Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Nyhed vdr. vitaminer -vil du?
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 17:50

www.ridehesten.com/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=5055


Overvejer du at bruge et ekstra tilskud af vitamin E efter at have læst artiklen?


Min hoppe får salvana mineraler som bliver sat lidt op 6 uger før foling.. Men jeg overvejer da om hun evt. skal have ekstra af det i artiklen omtalte?


Hvad siger I ?


Venlig hilsen Janne


0
0
Svar på denne tråd
 
 nej tak ....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 18:23

det kommer jeg ikke til at bruge - jeg har et rigtig godt hoppefoder som jeg tildeler mine hopper 3 mdr føl foling - og året rundt får de tilskudsfoder, vitamin/mineraler samt hø.


I den omtalte undersøgelse, står der ikke noget om det foder hopperne får, indeholder de nødvendige vitaminer og mineraler , så vil der jo næsten altid være en forskel , når hopperne får tildelt noget som ekstra.


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

flere ponyer sælges

se mine heste præs...


0
0
Svar på denne tråd
 
 EQUISTRO EXCELL E
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 20:57

Vores hopper får et "boost" E-vitamin den sidste måned op mod foling. Efter gentagne gange at have haft problemer med, at hopperne kunne smide efterbyrden selv, anbefalede vores dyrlæge at give E-vitamin. Og det virker! Jeg ved ikke hvad forklaringen er, men for os er pengene i hvert fald givet godt ud.


Det er den her vi bruger:
www.equidan.dk/ Default.aspx?CTYPE=e4f61b8d-32d3- 4066-8945-d297b7c422c9&ID=d35cdfb0- 7286-42fc-8b63-ed717c5caff4

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som Kay
Forfatter: 
Dato:  29-03-2009 21:11

Jeg læser artiklen ligesom Kay - det virker som om den anden del af gruppen slet ikke får et mineral- og vitamintilskud. For at forsøget skal virke overbevisende på mig, bør den anden gruppe få et alm. anvendt tilskud til drægtige hopper.


Jeg lurede lige i min foderplan fra sidste år. Dér fik min hoppe 1.657 mg. E-vitamin, hvor artiklen giver hopperne 1.678 mg. Så mine hopper bør være dækket ind ud fra min foderplan.


Nu er det så ikke aktuelt for mig i år, da jeg ikke venter føl - men det gør jeg forhåbentlig til næste år!


Venlig hilsen

Trine



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja..........
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 09:36

Ja, mine hopper får ekstra vitamin E, også fordi wrappens indhold af vitamin E ikke er lagerfast, og de vil således tildeles mindre jo længere tid grovfoderet har været lagret.


Jeg bruger Hippolyts Beta karoten, for der er nemlig tilsat E-vitamin. Dejligt nemt.



Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!


Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider