Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Privat inseminering eller??
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 22:29

Jeg er kommet meget i tvivl omkring ifoling af hoppedyret, jeg havde regnet med at vælge en dygtig dyrlæge som kan inseminere hjemme og foretage en del af det praktiske ifb ifoling.

Jeg synes jo også det lyder nemt hvis jeg sender hende til Steen Bo, Højelse dyreklinik, men jeg skal jo selv sørge for at varsko hingste ejer om at jeg vil købe sæd, og jeg aner ikke om jeg skal betale ved levering, og skal det være i euro når sæden kommer fra tyskland??

Og hvordan med levering, skal jeg så bestille til mig selv hvis det er den private dyrlæge, og betaler jeg så til vognmanden?? puha....

Hvad er er dine erfaringer med hjemme, kontra ude inseminering?

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Højelse
Forfatter: 
Dato:  15-04-2009 22:32

Når vi har brugt Sten Bo, har vi da bare aflveret hoppen, fortalt hvilken hingst vi ville bruge og så hentet hoppen igen når den var færdig. Det uanset om det har været en dansk eller tysk hingst.

Sidste år inseminerede min veninde én for os, og der bestilte vi selv sæden på Katrinelund. Der kom transporten bare på regningen.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

nogle udenlandske
Forfatter: 
Dato:  16-04-2009 07:02

hingsteholdere vil gerne have regningen betalt inden levering, ved andre får man regningen 1 måned efter levering.

I reglen skal der bestilles kølesæd inden kl. 10, dagen inden man skal bruge sæden. Det afgør din dyrlæge.

Udenlandske regninger betaler jeg gerne i banken, og får så kvittering derfra.

Kølesæd kommer gerne inden middag, og der skal være nogen hjemme til at tage imod. De stiller ikke bare boksen på trappen , da man skal kvittere for modtagelse.

Dyrlægen skal skrive på de to sedler der følger med sæden. Den ene retur til hingsteholder, den anden til Landskontoret for Heste.

Det er vigtigt at sende det. Hvis det er en hingst der ikke er godkendt af DV, og føllet skal optages der, skal du printe en blanket ud "Brug af udenlandsk hingst, ej godkendt af DV".

Der skal foreligge DNA eller blodprøve på hoppen, og det koster lidt over 500 kr at søge.

Go' fornøjelse.

Med venlig hilsen Lene

www.hestebamserne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider