Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 HJÆLP, kan hun kåret i DV f1 ?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 02:15

Hej alle sammen :)


Min Aspecada har desværre INGEN papire. Hun har ikke engang et vaccinationsbevis og er ej chippet (alt dette er der ved at blive lavet om på, jeg har netop købt hende). Hun har ingen stamatvle, men hendes afstamning kendes nogenlunde.


Hendes far sku være Oldenborg (måske forædlet med fuldblod) og hendes mor sku efter en DV hoppe.


Hvordan får jeg først og fremmest oprettet hende i systemet (hestedata)? Hvordan får jeg udstedt et hestepas til hende?


Og kan jeg få hende registreret hos DV i F1?

Eller måske i Oldenborg forbundet ?


Håber på svar fra nogle kloge hoveder :)



Sheila


Team-Schade


0
0
Svar på denne tråd
 
 Din hoppe
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 09:02

hvis hun lever op til DV's krav mht ekstriør og gang, så kan hun kåres i F1, hun kan ikke stilles hos oldenborg da det kræver beviseligt at hun er efter en OL.


Hvis du ifoler hende eller laver konkurrence pas så får hun et nr og bliver oprettet med dette nr og hendes navn på hestedata.

For at få konkurrence pas skal der en besigtiger ud, kan ikke huske om det er på LR eller DRF man finder en liste med besigtigere der kører ud, men det er der med sikkerhed en anden der kan svare på.




Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 metjen
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 14:54

Jeg kan ikke stille hende til kåring i DV, hvis hun ikke har fået lavet hestepas først, vel?


Eller kan de lave et hestepas til hende i forbindelse med kåringen?


Med venlig hilsen

Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 16:25

...du stiller hende til kåring og derefter får hun et blåt hestepas hvis hun bliver kåret ;o)


Du skal ikke have pas på hende inden.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 PLETHESTEN
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 20:41

Skide godt :) Mange tusind tak for jeres hjælp :)

Er der ellers noget jeg lige bør vide?


Med venlig hilsen

Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 16:33

Du skal huske at melde dig ind i DV


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 kåring af dv??
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 17:06

må jeg spørge hvorfor du overvejer at få hende i et forbund.. Der går jo en del år inden hendes føl vil kunne blive kåret til mere som Fér.. Hvis jeg stod i dine sko og gerne ville ha min hest reg, ville jeg få en besigtiger ud fra landscenteret og få lavet er pas på hende og evt chippe hende, for så er hun reg og der kan ikke længere "snydes" med hende.. det koster 400 at få lavet pas hvor i mod det er en del dyre at får hende ind evt ved DV og det tager utrolig mange år inden den bedømmelse har noget formål i avlen...


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Amour
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 20:05

Altså, hvis nu hun engang gerne vil lave et føl eller to på hende så er det da kun et plus for afkommet at hun er kåret.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 20:59

ja, men der går jo 3 hoppe led før føllenes kåring kan blive højre som FOR.. så er det jo bestemt noget man skal tage med i sine overvejelser før man begynder at smide for mange penge efter bedækning, ihvertfald hvis følle skal sælges og man vil ha sine penge hjem...


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Amour
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 16:33

Hvis jeg får hende kåret i F1, og hun får et føl efter en kåret dansk varmblods hingst, så kan hendes føl få krone og bølge på låret. Det kan de ikke, hvis ikke hun bliver kåret.


Det er derfor. Desuden skal jeg gerne bruge hende til nogle arrangementer indenfor DV, derfor vil jeg gerne have hende registreret i DV.


Med venlig hilsen

Sheila

0
0
Svar på denne tråd
 
 sheila
Forfatter: 
Dato:  12-03-2009 22:32

ja det kan de, men deres kåring vil ingen betydning ha før om 3 hoppeled.... men selvfølgelig skal man gøre hvad men føler bedst for, men hvis du vil sælge dens afkom skal du bestemt tage deres kåring med i dine overvejlser med hensyn til prisen...


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Amour
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 07:33

Jo kåringen har betydning før om 3 led, for uanset hvornår/hvilken generation man starter med at kåre så vil de altid starte i F1, så vil man lave et føl med en DV godkendt/kåret hingst så kan de bestemt betale sig i sidste ende.

En DV reg hest med F1 mor er normalt lettere at sælge end selv samme hest hvis mor ikke er kåret i DV.



Beklager taste- og stavefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd
 
 metjen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:11

ja det ved jeg godt men kan man virkelig få de 15 - 20.000 ekstra for føllet som det koster at få laveet sig et godt reg. føl Hmm... hvis jeg personligt skulle købe et føl til feks 30.000 ville jeg da klart hellere købe et føl efter DS eller DH hopper som efter en F1, for prisen på at lave føllet er jo det samme og den med de færdig kårede forældre vil altid være en del mere vær, også selvom den skulle være dårligere... hvis jeg så der imod stod men et føl efter en F1 og et med ukendte forældre ville jeg vælge det føl som jeg syndes bedst om til prisen....


Stald Amour


Avl og Ridning af DV og DOA



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Amour
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:47

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med 15-20.000 ekstra for et føl?

Bedækningsprisen er da den samme hvadenten hoppen er kåret eller ej, og så mange penge koster det altså ikke at melde sig ind i DV og stille hoppen til kåring.


Jeg synes det er fornuftigt af trådstarter at få kåret sin hoppe, også selv om der går mange generationer inden afkommene bliver fuldstammede. Og hun selvfølgelig ikke skal regne med at blive rig af at sælge sine føl, men det ved hun nu nok


Dorthe


Skovsgårde Miniatures & Chinchillas



Miniatureblanding hvidfødt knabstrupper hingst sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser
Forfatter: 
Dato:  13-03-2009 10:52

Et afkom efter en F1-hoppe koster måske ikke 30.000 ved fravænning. Men det koster helt sikkert mere end et afkom efter en ukåret hoppe.


Men du vil så heller aldrig komme iden situation at du skal vælge mellem et afkom efter en F1-hoppe og ét af mine afkom efter DH-, RDH- eller ERDS-hopper i samme prisniveau. Så skal DU ihvertfald have noget helt specielt at byde ind med.



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider