Som der bliver skrevet længere oppe, så er det lidt som at spille i lotteriet, vedr. højden, når du ikke kender stammen bagved.
Du må vel også have nogen typemæssige og gangartsmæssige krav til hingsten, dem ville jeg nok også kigge lidt efter, udover kun at den skal være høj.
Der er jo en liste over hingstene på www.pinto.dk som du nok allerede ved. Hvis du opretter en profil på forum derinde er der faktisk en tråd med homozygote store hingste, dog er de udenlandske.
Ellers ville jeg nok kigge efter en ældre hingst, som har afkom i avlen, som man kan vide lidt mere om, både højde, type og gang, når nu du ikke ved så meget om hoppen.
Vedr. Boston, så er han sikkert en fin hingst i nogens øjne (den har faktisk fået MEGET forskellige karakter af henholdsvis DPF dommer og DV´s dommer efterfølgende), men ung, og vi aner intet om den. Men en ting er sikkert, han er en stor og ikke ligefrem let herre, heller ikke når han bevæger sig, og når der nu er meget oldenborg i din hoppe, ja så tror jeg det kan bliver noget af en kompolent hest du får ud af det.
Annette