er noget ringe tilslutning til flere af følskuerne i DOA. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der skal til for at du kommer med dit OL føl....? Og hvorfor du ikke kommer....
Selvfølgelig kunne det være skønt om vi alle havde et følskue i "baghaven" men vi må jo oz huske på at der er en del økonomi i det.
For mit eget vedkommende ville en færdigpræmiering af føllet på dagen være et klart PLUS for om jeg tager af sted. Jeg har nogle gange taget turen fra Ringsted til Skanderborg til eliteskue med et føl, for så at sande at det er rigtig svært (-umuligt) at holde et føl i show form hen over sommeren. Jeg ved godt der er mange der synes at føllene så vil mangle på eliteskuet, men måske kunne nogle af de gode 8 p hopper så komme med, for at se om de kunne få sig en 9'er....
Det var lige nogle tanker herfra.... Er der andre der har gjort sig nogle overvejelser....
Håber at se rigtig mange OL føl på følskuerne....