Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 nogle der venter MOROKKO - FØL
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 20:59

jeg har været så heldig at købe en ifolet miniature - CANDIS - hun er ifolet med MOROKKO - er der andre der venter små miniature med ham - så skriv endelig - det kunne være sjovt at se hvad I får fra ham...



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 CANDIS
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 08:42

Hej Anna - Grethe...

det bliver spændende med dit lille MOROKKOføl.

min Candis - har termin 16. maj.

jeg har hørt når det er miniature - kommer de tit 14 dage før terminsdato - mon det er korrekt ?

GODT's CANDIS er købt af MORROKO's ejere i sommers.

mvh.




Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Morokko føl.
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 10:27

Hej.

Vores miniaturer foler næsten altid min. 14 dage før termin, nogle endda 3 uger før


Mange hilsner

Anna Grethe

0
0
Svar på denne tråd
 
 MINIER
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 11:08

HEJ ANNA GRETHE.

HAR DU EN HJEMMESIDE SÅ JEG KAN SE DINE MINIATURE ?




Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 11:33

Hej Mai-Brit

Anna Grethes hjemmeside er http://www.katrinesminde.dk/

Håber det er OK jeg lige sætter den ind for dig AG:)


DMHF's hjemmeside kan du også finde links til mange andre medlemmers hjemmesider...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morokkos avlsliste.
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 20:33

ikke andre der venter MOROKKOføl.


Anna grethe midt i april

Anna Grethe først i maj

Mai-Brit midt i maj.


Dejligt hvis I sætter billeder ind af de små når de kommer :-)



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 20:43

Jeg havde også håbet på et Morocco føl, men min hoppe gik desværre tom. Hun bliver sendt op til ham igen i år.


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv'sen
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 20:58

Hej Dorthe...


Det er ærgeligt når man tror man venter føl og så er hoppen bare tom

jeg var længe i tvivl - men heldigvis er hun godt rund nu og jeg har mærket liv derinde fra...

ved du hvor stor sandsynlighed der er for at få et brunt føl eller Morokko's creme farve på føllet. (har den farve et specielt navn ?)


Er det den brune der er dominerende i dette tilfælde ?






Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 palomino
Forfatter: 
Dato:  22-03-2009 23:49

Morocco er palomino, dvs. rød fortyndet med cremegen. Overordnet er der 50 % chance for at han giver det fortyndergen videre.


Umiddelbart kan føllet både blive brunt eller sort, og muligivs rødt, men det forudsætter at din hoppe bærer det røde gen også, og nu kan jeg ikke lige huske hendes afstamning.


Den brune hedder buckskin når den er fortyndet med cremegen, den sorte hedder smoky black.


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 afstamning
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 23:05

Hej dorthe...


dejligt så mange oplysninger du har givet mig - tak.


candis' mor Tulle har jeg intet om.

Men på faderenes side er de fleste "appaloosa'er" - er det ikke det samme som knapstrupper ?


kan jeg så være heldig at få et plettet føl - eller er sandsynligheden meget lille for det ?


Tak for alle dine dejlige svar...



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 seks tegn
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 00:21

Jo, en apaloosa er farvemæssigt det samme som en knabstrupper.


Din Candis ser fuldstændigt ensfarvet ud, så umiddelbart har hun ikke fået knabgen og kan så heller ikke give det videre.

Men en palomino er da heller ikke at kimse af.....


Hvis du er til pletter, så kik forbi min lille hingst.....


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 MOROKKO
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 09:56

Så er jeg hjemvendt fra Grønland.

Jeg kigger forbi din Hingst Dorte - jeg har slet ikke noget imod palominoer - der er skam smukke.

jeg sidder her og holder vagt med min store pinto - hun har termin 25. april - men tror det er tæt på - vandret hale hele tiden og stort yver og masser af plukveer..



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 dorte..
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 10:11

Hej Dorte..


Hvad tager du forresten for en bedækning med din dejlige plettede hingstebasse.

hvor høj er han ?

Jeg synes bare der er lidt langt til vest-Fyn - kørsel og bropenge frem og tilbage - og hun skal jo også hentes igen...

ville gerne have en lidt tættere på...

Men jeg tænker over det...



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 annegrethe
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 19:55

Hej Anne-Grethe...

så er det spændende - mon ikke dit Morokkoføl snart ser dagens lys - midt i april og så lidt før - det må da være nu...


skriv hvis du har fået og indsæt gerne billed - så jeg kan se hvad jeg kan forvente...


mvh. Mai-Brit



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Morokko føl
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 17:06

Ja, vi venter stadig spændt.

Hun har nu stået med hævet patter i halvanden uge og er også godt slap bagtil, så jeg håber på at der sker noget i påsken


Anna Grethe

Katrinesmindes miniatureheste

www.katrinesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 morokko
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 20:31

Ihhh hvor jeg glæder mig til at se hans afkom.


det er første gang jeg skal have en miniature - så det er helt underligt at skal stå med sådan en lille bitte.


jeg venter en brun hingst - men ønsker en palomino hoppe - så kan det da ikke gå helt galt når man forventer det "værste".


Men det er jo ligemeget - de er jo alle lige søde hver i sær.


Men tror min brune Candis er mere dominerende i farven end den lyse...


mvh. Mai-Brit



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Morocco føl.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 16:48

Så kom hun.

I nat kl. 00.40 folede KM Norma Jean et lille hoppeføl.

Hun er 50 cm og vejer 9,5 kg.

Hun hedder KM N Moroccos First Lady.

Både hoppe og føl har det rigtig godt.


Anna Grethe

Katrinesmindes Miniatureheste

www.katrinesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tillykke med føl-pigen
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 17:03

tillykke Anna grethe...


Dejligt - og så en hoppe. uhh jeg vill gerne se et billed af hende. mon hun er lys som sin far ?


vores Candis er slet ikke begyndt at lægge yver til - så vi venter længe endnu - med termin 16. maj.


Billeder - hellere i dag end imorgen :-)



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 17:32

Tillykke med føllepigen Anna Grethe. Kan du så få lagt billeder ind af hende, jeg er ligeså utålmodig som Mai-Brit.....


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Morocco føl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:26

Her er billeder af hende, 12 timer gammel.


Nogen der har et bud på farven

Hun har ål




Nå de er vist ikke for gode, billederne.

Håber at få taget nogle bedre.


Anna Grethe

Katrinesmindes Miniatureheste

www.katrinesminde.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 anna Grethe
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 20:42

Hvor er den lille pige dog sød - men jeg er ikke inde i farver - så mit gæt skal du ikke regne med - men tror den bliver Palomino...

Synes den ser gylden ud indenunder :-)


Jeg vil også gerne se moderen - hun er den eneste der ikke er foto af på din hjemmeside...


Hvad er navnet på den lille pige - eller er det ikke på plads endnu..


jeg glæder mig også til mit Morokko føl...



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Morocco føl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:08

Hej.


Hun hedder KM N Moroccos First Lady.

Ja, det er også en uorden, at der ikke er billeder af Norma Jean på vores hjemmeside, men vi har faktisk ikke nogle billeder af hende.

Det må vi se at gøre noget ved.


Anna Grethe

Katrinesmindes Miniatureheste

www.katrinesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 21:12

Hej A-G


Undskyld -- jeg så godt i morges at hun skulle hedde First Lady - havde lige glemt det...


hvad sælger du det lille føl for. - jeg skal sælges vores kommende føl fra Morokko - men kender ikke prislejet for miniature - og vil jo ikke forære det væk -. men vil heller ikke tage overpris så man ikke kan komme af med det :-)


tak for hjælpen...



Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Morocco føl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 22:06

Hej.


Vores er ikke til salg, da hun er en vigtig brik i vores videre avlsarbejde.

Vi har selv avlet hendes mor, og er nu fremme ved, at First Lady`s afkom vil have 3 leddet stamtavle.

Dette har vi avlet frem imod gennem 10 år, så derfor er hun ikke til salg, da vi forventer at hun eksteriørmæssigt kan bruges i avlen fremover.


Anna Grethe

Katrinesmindes Miniatureheste

www.katrinesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er fin
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 22:26

Men billederne kunne nu godt have været lidt større Anna Grethe


Umiddelbart vil jeg mene at hun er buckskin, men det med ålen forvirrer mig lidt. Men på føl kan farven godt være koncentreret omkring rygraden, for så senere at fade lidt ud.


Det bliver nok lettere at se når hun bliver lidt ældre.


Mai-Brit, prisen på de små varierer temmelig meget. Afstamning og køn spiller jo ind, og også farven kan gøre en forskel når føllene skal sælges.

Et sort hingsteføl skal være af ualmindelig spændene afstamning og nærmest være perfekt for at blive solgt. Andre kan sælges udelukkende på en spændende farve.


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak dorthe..
Forfatter: 
Dato:  08-04-2009 23:39

Tak Dorthe...


Måske jeg skal bruge dig når den lille er født, så kan du måske vurdere den lille lidt mere præcist.


moderen er brun - hun har fuld stamtavle - men er ikke kåret. kåringen finder sted i år på hendes terminsdato - men håber jeg kan deltage i sygekåringen i juli, hvis sådan een kommer.


Morokko har jo også en fin afstamning,.


og selvfølgelig bliver det en hoppe - samme farve som sin far :-)

- selv tror jeg chancen er lille - men man har da lov at drømme...




Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig endelig
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 08:40

Så er der kommet hingsteføl her tidligt i morges - ved 5 tiden.

En dejlig rød dreng med stor hvid blis.


Mor og søn har klaret det hele selv. jeg vågnede først da det var vel overstået det hele - Candis stod med slapt yver i aftes, så kl. 00.30 gik jeg til køjs - helt rolig og afslappet, det ville jo alligevel ikke ske noget i nat :-)


Candis havde termin 16. maj - så 2 dage før er ok.


det er Candis' første føl, så jeg havde svoret at jeg skulle være der til at hjælpe...


Men det mente Candis så ikke.





Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 09:53

Tillykke med føllet, vi vil da gerne se et par billeder af ham....


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 23:34

Hej.

Stort tillykke med det længe ventede føl.


Venter som Dorte på at se billeder


Anna Grethe

www.katrinesminde.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 23:23


Ja her er han så - vores lille nye Morokko/ Candis føl.


Han er døbt noget så fornemt (besværligt for nogle) som:

Piilgaardens Cqazimodo Chagal.


(Quasimodo er fra klokkenren fra Notre Dame, vi har så lavet lidt om på det, da det jo skulle starte med C, - U måtte vi undlade, da navnet kun må være på 2x15 bogstaver)






Stutteri Piilgaarden


Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er



www.123hjemmeside.dk/kaninavler


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider