Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

pinto avlere hjælp.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 10:01

er ved at købe denne hest, og vil høre om der er nogen af jer der ved hvor han blev afvist til kåringen?

er ham her:

ELKÆR'S TENDER BOY, 208333PI0500372 PI DK, Født 04-04-2005

ejer sagde jeg evt kunne kåre ham igennem ridning, hvad menes der med det?

ved intet om pintoer, så er lidt på barbund, men er vild med ham, så går alt vel skulle han gerne stå i min stald på søndag.

på forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

ved sælger
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 10:53

ikke det eller har du ikke spurgt...

Mvh Mona

(nu med jensebassen)

Stald Dyrhøj

Haflingerhingsteføl fra maj 08 sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 11:04

hende der sælger den for ejer ved ikke vild meget om det.

0
0
Svar på denne tråd

Det ville da være
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 11:50

bedst og lettest at spørge ejer - og hvis hesten er i kommision burde denne person vide da det.

Forlang dokumentation - for hvor ofte hører man ikke, at sælger/ejer har overdrevet en hests muligheder i forbindelse med kåring. Det er jo så let at sige at den sagtens kan kåres - men hvis den har været stillet før, så må der jo være en årsag til at den blev afvist.

Jette K

0
0
Svar på denne tråd

kåring af hingst i dansk pinto
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 11:56

Hej

Tender Boy blev stillet til kåring i 2008 som 3-års. Hans karakterer kan ses på hjemmesiden www.pinto.dk under resultater, 2008, hingstekåring.

Som 3-års og ældre skal en hingst have minimum 8 i helhedskarakter, hvor han her fik 7. Han har flotte spring-karakterer (de 4 sidste).

En hingst har 3 forsøg på at blive avlsgodkendt, men vil du prøve igen skal han såvel klare en kåring med min. 8 i helhed + bestå materialprøven samme år, da han så er over 4 år.

Marianne-c

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 12:00

ok, dvs hvis jeg nu sørger for at få ham i flot form osv, så kan jeg stille ham igen?

har jeg forstået det ret hvis jeg forstår at materiale prøven går faktisk bare ud på at jeg skal starte nogen stævner på ham inden for det åt han er stillet til kåring for evt at få ham avls godkendt?

har planer om at tilride ham færdig og st starte nogen jagter, spring, military stævner til efteråret nemlig.

0
0
Svar på denne tråd

det er nu ikke så let
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 15:18

Hej igen.

Om du kan hæve ham til et 8-tal i helhed skal jeg ikke kunne udtale mig om, det må du selv vurdere ud fra karaktererne. Med hensyn til materialprøven skal du være opmærksom på at det er en stor opgave for så ung en hest, så en væsentlig træning henimod denne må forventes. Jeg vedlægger et link til proportionerne fra sidste år: www.lr.dk/heste/diverse/ propositioner_matpr.htm

Jeg kan da sige dig at der stort set hvert år er hingste, der ikke består.

God fornøjelse

Marianne-c

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 16:18

ok, en som vil skære det ud i pap for mig så jeg er sikker på jeg har forstået alt rigtig?

jeg starter med at melde mig ind i foreningen, stiller ham til kåring lige så snart der er igen.

og allerede fra jeg får ham hjem sørger jeg for at fodre med godt foder, ride ham så han virkelig bliver velredet, og starter en masse stævner, dog ikke så han bliver ødelagt af det hele selvfølgelig.

og efter hvert stævne skal jeg skrive ind med resultat til foreningen?

0
0
Svar på denne tråd

materialeprøven
Forfatter: 
Dato:  29-04-2009 18:15

Materiale prøven i Dansk pinto er 1-dags prøve og intet med antal stævnestart.. Hesten skal igennem dyrlægetjek, en gangartsprøve under rytter (=dig) og så skal den rides af en fremmed rytter i skridt, trav og galop. Den skal løsspringes og vises i spring under rytter. Den skal igennem en udholdenstest i skridt, trav og galop og dernæst dyrlægetjek. Mener også at hingste skal eksteriørs kåres efter prøvens slut.

For at han får adgang til materialeprøven skal han bestå kåring samme år med min. 8 i helhedskarakter!

Det er altså noget som kræver en del af dig og din hest!

Men kig på linket, som marianne-c har sat ind, der står det alt sammen :)

0
0
Svar på denne tråd

Selv været der
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 08:58

Jeg købte selv for nogle år siden en lille pintohingst som havde fået 7 i helhed som 2års.

Jeg tænkte og trænede den lille fyr efter alle knustens regler og tænkte at han nok sku ku få 8 som 3 års...

Desværre fik jeg ikke ret og han gik ikke gennem nåleøjet.

Han er idag en fantastisk børnepony hos en lille pige.En pony med stor personlighed.

Nå,der hvor jeg gerne vil hen er at selvom at man tror man kan udrette mirakler og syntes man har et vidunderligt dyr,så er det ikke nemt at ende ud med en avlshingst.

Prøv evt at kigge på www.pinto.dk under hingste,måske billederne der kan gi dig en ide om hvordan en avlshingst ser ud i pintoregi.

Held og lykke med hvad du end beslutter

Venligst Marianne

www.staldnyberg.dk

Bedækning tilbydes...

Chopins Comet,welsh af cob type,danskkåret og m. engelsk licens.

0
0
Svar på denne tråd

Kåringtal
Forfatter: 
Dato:  30-04-2009 10:17

6776 55 766 7

Beskrivelse:
Knap middelstor hingst af middel type. Kønt hoved. Knap middellang, men velansat hals. Knap middellang, lidt fremskudt skulder. Middellang, velmarkeret manke. Godt, muskuløst kryds. Muskuløse lår. Lemmerne passende føre og tørre, korte koder og indfodet for. Flade hove. Bevægelsen ret god, taktfast og rummelig i skridt. Middel i trav. På forparten i galop.

Der skal ske meget med den for at få de tal op til en kåring..

Umiddelbart ser det ud som om den mangler format, men derfor kan den jo sagtens være en fin ridehest, og selvom den måske laver en fin materialprøve bliver den jo ikke anderledes bygget.

Super smuk kat . 2 Pony sælges, er færdigmålt 139,5

nok mest dressur, men springer ALT

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider