Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Amme netværket virker IKKE...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 16:32

Hejsa!

Desv. har min gode veninde fået et dødfødt føl i nat

Og hun vil så gerne tilbyde hoppen til et andet moderløst føl, især da hoppen er ekstreemt moderlig/ked og ofte lader de andre hoppers føl patte ved sig mv.

Hun ringede så til Hans skovgaard - Nørrelunds hestehospital..der jo skulle formidle sådanne her i jylland...og fik den besked af det gad de ikke beskeftige sig med men hun kunne prøve internet adr. amme.dk......???? OK. det prøvede vi så og der er så ikke noget der hedder sådanne...???

Nå men efter længere tids søgning på nettet fandt vi en adr. på hestens vern, der skulle have ansvaret for dette (mht. hans skovgaard) og ringede til dem..de henviste først til Hans skovgaard..men efter lidt forklaring ville de så selv henv. dem/snakke med Hans skovgaard...da de jo havde en klar gl. aftale omkring dette med ham...har så ikke hørt noget fra nogen af dem endnu...på trods af at dyrenes værn lovede at ringe tilbage (vi henv. os i morges) ???

Tænk hvis der er nogen der rent faktisk står med et lille føl pt. der godt kunne bruge en super ammehoppe (moderkagen er gæmt til samme mv.) og så at det ikke lykkedes bare fordi at folk ikke kan snakke sammen i dette - førhen ellers velfungerende amme-netværk!!!!! - Hmmnneee...

Andre her der har haft problemer mht. dette..?

Og hvad synes i..? - bør vi have et bedre og mere velfungerende/hurtigere netværk...?

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Ammenetværk
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 19:07

Jeg mener engang at have hørt at Landbohøjskolen, nu Universitetshospitalet for store husdyr formidlede kontakt, jeg har lige checket deres hjemmeside men kunne ikke finde noget så jeg ved ikke om det er rigtigt/ de stadig gør det.

Nu har jeg aldrig selv haft brugt for formidling, jeg er så heldig at jeg har fået ca 80 føl gennem årene og aldrig mistet et. 7-9-13 og så videre.

Jeg har engang fået to føl efter en araberhingst.

Indenfor welsh avlen har jeg set rigtig flotte F ere, specielt i Holland, ofte med B'er som mor men også Welsh cob's.

Bent

Welsh Cob avler

http://www.welshcob.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 08:07

en sms for to dage siden over en der manglede mælk til sit føl.. jeg skrev tilbage at hvis det havde fået råmælk kunne det godt klare erstatning.. måske vil hun være interesseret i en ammehoppe... jeg har da stadig nummeret..

0
0
Svar på denne tråd

Daka...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2009 08:25

Daka havde ammenetværk som fungerede godt for 3 år siden.

Ved ikke om de stadig har.

"Det tar lang tid, at få en gammel ven"

Trakehner FAN :)

Indehaver af de skønne helsøskende

Petia af Wolhøjgaard (07) og Perikon Runehøj (08)

0
0
Svar på denne tråd

Kig lige her på siden!!
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 02:52

Kære venner,

Amme-netværket er jo lige præcis her på siden. Gå ud af indlægget og kig øverst på siden over indlæg om Avl - der finder i indlæg fra dem der enten mangler hoppe/mælk eller har moderløst føl. Så i er såmænd meget tættere på end i regner med.

Sidste år kørte der også mange SMS kæder hver gang nogen manglede det ene eller andet - så mulighederne er der skam. Det er jo så bare ikke hver gang, at det lykkes at finde nogen. Men prøv da!

0
0
Svar på denne tråd

Ansager dyrehospital
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 07:31

Mener bestemt også de er behjælpelig - om ikke andet har de fingeren på pulsen efter som at mange hesteejere bruger dem.

Men ellers har jeg fornemmelsen at Heste-nettet.dk er et udemærket sted at henvende sig.

Kender desværre ikke lige nogen som har mistet en hoppe, så kan desværre ikke hjælpe.

Med hensyn til Hans Skovgaard er han efterhånden ikke ved at være en gammel mavesur mand syntes ikke jeg høre ret meget pænt om ham mere hverken fra køber/sælgere.....

Han får aldrig lov at pille ved mine heste.

Prima wrap sælges ca 45kg 60 kr/stk afhentet.

Der er 65 stk få en god pris hvis du afhenter det hele.

Står postnr 6040

0
0
Svar på denne tråd

Hans Skovgaard
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 09:06

Syntes bestemt ikke hans Skovgaard er en mavesur mand, tværtimod.

Han er yderst professionel og kanon dygtig.

Har selv ham og han medarbejdere til mine heste og har bestemt ikke noget dårligt at sige der tværtimod.

han er så også en mand der næsten arbejder i døgndrift og kan være fanget på et meget dårligt tidspunkt, vi er vel alle kun mennesker.

Hilsen Mig

Hvorfor ikke handle med Hjertet????

Hipro foder forhandles her

Til alle Racer.

Også special foder til Frieser og Tinkere

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  02-04-2009 13:04

Tak for jeres svar ;o)

Og mht. at der er denne mulighed her på HN, så er den forsøgt..dog er der ikke så mange der kender til den desv. og når nu at hestens værn henviser til Hans Skovgaard - hvilket før i tiden har virket fint...såe er det da sørgeligt at det så ikke virker længere...og vi snakkede ikke med Hans men en af hans ansatte der havde fået besked på at det gad de så ikke mere...dette har de så liige "glæmt" at sige til hestens værn mv. desv.

Jeg kan fornemme at der bliver noget kaos omkring dette før den rette løsning er på plads desv. for alle de små føl mv. da dette helst skal gå ret hurtigt !

Men jeg er personligt enig i at Hans Skovgaard er dygtig nok, men han kan desv. ikke overholde aftaler og er bestemt ikke en jeg vil bruge ligegyldigt hvad!

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning!

Bedækninger tilbydes!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider