Ja det kan blive en trist og dyr fornøjelse hvis det ikke lykkes...og skuffelsen over, at der ikke kommer føl næste år
er næsten ikke til at bære oveni...
Jeg begik den fejl at starte en ung hoppe op på en gang frostsæd (dyrt og fra udlandet
); det er ikke den bedste cocktail, har jeg siden hørt; med en hoppe der ikke har været ifol før.
Vejen skal være banet først, dvs. hvis det er en hoppe, som skal i fol første gang, er det bedst med naturlig bedækning.
Min OX hoppe Grolori har været god til frysesæd og inseminering: Det var også Barbara Güngerich, som stod for æren og med en sædkvalitet på ca. 15 % kom min hoppe ifol 1. gang
- sæden havde vist taget skade/rystet under processen.
Mvh. Tine