|
|
| Forslag til De Noir-hoppe? |
|
|
Jeg kunne godt bruge nogle forslag til en hingst til min venindes hoppe La Noir, som er en 3-års hoppe efter De Noir/Donnergraf/Weltloewe. Moderen hedder Tadonna og kan ses på min præsentation. La Noir er lidt knap i rammer, kunne godt være mere velrejst fortil, er knap stor nok (1,60-1,62 p.t.) og lidt til den varme side. Hun er ok i skridt, vel en 7'er, fin i trav, 8 vil jeg skyde på og fin i galop, ca. 7,5. Lemmer OK. Prima type. Hun skal sadelkåres til sommer. Jeg søger en hingst der giver bedre temperament, størrelse, god gang og ridelighed. Endelig ikke mere Donnerhall-blod, og Sandro Hit-blod er fravalgt af hensyn til skridten. Ejeren er lidt pjattet med Hampton, men er hans galop god nok? Ideer?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blodlinier |
|
|
Nu er der jo Donnerhall-blod i Hampton - så han er nok ikke så aktuel  Hvad med noget R-blod? Rush Hour eller Rosoff? Selvom Rush Hour måske nok er lidt til den tændte side. En hingst der slår mig, der giver god front, størrelse og skridt er Zardin Firfod - han kunne godt være et oplagt valg til den hoppe du nævner. - Selvom galoppen sandsynligvis ikke bliver forbedret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det kunne være... |
|
|
Jeg har faktisk også tænkt Zardin eller Gribaldi. R-blod ville være perfekt, men jeg har erfaring for at Rush Hour skal bruges på storrammede hopper med god trav. Rosoff er for ædel til hende her, men skal bruges på hendes mor i år  Nå ja, havde da ikke lige studeret stamtavlen på Hampton nærmere, jeg synes jo absolut ikke hun kan tåle mere D-blod. Hvad med Rohdiamant, hvordan er hans temperament? Og er det sandt at det blod har en lidt høj frekvens af OCD? Jeg har også tænkt på Londonderry, men han spreder bare meget mht. størrelse. Hvam avler ellers stort?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bh Zack |
|
|
Hva med Zack, han giver front og størrelse og langt de fleste jeg har set har han også givet et løft i alle gangarter. Jeg har brugt ham på en de niro hoppe iår efter anbefaling fra en garvet avler/auktions udvalgs medlem netop pga. de ovennævnte plusser.Ser dog først resultatet først i juni men har set flere D hopper han har været super på. Mvh. Berit
Barselsvikar deltid søges til hestepension m/26-30 heste fra juni se flere oplysninger på profil. www.staldlindballe.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo...... |
|
|
Zack er også en mulighed, er hans temp. i orden? Synes flere af de hollandske hingste er lidt varme. Hvad med Benetton Dream? Der får hun jo både R-blod og Bolero-blod. Størrelse også. Og ridelighed...
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Onassis |
|
|
Min De Noir hoppe med Argonjo/Ibikus bagved har lavet en ret fin Onassis baby sidste år der fik rene 8 taller til følskue og 9 i galop. Moren har super front og dejlig hals og den er givet videre til føl. Hun venter endnu en Onassis baby i år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min ene hoppe minder meget om din venindes (har tidligere haft en tråd om hingstevalg til damen) e. Marengo/XX, og jeg har jo eftersøgt mange af de kvaliteter, du også gør. Og jeg venter Gribaldi-føl efter hende midt i maj. Til den tid skal jeg med glæde smide et par billeder ind til sammenligning. Og så læser jeg lige med på sidelinien for at se, om hingstEN, jeg endnu ikke selv har tænkt på, skulle blive nævnt  Mvh Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Romanov |
|
|
er mit bud når der søges størrelse og godt temperament, men ved ikke hvad ejer siger til ham. Dem jeg er bekendt med er rene i røngten og særdeles ridelige. Det er faktisk lidt svært med godt temperament og uden donnerhall (syntes jeg). Jo så er der ren xx, men det kunne jeg ikke forestille mig at hoppen mangler...
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Udenlands |
|
|
Det lyder som om I er ligeglade med om hingsten ikke er dansk, derfor vil jeg foreslå Belissimo M. Han viderefører jo også det eftertragtede Boleroblod.
5 års KNN hoppe efter May Sherif DVE 250, Thunder Boy KNN 96 sælges. 35000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg afviger |
|
|
Zardin Firfod lyder som et godt bud, men ellers vil jeg pege i retning af Robin. Han avler saerdeles godt, og jeg begriber ikke hvorfor han ikke er mere 'populaer'. Blodmaessigt ville han passe godt til hoppen. Hvad med Akinos, Kermos White Talisman, Cape Town S eller Quite Easy? Der er heldigvis endnu alternativer til alt det Donnerhall...
Portrætter males efter foto. Send mig en Personlig Besked. 
Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam. (efter Cato)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Benetton Dream |
|
|
Jeg har jo et svagt punkt for Benetton Dream, han har bare det hele, også alle de rigtige hingste i stamtavlen, når nu man avler dressurheste. Der er så Davignon i 3. led. Hampton har jeg selv kig på, jeg synes han har alt på et smukt hoved, men det er en mindre detalje. Men han har Donnerhall i 3. led. Hvad med en hingst som Baroncelli, igen en top-dressurhingst og helt uden D-blod.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor |
|
|
ikke prøve med en fuldblod.. dog bidrager de ikke med gang... meen mon ikke hoppen kan "bære" det.. Baccarat kunne da være et godt bud, hans far har ihvertilfald, trods rygter giver et godt og nervefast temperament videre til "mit" afkomt. De roser jo også Baccarat for at han netop ikke "ødelægger" gangen på føllet..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn.... |
|
|
Hoppen er alt for klein, super ædel og kan efter min mening ikke tåle fuldblod. Springheste bliver der i hvert fald ikke sat på. Belissimo M og Baroncelli er gode bud, og selvom der bliver lidt linieavl på Davignon tror jeg Bennetton Dream forbliver på listen, for han har som Charlotte siger det hele. Zardin firdo er heller ikke slettet, men giver han størrelse?
Reni Nielsen, Stutteri Krone www.stutterikrone.dk
Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!
Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zardin |
|
|
Problemet med Zardin er ´jo at både han og hans mor er store, jeg har også indtryk af at hans mor generelt avler stort. Men jeg kender nogen der har en helsøster til Zawanne, og Zatire er lille og avler småt. Men jeg tror helt sikkert at B-blod vil være fint, det stormer også frem igen lige for tiden.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|