Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppeføl & hingsteføl
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 11:44
Jeg har et hoppeføl fra april 2003. Jeg går samtidig og overvejer at købe et hingsteføl, ligeledes fra i sommers.

Er der nogen der har erfaringer med at have et hoppeføl og hingsteføl gående sammen? Både af positiv og negativ karakter.

Der er en meget stærk leder på flokken (moderen til hoppeføllet).

Jeg har ikke set hingsteføllet endnu men har fået at vide at den er stille og rolig.

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

Lad være...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 12:01

...med at havde dem gående sammen. Det kan gå gruligt galt.

Jeg taler af erfaring, hvor vi havde et hoppe- og et hingsteføl gående sammen, fra de var 10 måneder til de var 18 måneder, og det kom der et føl ud af.

Jeg vil aldrig råde nogle til at lad hoppe- og hingsteføl gå sammen fra de er 9-10 måneder.

Knuz fra

** Trine **

Elsk mig mest bår jeg fortjener det mindst, for da behøver jeg det mest.
0
0
Svar på denne tråd

Kønsmoden
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 12:01
Hejsa!

Et hingsteføl kan sagtens blive kønsmoden inden den fylder et år....så de kan ikke gå sammen fra foråret af, med mindre du kastrere ham.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Legekammerater?
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 15:23
Tak for responsen.

Jeg er godt klar over at han kan blive kønsmoden tidligt. Det er selvfølgelig noget jeg vil holde øje med. Og så kastrere ham.

Men jeg tænkte mer på om han bliver for voldsom i sin leg? Det skulle jo gerne være sådan at de kan have glæde af hinanden.

Er der nogen der har erfaringer med det? Altså at et hoppeføl og et hingsføl kan lege godt sammen.
0
0
Svar på denne tråd

Der burde ikke...
Forfatter: 
Dato:  23-01-2004 20:39

...være problemer med at lade en hoppeplag og en vallakplag gå sammen.

Men normalt er der ingen problemer, og bare du holder godt øje med dem, så ville jeg ikke være nærvøs for det. Føl plejer at finde ud af det...

Knuz fra

** Trine **

Elsk mig mest bår jeg fortjener det mindst, for da behøver jeg det mest.
0
0
Svar på denne tråd

Har selv haft et
Forfatter: 
Dato:  24-01-2004 19:46
hoppeføl og et hingsteføl gående sammen. Det gik fint indtil han forsøgte at springe på hoppen. Så blev han kastreret. Men de har nu hele tiden kunne finde ud af det med hindanden.
Held og lykke med dem
mvh Dorte :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider