Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvor stort prisafslag ved 1 års med ocd?
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 20:29

Som overskriften siger, jeg står for at skulle sælge en af mine 1 års og har i den forbindelse haft hende i røntgen. Der fandt man en lille ledmus i højre forben, dyrlægen siger at det ikke kan udelukkes den på et tidspunkt skal fjernes, men at den også kan leve "lykkeligt" med den resten af sine dage.


Hvor stort/lille prisafslag vil i mene er fair i en sådan situation? eller tilbyder i at betale operationen?


God råd modtages gerne


vh Miriam


www.Frieserstald-Birkely.dk


De virkelig vigtige ting i livet er usynlige for øjet..

0
0
Svar på denne tråd
 
 prisafslag
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 22:32

enten få den operet selv, eller afslag på ca 20.000 til at dække operation mm (jeg har selv valgt det sidste)




Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 22:35

Ja, jeg vil også sige operationsprisen.


Da køber jo risikerer at den skal opereres.



Hilsen Mig

Hvorfor ikke handle med Hjertet????

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Også special foder til Frieser og Tinkere


0
0
Svar på denne tråd
 
 øhh, som
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 18:16

køber ville jeg have føllet ordnet på sælgers regning og risiko, for der er vel en risiko ved et indgreb


som sælger ville jeg helst slå ned i prisen og lade køber få en fordel, såfremt føllet aldrig skal opereres.


Syntes det er afhængigt af hvilken kasket man har på.


Venligst Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

  • hestebokse udlejes 1700,- / 1900,- pr. md.
  • Salg af B & C tøj
  • Maskinbroderi
  • Dækkenvask
  • Helpension
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaee...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 18:41

En 1-års er umulig at røntgenfotografere og så spå om fremtiden! Nu har jeg hørt så mange eksempler og dyrlægeudsagn, og røntgenstatus på en 1-års er i stadig forandring og kan både nå at gå den ene eller den anden vej. Musen kan være væk om 2 år, eller den kan have fået 10 nye mus - det er umuligt at spå om.


Min egen historie; Jeg avler en super smuk De Noir hingsteplag i 2006, den sælges for kr. 35.000,- til en norsk dressurrytter. Plagen bliver hos mig fra fravænning og vinteren over. I marts skal han til at afsted til Norge, og både køber og jeg synes det er mest korrekt at han lige kommer i røntgen. Små ubetydelige mus var hun OK med. Det viser sig så at han har en pænt stor og nok betydende mus i et bagknæ, samt en lille kosmetisk mus i en has. Billederne sendes til ansager samt en tysk ekspert, for at vurdere hvad der skal gøres. De mener at han bør opereres. Køber springer fra og får selvfølgelig alle sine penge incl. opstaldning retur. Jeg har på det tidspunkt ikke mod på at skulle have ham opereret, så jeg forærer ham væk til slagteprisen på kr. 2500,-. Den nye køber er ekstremt glad for ham, han udvikler sig meget positivt og som 2-års vil de så have ham opereret. De tager nye billeder og musen er pist væk! Stor polemik og ståhej, de får de gamle billeder ned og tager endnu flere nye, men mus er der ingen af.......


Så mit råd ville være at sælge hende med en klausul på, at har hun stadig mus som f.eks. 30 måneder gammel, så betaler du operationen. Eller at beholde og se tiden an. Eller give et mindre afslag, evt. med nogle vilkår hvis den stadig har mus senere. Ellers ender du som jeg der nok bare skulle have beholdt kræet et års tid mere......



Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!


Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 213546
Forfatter: 
Dato:  01-05-2009 22:45

Hej

Tak for jeres svar


RENI: Ja det er jo netop det! Jeg har selv været i akkurat samme situation for 1 1/2 år siden, der blev min søns 18 mdrs hingsteplag kørt i røntgen på Ansager og vi fik af vide, at vi lige så godt kunne AFLIVE HAM... for han havde en mus i knæet som ikke kunne opereres med godt resultat, og han ville aldrig blive til ridehest. Nå, vi lod ham gå - et år senere tog vi nye billeder, INGEN MUS, INGEN halthed og i dag går han som ridehest i Norge og har det pragtfuldt!!

Nogen gange er det altså både godt og skidt med de dyrlæger og røntgen i alle ender og kanter. Dyrlægen som tog billederne sagde at det nemt ville kunne opereres men højst sandsynligt aldrig ville komme til at betyde noget for hende, og at man fjerner MANGE mus i dag, som slet ikke behøver at blive fjernet.

Nu har købers dyrlæge så set på billederne, og selv om han siger at han har meget svært ved at se klart på dem - så mener han at det IKKE er en mus, men et eller andet med en sene tilhæftning, som man godt nok sjældent ser på et forben, men alligevel tror han det er dét, og siger det ikke kan opereres!

Nej, jeg beholder hende og får taget nye billeder når hun er 3, alt andet er simpelthen for usikkert!


www.Frieserstald-Birkely.dk


De virkelig vigtige ting i livet er usynlige for øjet..

0
0
Svar på denne tråd
 
 OCD eller EJ
Forfatter: 
Dato:  02-05-2009 15:13

Hvad skal man næsten tro på når en plag på det ene tidspunkt har mus og pludselig intet er at se.


Efter en glad tur på fold her i vinter kom vores DV plag til skade og havde slået sin has fandt vi ud af senere - i starten var vi sikre på hun var faldet og havde slået ryggen da hun pga smerter knap ville støtte på det ene bagben.


Min heste massør var her pga af en anden hest og hun kiggede lidt på plagen og mente det ku være et slag og vi skulle se tiden an 2 -3 dage. Men igen ændring - vi vælger så at køre hende til røngten på Ansager og de finder en stump knogle/brusk "et eller andet" som var slået løs sikkert ved et spark der har snittet fra en af de andre.


Ved samme llejlighed fik vi taget billeder af de andre 3 ben - hun havde så 2 mus i venstre bag som han sagde var arveligt betinget.


Vi købte hende da hun var 4 mdr og vi fik et nedslag i pris på ca 1/3 af salgsprisen, men har så også selv stået med bøvlet med transport/genoptræning.


Hun vil sikkert skulle undersøges igen som 3 års så vi ved alt er ok og så skal hun forsikres til et noget højere beløb end hun nu er sat til. Hun er trods alt tænkt som ridehest og som tiderne er nu så skal der ikke avles på alt efter min mening, jeg vil dog ikke udelukke at vi på et tidspunkt sætter hende i fol - da hun har et fantastisk sind/ og er hammer lækker.





Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider