Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Ifoling af 17 års? Hvilken måde?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 18:05

Hej med jer


Ja, måske en underlig overskrift, men vidste ikke lige, hvad jeg skulle skrive.


Min hoppe på 17 år er ved at komme til "pensionsalderen" pga. konstante småskavanker osv. Så jeg overvejer om jeg igen skal forsøge, at få hende ifolet. Hun var til hingst 2 gange sidste år, naturlig bedækning, men intet...dyrlægen tjekkede hende og lavede svaberprøve og alt så fint ud.

Hun har aldrig fået føl før.


Ville i forsøge ifoling igen? Tænker her på hendes alder...


Hvilken "form" for ifoling er den bedste?

Naturligt?

Kølesæd?

Frostsæd?

osv.


Håber på mange brugbare svar og begrundelser


(Jeg vil selvfølgelig tale med dyrlægen om dette også, men altid spændende med jeres input også )




hilsen Jane


Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-


www.milan-cherie.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 19:14

Hvis ellers hoppen har det godt og trives i hverdagen, ville jeg nok forsøge igen. Men jeg ville få udtaget biopsi allerførst og se hvad den viser, inden jeg begav mig udi omkostninger til en evt. bedækning.

Vi har i alt fald haft stor success med at få føl, også i hopper som var opgivet og som var rene i svaberen, men stadig ikke kom ifol. Biopsien viste på den ene, at der var en mikroskopisk ting, der kunne behandles - svaberen var helt ren. Hoppen var søgt ifolet 3-5 år i træk forgæves...... tsk tsk tsk - hun får føl om ca 4 uger nu.

Men ud over det har vi faktisk føl i samtlige ældre damer, og de stortrives med det.


Mvh



Tina V.

www.stutteri-moelleaaen.dk/


Super palominohingsteføl med 8 i helhed i Danmark og Tysk følpræmiering - far PAH 54 Golden Benjamin

Ny ZfdP avlsgodkendt palominohingst Moelleaaens Magic Midas

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biopsi
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 19:16

Jeg ville få lavet en biopsi, jeg har lige hørt at en svaberprøve kun finder ca 33% af infektionerne. Og så ville jeg få insemineret enten med fersk sæd eller med transportsæd.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biopsi
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 21:25

Ja, få startet med en biopsi.

Hvad du så skal vælge om det skal være ins eller naturlig eller helt at droppe tanken er det bedst at snakke med dyrlægen om når i har svaret.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 22:32

Tak for jeres svar

Ville jo, et eller andet sted, gerne trække min. et føl på hende Selvom jeg har hendes efterfølger som ridehest stående i boksen ved siden af.

Så jeg må få en sludder med dyrlægen, når jeg ser hende igen.


hilsen Jane


Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-


www.milan-cherie.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 13:44

Ikke at jeg siger at din hoppe, Cherie, er problemhoppe. Men har du overvejet at tage til Midtvest Dyrlægernes foredrag på torsdag om ifolingsmetoder, problemhopper etc.???


Jeg vil personligt ikke forsøge ifoling igen, nu hvor hun ikke blev drægtig sidste år og taget hendes alder i betragtning, men det er nok nærmere af økonimiske årsager, end af etiske årsager...


Men hvis man for alt i verden vil have et afkom mere efter hende, og ikke har økonomisk krise, så ser jeg ikke noget forkert i at man prøver, SÅFREMT der er accept fra dyrlægen..


Håber du ellers har det godt?!


Min hypps har termin om 26 dage... Weeeee..


Stella.


Nu med Be-Dancer OG Chanel, mine to fine pintohopper

Be-Dancer har termin 18. april (venter føl med Sheroc Højgård)


Unikke malerier:

WWW.SWJ-KUNST.DK

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdidum
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 14:39

Hej Stella


Jo, det har jeg, men har ikke fået tilmeldt mig.


Jeg har det fint....du giver jo lige lyd, når Blybber er ankommet. Skal jo kigge


Tak for dit svar.



hilsen Jane


Ghandi

*24/6-1992*

23/10-2006

-Savnet-


www.milan-cherie.dk



0
0
Svar på denne tråd
 
 ang. bedækningsmåde
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 21:16

jeg ville mene at naturlig bedækning ville være optimalt når de hoppe har svært ved at komme i fol.. de siger at chancen for at hoppen bliver i fol er større ved bedækning med frisk sæd end den er ved frost og kølesæd, da antallet af 'levedygtige' sædceller falder ved disse...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Risikoen
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 21:36

.....for forurening er desværre også større når man bedækker naturligt. Derfor er inseminering med fersk sæd at foretrække. Alternativt hvis man kan nøjes med at bedække én gang naturligt.



Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 21:58

Min 19 årige hoppe er lige i dag afleveret til naturlig bedækning.


Dette har jeg valgt fordi min dyrlæge anbefalede mig det.



Stump - Det' mig!!


Lykkelig ejer af de smukkeste hoppeduller


-En rigtig hest er en oldenborg ;-)


Stübben Scandica DL sort dressursadel sælges, 17,5" med bom 32!



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider