Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ang kåring
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 10:28

hejsa alle jer kloge mennesker

en dsp/ slesvig -holstein hoppe som er vokset over mål.

den er 155cm.

har man mulighed for at kåre denne i dv?? (hvis den er god nok, selvfølgelig)

hvis man vælger at avle på denne hoppe er der så nogen sansynlighed for at det er store føl eller er det ligeså individuelt som alt andet??

mvh louise der overvejer at købe forvokset pony;) som avlhoppe til hesteføl......

babybjørn active bæresele, blå sælges giv et bud

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 12:12

Det kan man sikkert godt. Den kan bare ikke blive kåret godt.

Men hvorfor ikke købe en almindelig varmblods avlshoppe? Der er en million af dem til salg i øjeblikket...

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:23

det var også en del af min plan, men er desværre lige faldet for denne(som overhovedet ikke opfylder mine kriterier), og kærlighed gør blind...

0
0
Svar på denne tråd

Ja,......
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 10:54

Kærlighed gør blind, men det kan gå hen og blive en dyr kærlighed hvis du vil avle DV heste og der kan blive usandsynlig langt til "toppen" - det er trods alt sjovere at gå oppe foran end i den sidste ende af rækken under oprangeringen! Der er - som Fam Ruus skriver - en frygtelig masse DV avlshopper til salg i øjeblikket, så hvorfor ikke kigge på dem hvis du vil avle DV'er?! Du kan finde nogle rigtig fine hopper med god afstamning og oven i købet føl i maven til ikke særlig mange penge pt.! Du risikerer også, hvis du avler på en "forvokset" pony, at afkommene får samme størrelse som mor selvom du putter en stor hingst på og de vil stort set ikke være noget værd når du skal sælge dem.

Venlig hilsen

Terese

www.designhorses.dk

Til salg: Danish Design Ruby Bell e.Onassis/Romancier - se video: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/209020/

Folealarm udlejes i Nordsjælland og Storkbh.

0
0
Svar på denne tråd

Kåring
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 14:14

Hopper under 160 cm. i stg. kan ikke kåres i hovedstambogen.

Derudover ved jeg ikke om de optager afkom efter DSP???

Men kontakt da DV og lav en forespørgsel.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Varmblodsavl
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 16:37

Nu er din kærlighed til hoppen vel ikke samtidig et krav til, at du SKAL avle på hende? I forvejen avles der alt for mange føl "i blinde". Hvis du har lyst til at avle DV/varmblod, så sæt dig ind i avlsmålene og kig så efter en god hoppe. På den lange bane er det MEGET sjovere. Når først du dykker ned i avlen, vil du opdage hvor spændende det er, og så vil du ærgre dig over, at du startede med så dårligt et udgangspunkt.

Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning

Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:

www. kuhlmannhorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Varmblod
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 17:06

Den vil kunne kåres i DV på linie med hopper uden afstamning. DV godkender ikke pony-afstamning.

Så jeg må da nok sige som de andre, find en "rigtig" DV-hoppe at avle på, det er sjovere og nemmere.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

nyt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 19:49

hej alle

jeg kan sagtens følge jer, min tanke var at fordi den er super godt sat sammen og med god gang kunne lave noget rigtigt fint. men ja det bliver noget juks rent papir mæssigt og hvor vil det være ærgeligt at stå med en forvokset pony (uden at fornærme nogen)

og igen så fortryder jeg nok hvis jeg skal fortsætte avlen at jeg ikke startede med noget ordentligt.tak for klarhed;)

er det et for stort sats at starte med en fuldblod som forædler af en hannoveraner, eller er jeg helt hen i vejret??

mvh louise

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er du bestemt ikke
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 20:01

Men fuldblod er ikke bare fuldblod, især ikke når man snakker varmblodsavls. Derfor skal du snakke med en avlskyndig person, og gerne flere, inden du investerer i en fuldblodshoppe, hvis da ikke du er heldig at finde en, der allerede er godt kåret og måske har vist, hvordan den avler i varmblodsregi.

Forhandler af Regulator Complete evt. udbringning

Mange spændende føl, plage og rideheste til salg:

www. kuhlmannhorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

ponyavl
Forfatter: 
Dato:  28-04-2009 22:31

Hvis hoppe er godt sat sammen kan det være at den er et oplagt emne til ponyavl. Den kan kåres i reitpony og få godkend afstaming der har men også et afsnit til små heste som evt. for stor afkom kan komme i, men dem skulle du helst undgå ved at brug renracet små ponyhingste som avler småt.

Bare en mulighed.

MVH

Heidi Haabendal, Stald Tai

Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

Pony hoppeplag tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider