Egentlig er aftalen, at jeg ikke må ifole Silk i år. Det var et af kompromisserne, da jeg fik Anders overtalt til, at jeg måtte købe en fantastisk hoppeplag.
Meeen... Det ville da også være så ærgeligt, at hun gik tom. Jeg overvejer også udlån, men jeg kan da ikke lade være med at drømme om endnu et yndigt og ekstremt velgående afkom til næste år.
Egentlig var det bestemt at hun skulle ifoles med Imperio, især fordi jeg godt kunne tænke mig at lave en trakeher med hende. Men det får jeg ALDRIG trumfet igennem nu. Han koster 11.600 i én rate, og så er der alle omkostningerne til transport af sæden osv.
Se Silk her
Så mine overvejelser går på:
Tailormade Lancelot: Personligt er jeg helt vild med skimler. Men kan de sælges, hvis jeg ikke selv har mulighed for at beholde afkommet?
Damsey: Var virkelig fin i Herning, men har han lavet nogle gode afkom? Han er karakteren 7 for baglemmer og beskrivelsen smalle haser. Nøjagtig samme karakter og beskrivelse har Silk - er det et problem?
B.H. Rosoff: Jeg synes at det kunne være lidt spændende at bruge en halvblods hingst på en fuldblod, men er jeg den eneste der synes det?
B.H. Don Romantic: Lidt af en personlig yngling, men er folk ikke ved at være træf af at se hans afkom alle steder?
Gribaldi: Trakehner som jeg har gode erfaringer med på min anden hoppe. Men var der noget med at sæden ikke var så god længere? Og igen dyr forsendelse.
Jeg er bestemt åben over for andre forslag!
I plejer at komme med så gode svar til andre der søger hjælp, så nu håber jeg også at I vil hjælpe mig.
Mange hilsner Mette