Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Feber drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 21:35

Hej

Er der nogle som har oplevet Jeres drægtige hoppe have feber i den sidste halvdel af drægtigheden? Havde det nogen betydning for føllet?

Håber at høre Jeres erfaringer..

Mvh S1

0
0
Svar på denne tråd

Hej S1...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 02:47

Jeg ville kontakte en dyrlæge straks da det kan være tegn på en infektion. Og ja det kan godt have indflydelse på føllet, men også hoppen.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.

Part søges til sød hoppe 12år. 167cm. stg. Rutineret rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Feber drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 21:30

- Har haft dyrlæge flere gange og hoppen får antibiotika men vil bare høre nogle af Jeres erfaringer omkring feber og drægtighed (forhåbentlig gode)??

Vh S1

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 22:28

Feber kan være årsag til abort pga. øget prostaglandinniveau. Får hoppen noget febernedsættende? (Finadyne, metacam).

Er der klarlagt en årsag til feberen?

Hvis hoppen allerede er i fuld behandling, kan du jo ikke gøre meget andet end grundig overvågning og forsøge at tænke positivt. Det er ikke alle hopper, som aborterer af det.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 22:38

Jeg ville bestemt også sørge for noget febernedsættende, da feber kan være medvirkende til abort.

Mvh

Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/

Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny ZfdP avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd

Feber drægtig hoppe
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 15:00

- Finadyne og Metacam anbefales IKKE til drægtige hopper står der som kontraindikation (men hoppen har dog fået en gang alligevel).

Er der nogle af Jer som har oplevet Jeres drægtige hoppe få Finadyne eller Metacam og i hvor mange dage og hvordan gik det?

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 20:45

Det er rigtigt, det anbefales ikke på produktresuméet pga. manglende afprøvning. Men kan give eksempel med min egen hoppe: Hun er blevet behandlet i 5 dage med Finadyne under sin drægtighed i forb. med feber og kolik. Dyrlægen sagde, at der ville være større risiko for abort ved ikke at behandle, da det ofte er selve feberen, de kaster af. Fik at vide, at Finadyne skulle være det mest sikre, men kender ikke til de undersøgelser, den oplysning skulle bygge på, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Håber det bedste for din hoppe, kender godt til bekymringerne.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2009 21:21

Min palomino hoppe fick metacam i 10 dager när hun var i 9 mån,hun folede i tid og ikke nogre fejl på den lille röde pigen som kom ud (udom farven )

mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd

metacam
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 11:31

Hej

Jeg har haft en hoppe der under drægtigheden udviklede en rigtig grim tarmsygdom, hun fik metacam fra midten af drægtigheden til føllet kom, hvorefter hun blev aflivet da fællet var 4 måneder. Føllet er fuldstændig sund og rask!!!

Men jeg vil lige tilføje, at der var dyrlæger indenover gennem hele forløbet, og at hesten stod halvdelen af drægtigheden på KVL.

Håber på det bedste for din hoppe og det kommende føl!

mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Feber under drægtighed
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 18:07

Min hoppe har været rigtig meget syg gennem hele sin drægtigheds periode. Den ene gang var hun næsten ved at dø for os. Ellers har hun været oppe på de 40 ret mange gange

Hun har haft en voldsom infiktion, og der fik hun ret meget medicin for at holde feberen nede,(bla. antibiotika) men dyrlægen tog dog også hensyn til at hun var drægtig.

Heldig vis ser det ud til føllet derinde er overlevet de store ture de har været igennem, da der er rigeligt med gang i maven :) Så det tyder da vist på et stærkt føl.. hih

JMC Tiny Amiga Mia

Nu med titlen Dansk Mester :)

-Guldmedalje, Furturity vinder og 1. og 2. pladser :)

0
0
Svar på denne tråd

ssssssss
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 09:24

Jeg har en drægtig hoppe som i øjeblikket er indlagt på landbohøjskolen på 13. dag. Hun blev sparket på HB haseled, så der gik hul helt ind i selve leddet. Hun er derfor blevet opereret i fuld narkose, og er blevet pumpet med smertestillende, beroligende, pencilin og antibiotika lige siden.. Jeg har været så bange for at hun ville kaste føllet (hun er i 8. måned) pga. denne behandling, og alt det stress der følger med. Men indtil videre er følle stadig i maven, og jeg kan mærke den sparker derinde. Jeg kan selvfølgelig ikke være 100 % sikker på at der ikke pludselig sker noget, men det ser da ud til at følle har klaret det.. Min næste bekymring er så om følle kan have taget skade. Hvad tror i??

0
0
Svar på denne tråd

Også feber
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 11:29

Min hoppe havde en periode med høj feber, 39-40, en uges tid, og vi frygtede EVA.

Det udviklede sig heldigvis ikke og efter en lille uges tid med Finadyne var hun god igen. Ville dog ikke spise under og efter, så fik lidt af en udfordring med at finde det ene produkt hun gad at spise.

Men mit føl har idag ingen problemer, så jeg ville ikke være bange ved at give Finadyne.

Hende der lever og ånder for Western Pleasure :-)
www.mia-haugsted.dk

Lilly søger "legekammerat" til låns fra September og vinteren over. Gerne hoppeføl fra 2009 eller 2008

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider