Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 hvad gør / gør man ikke ?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:08

Inspireret af en tråd et andet sted,vil jeg høre om, hvad man gør og ikke mindst IKKE gør mht mønstring af sin hest .

Jeg tænker på både påklædning og udstyr til hesten .

Denne her hest (hingst) havde et bid på fra en helt anden avlsforening .

Gør man bare det ? Bare fordi det er bekvemt,man har det og/eller, at man ikke vil købe, hvad der passer sig til i den avlsforening man er i ?

Som jeg skrev til personen så stiller man da ikke op i grønt , hvis man mønstrer en Frederiksborger eller kommer i en trøje med DV-logo på , hvis man skal fremstille en connemare ?? !!!


Måske er jeg mærkelig men sådan tænkte jeg altså .



Mvh Graven



Fronerthig Prince Teyrnon,FLYing Star

Tilbyder bedækning.


Erfaren rytter søges til hjælp med Unghest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bid foreningsbestemte??
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:14

Er bid avlsforeningsbestemte? Det har jeg aldrig hørt om - men det er da meget muligt, at det kan forekomme.


Normalt følger man "dress-code" i det forbund man stiller i. Skulle man ikke være i besiddelse af foreningstrøjer/skjorter/bluser, så er man altid velklædt i hvidt.


Jeg mønstrer f.eks. næsten altid i helt hvidt, uagtet at jeg har op til flere beklædningsstykker henhørende til racen. Jeg synes ganske enkelt at det er mest klædeligt.


Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt



0
0
Svar på denne tråd
 
 hos os
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:21

Ja hos os i Welshforeningen er vores bid avlsforeningsbestemt .

Vores hingstebid ligner et W ( Welsh) og derfor synes jeg at det er underligt at andre racer feks bruger det ( feks tinkere/Irish cobs ) .

Men jeg er måske bare pirlig lige mht det bid.

Ellers er jeg totalt enig i,at har man ikke foreningsfarver på så stiller man i total hvidt .

Og det gælder vel alle avlsforeninger at man kan det.



Mvh Graven



Fronerthig Prince Teyrnon,FLYing Star

Tilbyder bedækning.


Erfaren rytter søges til hjælp med Unghest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beklædning
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:23

Jeg synes da det er okay at bære stutteriets farve fra for avlsforbundet, men så går jeg også ud fra at der er logo eller navn på, men stiller ikke bare op i en anden farve helt uden grund. Har stutteriet ingen farve eller logo, bør man da stille op i avlsforbundets farve og logo.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Connemara
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 14:33

Nu har vi tidlgere haft Connemara, og der bliver man ugleset hvis IKKE man møder op i den korrekte grønne farve. Men det bliver også bemærket oppefra, fx har jeg hørt landskonsulenten kommentere det til dyrskuet. Det var så DSP der ikke var mødt op til tiden ved den officielle karekteristik. Så sagde han over højttalerne at så måtte de jo starte med dem er altid var der til tiden og altid var vel-/ensklædte.


Jeg synes at er man i ringen, så er man klædt i forbundets farve, hvad man gør udenfor skal de til gengæld ikke blande sig i.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beklædning
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 15:07

Kan i ikke ligge et billed ind af et Welsh-bid? Har nemlig ikke hørt om det før.


Hvidt eller forbunds farver. Jeg synes ikke stutteri farver hører sig til i bedømmelsesringen, dem kan man have på før og efter bedømmelse. Jeg synes det er fint at få broderet stutterinavn på sit mønstringstøj. Men altså et farve cirkus, hvis vi alle selv valgte farve!


Mvh. Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod

anne-sj.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Welsh-bid
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 15:16

Man kan lige ane det her. Det har en fast del gennem munden ligesom stangbid.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 welsh bid
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 16:17

fra foreningens side

www.welshponyer.dk/ Billeder%20welshbutek/ Hingstebid%20metal%20og%


Virker vist ikke, men der kan findes et billede på welshponyernes side under welshbutik



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man mønstrer
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 16:33

som minimum reglementeret påklædt - og det vil for de flestes sige i hvidt tøj. Så har avlsforeningen ofte en farve/logo som man har love til at bære. Det være sig i form af skjorte, slips, vest, sweatshirt eller lign. Med hensyn til hesten, så er der vel ikke så meget "at komme efter". Den skal vel bare fremvises i, som minimum, trense med bid. Om dette bid er udformet som et logo - det tror jeg såmænd ikke der er mange der lægger mærke til, bare det passer til hesten.


Specielle stutterifarver hører sig, i min verden, ikke til på mønstringsbanen - hvis altså det er dyrskue eller lignende der er tale om.


Jette K

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstebid
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 19:07

Her er en showtrense med engelsk hingstebid. Det er ikke - som anført ovenfor - et "race-bid", men bruges af mange engelske pony- og hesteracer, og altså også til Welsh Ponyer & Cobs. Så der er vel ikke noget mærkeligt i at bruge sådant et bid til en Irish Cob.


På billedet: Nebo Ruster WCH 24. Nu bosiddende i Tyskland.


Venlig hilsen

Laila Larsen



Stutteri Aberlour

Welsh Ponyer af Cob Type sec. C

www.aberlour.info


3 årige welsh ponyer til salg.
Se salgsliste på vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad man gør?
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 20:33

Man undersøger sagerne før man hakker hovedet af folk!


Hilsen den skyldige.



Med venlig hilsen Lene, Joni og de tre muskelterer.




0
0
Svar på denne tråd
 
 beklager
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 05:43

Ja måske Lene .Jeg var bare overbevist om, at jeg havde ret.Men undskyld så.

Og ja måske skulle jeg have gjort det,men i min verden var det altså kun Welsh hingstene , der gik med sådan et .Jeg har aldrig set andre racer bruge det .



Mvh Graven



Fronerthig Prince Teyrnon,FLYing Star

Tilbyder bedækning.


Erfaren rytter søges til hjælp med Unghest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi kan jo alle tage fejl
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 17:42

jeg har altid moret mig lidt, når jeg til kåring af vores araberracer, så folk rende rundt i dv logo bluse, eller for nogle vedkokmmende, træsko, arbejdsbukser og ternet arbejdsskjorte..

Hvis ikke man ønsker at vælge de farver, foreningen " nomalt" mønstre i, burde man da mindst møde i hvidt tøj.

vi har altid haft hvidt tøj på og så t-shirts med vores stutterinavn på ryggen. Jakker har vi altid fået lavet hos herri i en grøn farve og med vore slogo på ryggen. Men dem havde vi aldrig på når vi mønstrede.





Vognmand

Per Christensen 20285450

GRUS OG STEN LEVERES.

www.heste-nettet.dk/vejviser/ info.php?linkID=3296



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider