Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Zardin/Diamond følle
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 21:55

SÅ !!! Blev det endelig min tur . I aftes, efter 340 dage præcis.

Far: Zardin Firfod

Morfar: Diamond

Skulle have lidt hjælp til fødsel da bebse var meget stor, og det ene forben var bøjet. Udover det blev jeg også nødt til at ringe efter dyrlæge da efterbyrd stadig ikke var kommet efter 2 timer. Og selvfølgelig kom den så 2 minutter før dyrlæge ankom. Det jo typisk . Men alt var som det skulle, og hoppen er meget meget stolt. Er dejligt at se.


Resultatet blev en lille hoppe. Dette havde vi gættet eftersom vi brugte trickset med en gulvring og den gik i cirkler. Meget store. Og er overraskende 4 gang vi prøver dette med korrekt resultat hver gang. Egentlig lidt skræmmende. Hehe.

Malingen er der sparet på. 2 hvide sokker og 1 hvis kode. Havde ellers håbet på lidt i hovedet. Men pyt skidt :) Hun charmer sig fra det.


Så skal jeg bare lige høre nogle kloge mennesker om farve ? Er det normalt at sorte heste bliver født grå med sort ål ? For synes normalt at sorte pejer at være sorte ?? Men tænker at hun næsten ikke kan blive andet end sort med en sort far og sort mor ?


Ihh . Ved ikke hvordan jeg får sat billeder herind. (Evt hjælp?) Men i hvert fald er der billeder på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et billede af hende
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 22:06


Stort tillykke, hun ser skøn ud. Jeg tør ikke udtale mig om farven

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 22:17

med det fine føl, mig bekendt skulle hun blive sort.


Diamond var som føl også muse-grå og han blev jo til en smuk sort hingst.


Har sendt dig en PB, mht. din hoppe, da jeg selv har en Diamond-hoppe.


Vh. Jill



Hvert græsstrå har sin egen dugperle




0
0
Svar på denne tråd
 
 Følle..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 22:32

Tillykke med dit søde føl - jeg vil også skyde på, at hun bliver sort. Har du flere billeder af skønheden?

Jeg har nemlig selv haft overvejet at bruge Zardin..

Melder mig i øvrigt under fanen af Diamond-hoppe-ejere



Mvh. Linea Fogh Pedersen



Stutteri Levita


0
0
Svar på denne tråd
 
 Næææh! :oD
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 22:34

Tillykke med føl-pigen! :)

Det ville da være skønt med flere billeder ;)


FB Gangster

Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 22:44

Jaa. Der er massere billeder på min præsentation .

Ved bare ikke hvordan jeg får dem herind ??

Er lækkert med så mange Diamond glade mennesker. Han var simpelthen også helt i toppen. Dejlig hingst <3 ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 23:33








Hvor er hun skøn tillykke :)




Nu med den dejlige Pyrus <3


Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!


Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke en skøn bebs
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 23:35

Tillykke, det er da også lige et par af mine favoritter der er i hendes afstamning den lille pige.


Hvis du vil ha lidt at sammenligne med, farve mæssigt så har jeg lige et eksempel.


Min første tøs som føl

(grå med ål)


Som 3 års




Jeg synes selv hun er meget ren i farven, synes de andre "sorte" jeg har, har mere af et brunt skær, og det havde de også som føl.


Ny hjemmeside

www.stald-ovenskov.dk


hingstelisten er stadig i luften her


Hoppefødt født 30/4-2008 efter De Noir

Lookalike er scannet drægtig v. Quaterback termin 1. maj 2008

:-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2009 23:47

TAK for de søde ord


Maria: Mange tak for hjælpen med billeder :) Var sødt af dig.


Ariann: Ja, ligner meget samme farve som din havde. Så det er nok en sikker sort. Er da kun dejligt hvis det betyder at de bliver mere ren i farven. Kul sort agtig :) - Det er Diamond jo også. Moren derimod er lidt mere fesen og afbleget om sommeren. Hehe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 07:35

Med med hende,hun ser rigtig fin ud.

Hvis din hoppe er sort,så er hun helt sikker sort,da en sort hest ikke har det brune gen at give videre..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke.
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:04

Hvor er hun bare yndig og stort tillykke med hende.


Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene



Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.


Evidence ifoles med Chicago i april 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke,
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:19

hun ser bare dejlig ud. Sikker på at hun ender ud med at blive sort, den mussegrå farve er lig sort. Perfekt afstamning hun holder sig. Hvad skal sådan en smuksak hedde?


Mus

LundebakkegårdHestecenter.dk

  • alt i maskinbroderi
  • dækkenvask
  • helpension
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 08:44

Tillykke med det fine hoppeføl..


Susanne...




0
0
Svar på denne tråd
 
 gulvring????
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 09:27

Ja måske er det mig, som er uvidende, men hvad er trickset med en gulvring??

Rigtig fin dame.. overvejer selv at bruge Zardin, når min hoppe skal ifoles på et tidspunkt...



Venlig hilsen Pia

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 09:55

tror der menes guldring.. jeg ved i hvertfald slet ikke hvad en gulvring er


meget yndigt f¢l


0
0
Svar på denne tråd
 
 Zardin smuk
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 10:47

Dejligt,dejligt hoppeføl,det bliver sort,var føllet sort ved foling ville det blive skimmel. Zardin kan kun lave noget godt,har selv 2 afkom efter ham og venter det tredje ultimo maj,håber det bliver et hoppeføl,men her er 95 % af føllene hingste,sådan har det været i alle de mange,mange år jeg har haft stutteri,mon nogen har en forklaring på det,trods alt er det dog det vigtigste at føllerne er sunde og raske.

VH Brandtofte.




TIL SALG :
Efter Don juan/Ibibell,3 ÅRS vallak


Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 4 ÅRS HOPPE

Noblemann/pari ace Dane,3 ÅRS og 2års HOPPE

Hiss highness/Dolomit 3 års vallak

0
0
Svar på denne tråd
 
 jubiiii
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 13:31

jubii, en Zardin...


Stort tillykke med den fine pige,... hun bliver da en lækkerbisken...


Jeg er selv i besiddelse af et fantastisk Zardin hoppeføl fra sidste år... Der er virkelig bare et eller andet ekstra over de Zardin unger ;)


Stort tillykke!!!




Livet er et greb i lommen :D

Anne Krogh

Nu med smukt hoppeføl efter Zardin Firfod på min dejlige RDH hoppe Beauty

0
0
Svar på denne tråd
 
 Endnu engang tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-04-2009 14:34

Ihhh altså hun er bare så skøn den lille kæmpe følle hehe


Glæder mig til at komme ud og se hende igen senere idag...


Men jeg vil også gerne vide hvad hun ska hedde, når nu mine navneforslag er blevet disset heheh Hvad er der nu galt med Zorte Zambo

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 00:24

tillykke med endnu et smukt Zardin-barn :-)

- fra en der selv har haft 2 af slagsen (og skulle have haft en i år også, men hoppen gad desværre ikke at holde på fosteret)


og jeg vil da også gerne høre trikset med ringen...



0
0
Svar på denne tråd
 
 black beauty
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 08:18

Tillykke med den sorte skønhed - for sort . det bliver hun helt sikker og skøn det er hun allerede !


www.rainbow-arabians.dk

Wendys Horseherbs

www.palomino-psa.dk


Kom til Nordeuropas største palomino skue d. 12-13 juni på dyrskuepladsen i Horsens.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-04-2009 23:02

Endnu engang mange tak for de mange søde og flotte kommentarer.


Trickset med guldringen er meget simpelt Vi hiver et af hoppens hale-hår af, binder en ægte guldring i ( I vores tilfælde min mors vielsesring), og holder den tæt på hoppens mave. Altså således at man holder i hestehalehåret, og lader guldringen hænge ud fra hoppens mave, ca der hvor bebse ligger.

Stille og rolig vil ringen gå i bevægelse. Går den i cirkel bevægelse = pige, og frem og tilbage bevægelse = dreng.

Har hørt flere sige at det ikke passer ? Kan jeg ikke sige noget om. Men de 4 gange jeg har prøvet har den været 100 procent korrekt hver gang . Altid lidt skægt.


Lyder dejligt hvis jeg får mig en kuld sort hest

Navnet er jeg ikke kommet så langt med endnu. Jeg tænker og tænker.


Kan ellers fortælle at det går super godt med hende, og hun er meget meget livsglad. Er ved at drive sin mor til vanvid. Hun kan slet ikke holde styr på hende. En meget kæk ung dame. Utrolig underholdende at kigge på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zardiner...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 07:48

Tillykke med den smukke pige... :)


Der ventes også et Zardin føl her - hoppen har termin på torsdag, men ligner ikke just en der har tænkt sig at fole til tiden... Jeg har også lavet testen med guldringen og det gav lovning på en hoppe, så jeg er meget spændt på om det holder stik..


Manuela - med Løgtoft's Carisma

Venter Zardin Firfod føl ultimo april 2009

0
0
Svar på denne tråd
 
 spændende
Forfatter: 
Dato:  27-04-2009 11:16

Bliver da spændende om du også er heldig at den holder stik

Vi glæder os i hvert fald til at se en halv søster/bror.

Der er ikke noget mere skønt end små heste børn.

Selvom min ikke er så lille.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider