Camilla: Det er ikke sandt......
Det er jo en eksteriør kåring vi snakker om. Så hesten bliver jo vurderet på dagen.
Men det er sandt at de er delt i hold for 3-års og 4 og ældre.
Man kunne jo så også vende den om og sige, at hvis ens hest ikke udvikler sig til det bedre fra 3 til 4. Ja så skal karakteren være der efter........ og et 7-tal er et 7-tal, hvad enten det er givet til 3-års eller 4-års.
Min olde (100 %) var heller slet ikke færdig som 3 års. Meget uharmonisk....... så jeg ventede også til hun var 4, og der fik hun 8. Hun voksede 6 cm på det år.
Olderne vokser længe, og jo mere olde der er i dem, jo længere tid vokser de.
Så tag du den bare med ro, og nyd hende udvikle sig.
Og skulle uheldet være ude (kronisk halt), vil du også have mulighed for med en dyrlægeerklæring, at komme til kåring.
Og som slut bemærkning : Der er en fin hjemmeside, brug den !Der skulle gerne sidde de mennesker, der HAR svarene.
WWW.DANSKOLDENBORGAVL.DK