Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 farveleg
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 01:24

Jeg har bare et enkelt (simpelt) spørsmål...

Hvad farve har denne hoppe?



Det er i øvrigt en Welsh/araberkrydsning :)



Crates Westernsadel sælges (se præs.)


Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit bud...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 06:33

Rød med flaxen man og hale.





Ghillie Dhu står til avlsbenyttelse. Alt afkom kan få stambog uanset hoppen.


www.highlandpony.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 flaxen
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 07:31

jeg er enig med hesselholm. den er flaxen.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 farve...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 09:14

Den har da bare en super lækker farve - det må da være svaret.


Sikke en skøn hest. Smukt billede.


Kan sådan en rød hest ikke være bærer af et sølvgen? tænkte bare når man ser farven i man og hale? Eller vil det ikke se sådan ud så?


Avl af Tinkere


www.Stutteri-Hauge.com


- Nu med avlsgodkendt hingst: Klittens Aodhán


- venter 2 føl i marts/april 2009


0
0
Svar på denne tråd
 
 hauge...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 10:09

Jo røde kan være bærere af sølvgen - men det kan bare ikke ses.


Silver dilution kommer kun til udtryk på sort (og brun - som jo i bund og grund fremkommer af sort)


På min præs kan du se min sec a hingst Fronbach Hello Casanova - han bærer sølvtone heterozygot, men det kan selvfølgelig ikke ses på ham selv da han er rød


Vicky Mathiesen


Bedækning 2009:



Tradition does not mean preserving the ashes

but keeping a flame alight

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen Vicky
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 10:57

Hvorfor havde en rød/palomino hingst som Cui Milord så sølvfarvet man? Er det så et helt andet gen eller?



Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!


Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 det må det være
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 11:48

for som sagt diluterer silver kun på sort


Vicky Mathiesen


Bedækning 2009:



Tradition does not mean preserving the ashes

but keeping a flame alight

0
0
Svar på denne tråd
 
 faktisk
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 15:07

Blev jeg selv overrasket over at finde ud af, at den er brun.

Og så har hun selvfølgelig også genet for silver dilution.


Dens DNA farvetest siger E/e A/A N/Z


Er der ikke noget om at dette silver dilution er mest almindeligt netop hos arabere og welshponyer? Og er det i øvrigt et dominant gen?


Her er lige et billede af smuksakken som føl




Crates Westernsadel sælges (se præs.)


Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 det viser hvor svært det er
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 16:50

At gætte den faktiske farve på de heste vi står med.


Jeg vil tro at det er mest almindeligt hos islænderne, hvor de hedder vindott eller sådan noget når de har silver.


men welsh har i hvert tilfælde også, araberne ved jeg ikke så meget om. har ikke set så mange rene og dem jeg har set har alle været røde eller skimler.






Med venstre hånd
Line og Calano


GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste


Springhest sælges, 8 år, 166 i stg. let ridelig, placeret i Mb. kontakt mig for yderligere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dominant
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 19:57

Ja det er dominant, men "funker" kun på sort (brun)


se evt på www.silverequine.com


Vicky Mathiesen


Bedækning 2009:



Tradition does not mean preserving the ashes

but keeping a flame alight

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og arabere
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 19:08

Og arabere kan jo grundlæggende kun være brune, sorte eller røde - ja og så skimmel naturligvis.


Flot hest ellers. :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 metallic..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 19:17

Hende her er palomino med matallic gen, som det kaldes.. eller Sølv palomino..

hun er testet negativ for silver dilution, men giver metallic looket videre..




Hilsen Stine


Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

- Husk at tjekke Salgslisten



0
0
Svar på denne tråd
 
 dum di dej
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 19:38

Flaxen betyder fuks og jeg ville ikke sige hun er fuks rød, flot anderledes farve


Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ninett..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 20:15

Der er du altså galt på den..

Flaxen betyder at man/hale og pandelok,er meget lyse (hvid),uden at hesten er en palomino,og har derfor intet med en fuks at gøre.


Der imod er en fuks,en "leverrød" hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kædereaktion
Forfatter: 
Dato:  03-03-2009 22:17

He heh - ordet "fuks" kommer af "fuchs" der betyder "rød". Alle røde heste kan derfor betegnes fukse ;)


FB Gangster

Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider