Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

følskue doa
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 21:32

Hej

Håber der nogle kloge oldenborg avler der kan hjælpe mig, var inde på hjemmeside, og der stod der kun tre steder der var følskue i år, har de skåret ned i stederne???? Synes nemlig det var så dejligt nemt sidste år, da der var i skanderborg...

PÅ forhånd tak for hjælpen :-)

Helle og Uni

Nu også med Uni´s Tornado

0
0
Svar på denne tråd

Det er korrekt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 10:42

At der kun afholdes føl/plageskuer 3 steder i landet i år. Desværre var tilslutningen ikke stor nok sidste år til at vi kunne opretholde samme antal pladser i år. Det er simpelthen et spørgsmål om økonomi for forbundet.

Mvh. Lena L. Fransgaard

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 18:48

Takker for svaret, der var hellere ikke mange i skanderborg, så kan godt forstå det....

Så tager vi turen til ålborg..

Helle og Uni

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 08:33

jeg synes det er ærgeligt at der ikke er noget i skanderborg i år. så få deltagere var der da ikke???

Jeg bliver nok en af dem der springer følskuet over i år, synes det er langt at køre til Ålborg eller Gråsten.

Oldenborger hingsteføl efter Kirsebærgårdens Joker mf: Nicolars sælges. pris 20.000

Hvidfødt knabstrupper hoppe sælges. 4 år, 168 i stg. pris 26.000

se min hjemmeside: www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad skal der til...?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 15:28

Jeg kan godt følge dem der vælger at blive hjemme fra følskue, fordi der er langt at kører. Omvendt synes jeg det er rigtig vigtigt at vi som avlere bakker op om følskuerne. Det er her vi ser hvad hingsten (-og hopperne) har at bidrage med, hvorfor det er særlig vigtigt at vi får afkom fra de nye hingste at se.

Men det er ikke nogen hemmelighed at der er noget ringe tilslutning til flere af følskuerne i DOA. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide hvad der skal til for at du kommer med dit OL føl....? Og hvorfor du ikke kommer....

Selvfølgelig kunne det være skønt om vi alle havde et følskue i "baghaven" men vi må jo oz huske på at der er en del økonomi i det.

For mit eget vedkommende ville en færdigpræmiering af føllet på dagen være et klart PLUS for om jeg tager af sted. Jeg har nogle gange taget turen fra Ringsted til Skanderborg til eliteskue med et føl, for så at sande at det er rigtig svært (-umuligt) at holde et føl i show form hen over sommeren. Jeg ved godt der er mange der synes at føllene så vil mangle på eliteskuet, men måske kunne nogle af de gode 8 p hopper så komme med, for at se om de kunne få sig en 9'er.... Det var lige nogle tanker herfra.... Er der andre der har gjort sig nogle overvejelser....

Håber at se rigtig mange OL føl på følskuerne....

0
0
Svar på denne tråd

overvejer
Forfatter: 
Dato:  03-05-2009 17:17

Jeg vil nu også sige, at jeg overvejer det nok lige en ekstra gang, ser hva der kommer, og vudere ud fra det, for hvis ikke det er et godt føl, så er det en dyr tur til ålborg...

Men giver Camilla helt ret, at man er også nød til at stille så mange som muligt, så man kan se hva hingstene og hopperne avler.......

Kan også godt se det doa´s side, at det er dyrt at holde det så mange forskellige steder...

Helle og Uni

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider