Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

frost sæd
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:11

er der nogen der har erfaringer med frost sæd i forhold til frisk og køle sæd???

Har hørt nogen steder at frost sæd er sværrere at få hoppen i fol med, og at det er dyrrere, fordi hoppen skal scannes oftere???

men har så hørt andre steder at det ikke er dyrrere eller mere besværligt???

Hvad er HNérnes erfaring???

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

kun dårlige
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:29

Mine erfaringer er kun baseret på en sæsom medén hoppe - det blev en regning på 40000 kr og intet føl - året efter kom hhun i fol i første hug med kølesæd. ØV!

0
0
Svar på denne tråd

kkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 18:43

HOLD DA OP det var noget af en regning

Jeg elsker Isabella Af Mindet mere end noget andet på denne jord

Hun er min stjerne, lyset i mit liv, og jeg vil aldrig leve uden hende.......!

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=27501&ipc=94848

0
0
Svar på denne tråd

tjah.....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 19:07

6000 + moms for seks strå og derudover dyrlægeregning på tre ophold ved dyrlægen, + tre gange scanning

0
0
Svar på denne tråd

Kontra *s*
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 19:10

Jeg har haft en modsat oplevelse, hvor jeg havde en 3-års hoppe hos Barbara Güngerich og hun fik hoppen i fol i første forsøg :)

FB Gangster

Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009

0
0
Svar på denne tråd

Frost...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:02

...jeg fik også min hoppe i fol på frost i 1. hug med 1 strå...regningen blev kun astronomisk fordi hoppen stresser i forbindelse med transport, så hun fik 3 måneders sommergræs hos dr. dyr for at være på den sikre side

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Ach sooo
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:40

Aaaarh *g* Ja, det er jo næsten tarveligt når nu det ellers gik så let! *tsk tsk*

FB Gangster

Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009

0
0
Svar på denne tråd

Birgit...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 20:48

...ja ikke ...

Dr. dyr grinede også lidt af mig i da jeg snakkede med ham i telefonen om mit lille problem, men da jeg kom frem med en totalt hysterisk hoppe som slet ikke var i kontakt med denne verden stoppede fniseriet og vi blev enige om de 3 måneder hos ham frem for at risikere at hun smed føllet omkring Århus

Men jeg skal da være ærlig og sige at jeg i år kigger efter noget som kan puttes i hjemme

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

123456...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 21:03

Ja det kan blive en trist og dyr fornøjelse hvis det ikke lykkes...og skuffelsen over, at der ikke kommer føl næste år er næsten ikke til at bære oveni...

Jeg begik den fejl at starte en ung hoppe op på en gang frostsæd (dyrt og fra udlandet ); det er ikke den bedste cocktail, har jeg siden hørt; med en hoppe der ikke har været ifol før.

Vejen skal være banet først, dvs. hvis det er en hoppe, som skal i fol første gang, er det bedst med naturlig bedækning.

Min OX hoppe Grolori har været god til frysesæd og inseminering: Det var også Barbara Güngerich, som stod for æren og med en sædkvalitet på ca. 15 % kom min hoppe ifol 1. gang - sæden havde vist taget skade/rystet under processen.

Mvh. Tine

"Den vej, som som ikke starter i Hjertet, ender blindt."

Antines Arabians Dk

PH Balaton El Antines

SÆLGES

1 avlshoppe sælges

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Vi prøvede
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 21:20

for første gang sidste år med frostsæd, det gik over alt forventning hoppen var i fol i første forsøg og vi har sæd tilbage til et føl mere, hvis vi kan være ligeså heldige en gang til, hun foler først i maj om alt går vel.

Leiffr.. Skal du på ferie i nordjylland så se lige denne side

www.ferielejlighederne.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ok forsøg.
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 23:12

De fleste dyrlæger tager en fast pris pr brunst når frost hopper skal insemineres. Sidste år gav vi ca 3000,- + moms, vores var så ifol i føste hug, så det bliver et billigt føl, da vi havde sæden i forvejen :-) (Vi havde købt sæd til en anden hoppe for nogle år siden og havde kun brugt en halv portion, så vi brugte den anden halvdel sidste år = 2 føl pr portion :-))

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider