Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Welsh A meget over tid ?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 12:24

Den ene af Jones' hopper har endnu ikke folet, og hun havde termin d. 12/3. Har netop været ude og se den da jeg ikke kunne forstå at der ikke var kommet føl, og der er ingen tvivl om at hun er drægtig.

Hendes yver er vel ca godt halvt fyldt ud (svært når mn ikke kender hoppen), så det tyder jo på at det ikke lige er op over.

Kan hun have tabt en tidlig drægtighed og så igen blevet bedækket uden at det er blevet opdaget ???

Ved den periode hvor hun blev bedækket blev hun helt hudløs mellem ballerne pga urin og andet 'godt', og dette er ikk eoplevet siden.

Hun blev håndprøvet samme dag som den med termin 15/3 (og som folede 3/3) og her mærkede dyrlægen ikke nogen forskel, men måske den har været så lille så det ikke var muligt at mærke.

Hvad gør man med LR, hoppen er indberette som håndbedækket (hvilket hun er), men er siden kommet på døgnfold med hingsten. Eller man gør måske ikke noget ?

Men mit spørgsmål er nok mest om det er set før at en lille pony med sikkerhed er gået en måned over termin ???

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Har også været ude for det ...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 17:38

Jeg kan huske en gang vi også have nogle ponyer. De blev bedækket med hånd men gik sammen med hingsten hele sommeren. Der var to og de blev holdt til ved hånd samme dage. Den ene fik en måned før den anden. Så jeg tror godt at du kan holde lidt fast i din teori om at hun er "løbet" om først men hoppen og hingsten så selv har klaret det efterfølgende.

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 18:58

Jeg vil sige at en aer er en af de mindre ponyer.. (det er de jo om man vil det eller ej)

og det er fakisk oftest sådan at de først foler efter 12 måneder, jeg ved ikke om du har beregnet det med i din terminsberegning?

Ravnstrupgaard
Avl af Welsh sec. B samt tilridning og træning af problemheste

en vallak skal du fortælle,

en hingst skal du diskutere,

en hoppe skal du spørge.

0
0
Svar på denne tråd

Efter 12 måneder?
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 19:28

Øh, der er vist en bog mine A'ere har glemt at læse, de foler altid FØR 11 mdr. Så jeg tror hun er løbet om.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

mine WElsh a'ere
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 19:35

Mine A'ere har heller ikke haft tradition for at gå over tid.

Den eneste der har gået lidt over, var den hoppe der skulle fole allerede i starten af marts. Alle andre folinger, er forgåer til tiden eller lidt før...

Mvh

Lene

Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed.

Englykke

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 20:05

Jeg kan så gentage mig selv!! .. Nerissa gik 28 dage over tid sidste år. Og hun blev kun bedækket i ca 4 dage.. Så den burde være sikker...

I år ligner hun dog en der har tænk sig at nedkomme til termin, som er på onsdag!!..

Så find du bare tålmodigheden frem!!..

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

- Husk at tjekke Salgslisten

0
0
Svar på denne tråd

Ponyen
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 20:15

Er en der er solgt, og da de to andre Jones har bedækket har folet (den ene bedækket ca 1 mdr senere end min egen og så denne) ja så blev jeg da bekymret for om hun overhovedet var drægtig - så det er ikke mig der venter (eller jo det gør jeg, men ikke på samme måde).

Men jeg kan da 'høre' at i hvert fald 2 af jer har erfaringer med lang tid over termin, så tror også hun nok er en af dem.

Netop især pga den reaktion hun havde mellem ballerne i bedæknings brunsten...

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 20:56

Jeg siger ikke der ikke er ponyer der går til normal tid, men det er jo videnskabeligt bevist at jo mindre de er jo længere tid går de!

Ravnstrupgaard

en hoppe skal du spørge.

0
0
Svar på denne tråd

ej det har ...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 21:11

Den undersøgelse har jeg aldrig hørt om

Gælder også inden for samme race, eller er det sådan at små racer generelt gå længere end større?

Hvis du kan linke til undersøgelsen, har jeg endnu engang mulighed for at blive klogere.

Det er nu ikke noget jeg kan se når jeg nu sammenligner min tid som ponyavler med dengang jeg avlede DV. Jeg synes helt bestemt de individuelle forskelle er meget større end hvis jeg kigger på drægtigheds længder ifht. størrelse.

Der hvor jeg kan se et spor (godt nok på rimeligt begrænset datamængder), er at de hopper der skal fole tidligt ser ud til at være drægtige længere end dem der først foler i juli/august.

Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed.

Englykke

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 22:32

Der har engang været en artikel i DDD med hele rapporten, men ellers har der været en mere enkel opsummering i hest sidste år..

kan ærligt talt ikke huske hvilket nr det er ;)

Ravnstrupgaard

en hoppe skal du spørge.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider