|
|
| mærlige blanding hvorfor ? |
|
|
nu er dette ikke en tråd hvor jeg vil gå ind og blande mig når folk avler med deres egne heste. men derimod når de går ind og vil vælge fra andres heste .. sidste år havde jeg en dame i rørt. fordi hun kunne se at jeg ejede Stampebakkens Nosey, som jo er en welsh mountain hoppe.. hun ville derfor gerne hører om jeg ville avle på nosey når hun var gammel nok. Dette kunne jeg jo fortælle hende at det ville jeg . Hvor efter hun spørger om hun kunne bestille et føl (allerede nu tænkte jeg, nosey var jo kun to der ) Damen fortsætter og siger at hun gerne vil avde en dv og wm blanding helst gerne med Crelido som faren og så Nosey som moderen . Nu er jeg temmelig ny i avler branchen, men jeg har studeret i mange år og det har interesseret mig siden jeg startede med at ride og passe heste. men jeg har da aldrig været ude for noget ligne . Er det normalt at folk spørger efter sådanne blandinger eller ligne ???
En gang Nosey altid Nosey Welsh mountain= super pony Undervisning tilbydes læs mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blandinger. |
|
|
Nej jeg forstår det heller ikke. Og jeg ville aldrig selv gøre det. Nogle racer kan man godt blande. DV er der jo en del forskellige racer. Men en pony og en Dvére. Nej altså. 
Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene
Fuldblodsplag søger godt og kærligt hjem. Vil egne sig særdelse godt til military, dressur, jagt og spring. Har 3 særdeles gode gangarter. Mor kårede i DH.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er flere ........ |
|
|
og flere som er begyndt at eksperimentere med DV og WM eller ponyer i ponyer størrelses orden kat. II og III. I løbet af de sidste 2 - 3 år, synes jeg der er accelereret. Jeg har set ponyer efter bl.a Hector, Zorro Son, May Sherif og Aston. Årets DSP hingst er DV hoppe / kat. III pony. Centrum som har vundet DM i dressur for andet år i streg er efter Robin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| pony hest |
|
|
min søsters gamle pony har gået em- dog ikke med min søster, men med efterfølgende ejer... den var lavet på en toer pony, og med michelino som far.... så de blir jo selvfølgelig lavet så man kan få heste gangarter i pony indpakning.... om det altid er lige smart pga størrelses forskellen, er så en anden snak 
SIBERIAN HUSKY HAN søges til dejlig tæve!!! gerne stor og med "briller"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan er ponyerne altid blevet lavet |
|
|
Tidliger var det bare udenpapir, hvor man træk sin ponyhoppe til neboens fine varmblod hingstplag. Der udover er alt rideponyavler også lavet på den måde. Dog ofte med xx hingste. Personligt syntes jeg dog ikke man skal brug en varmblodshingst på welsh mountain på grund af den store størrelse forskel. Det ville være bedre med en stor welsh-B hoppe.
Heidi Haabendal, Stald Tai
Avl af rideponyer til fremtidens rytter. glem din import vi har avl til sport.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja jeg har |
|
|
for nogle år siden købt et føl til min datter. Moderen var wales og far araber/frederiksborg. Det nu godt nok også en spøjs blanding. Han er i dag kun 135. vi købte ham som 9 mdr, og det var medlidenhedskøb.. billeder er på min profil.
Mvh Mona (nu med jensebassen) Stald Dyrhøj Haflingerhingsteføl fra maj 08 sælges se præstation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| snakkeri- |
|
|
Tror du ikke bare det var ønsketækning baseret på uvidenhed?? ( hende der ville avle)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super pony |
|
|
Jeg kender en hannovraner avler som også har flere WM hopper gående de bliver rask væk insm. med store hingste bla. falstebo som hun havde stor succes med..de er super gående og bliver store 1 er. nu er det jo ikke sådan at den lille hoppe føder et stort føl, den har jo pony str. så så snedig er naturen indrettet. de går til priser som et middel dv føl aldså 20-30.000 og de bedste aldså falsterbo afkommmende har hun fået 50.000 er det ikke ret godt for et pony afkom som kun har sine gangarter at vise ??
Venter føl efter: Schufro på Weltmeyer hoppe/ Doolittle på Temple wind hoppe og Zack på De niro hoppe
www.staldlindballe.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosentanz |
|
|
Forrige så vi et Rosentanz-føl på en WM-hoppe ved DSP-kåringen og jeg har da også selv pvervejet at lave sådan en. Evt den anden vej, hvis jeg kan finde en måde at få Janus til at kunne nå op.
Mvh. Charlotte *** Züchten heißt: Denken in Generationen!
Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120 DV- og WM-Ungheste sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Charlotte |
| Forfatter:  |
JLH ♥Wannamus♥ |
| Dato:  |
02-03-2009 11:19 |
|
Kan Søren ikke løfte ham op ? 
Mvh Janni
Venter føl efter Mon-Ami X April 09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ha ha ha |
|
|
Det ville du kunne lide Vi bedækkede en stor I'er med ham for 3 år siden, der gravede vi et lille hul, men 20 cm mere så bliver det ret så dybt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan en har jeg |
|
|
Jeg har jo sådan en "mærkelig blanding" gående. Englykke's Mercedes er godt nok ikke lavet på en Welsh Mountain hoppe, men på en Welsh Pony (sec b). Far en en DV. Jeg synes at sec. B'erne typemæssigt passer bedre sammen med varmblod og så er de jo også lige den tand større. Mercedes er helt utroligt velgående, men jeg har set en del føl lavet efter samme opskrift, hvor resultatet ikke var spændende. Og så er det dyrt at lave ponyer på den måde. Alene sæd og insiminering bliver jo 10-15.000 kr. Så man bør nok kun lave denne slags forsøg på hopper der også selv har noget at byde på bevægelses og bygningsmæssigt. Føllet får trods alt 50% af generne fra mor  Man skal være opmærksom på at føllet vokser meget og hurtigt og derfor tærer meget på hoppen. Så man skal være sikker på at have en hoppe der malker godt uden at blive tynd. Men her et par billeder, hvor sådan en blanding det er lykkedes meget godt:   
Stutteri Englykke- Avl og opdræt af Welsh A, B og PartBreed. Englykke
Dværgschnauzerhvalpe sælges. DKK stambog. Prima linier. Kennel Qualifica
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super ponyer uden tvivl |
|
|
Jeg mener som jeg skrev tidligere at man skal brug welsh-b som Englykke har gjort, fordi det gøre det nemmer hvis man ønsker at avle vidre på disse ponyer ligesom man har gjort i Tyskland, Holland mange andre steder. Jeg har selv prøvet at brug nogen af det gode New forester, hvilket også er rigtig godt. se selv: www.youtube.com/watch Og ja, der er ingen tvivl om sådan ponyer de kan sælges. MVH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For stor |
|
|
Jeg ville være bekymret for om et afkom efter en DV og enten en Welsh sec. B eller en New Forest blev for stor. Ihvertfald hvis DV'en er mor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis man synes det er mærkeligt |
|
|
så har jeg hørt at man er ved at forske i om en shetlandspony kan parres med en Shire. Her synes jeg det er et godt spørgsmål at spørge HVORFOR? Hvad skulle man dog få ud af det?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse |
|
|
Det komme jo også an på, hvor stor hoppen er og hvor stort hun avler. Så her tror jeg ikke det meget anderles end med en welsh mountain her har man bare en større udfalds område, hvilket også gøre meget svære at avle vidre med. Jeg syntes ny også at man skal brug DV hingste på ponyhopper, da man på den måde kan avle på langet bedre dyr med større chance for at hold ponymål  MVH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt lotteri |
|
|
Jeg skal altså lige hilse at sige at afkommene ikke nødvendigvis er lette at sælge - heller ikke selvom jeg synes kvaliteten er i orden. Mange folk er bange for at de bliver for store....eller for små. Og sandheden er, at vi jo ikke på forhånd aner hvor de ender!! Men UF, de er smukke når det lykkes, - og her tænker jeg da ikke mindst på bedårende Mercedes 
FB Gangster Fløjhingst DSP 2009 *** Reservesieger-hingst Westfalen 2008 *** anerkendt i bedste afsnit (HB 1) Schleswig Holstein 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har et eksempel |
|
|
Min nyindkøbte(30/1- 09) I pony på 147 cm. er en blanding af en welsh mountain sec. A på 122 cm ca. (hoppen) og hingsten er Loudini DV på 173 cm. Han ser sådan ud, synes han er gudeskøn (3 år)   Synes sagtens der kan komme skønne skabninger ud af sjove blandinger Men ja vil give folk ret i af det er lidt en mærkelig idé at få. Ville nu ikke bytte Don for nogen anden, han er så rar og har et super skønt sind og temperament. /Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mærkelig blanding |
|
|
Jeg synes ikke, der er så uforsvarligt at blande en pony med en DV-er. Føllet tilpasser sig jo moderens størrelse, så det ikke giver komplikationer ved folingen. Jeg synes bare, det er alt for usikkert. Det er næsten umuligt at spå om resultatet. Kender nogen som har forsøgt sig med dette, og resultaterne blev som vinden blæser. Så hvis man drømmer om en stor kat. 1 pony med DV-gangarter, så kan man risikere at skulle igennem mange forsøg, før det lykkes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Jeg har i år tænkt mig at forsøge at avle et par store ponyer på mine hopper på henholdsvis 153 i stg og 156 i stg. Hingsten jeg har valgt er welsh partbreed og samtidig cremello og stor 2er pony. Selvfølgelig håber jeg på store 1er ponyer, men skulle det blive små heste, er jeg sikker på at det bliver nogle lækre nogen af slagsen  Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lamos: Jeg har ladet mig fortælle af min dyrlæge, at det ikke er noget problem at avle på en lille hoppe. Naturen regulerer selv, så føllet ikke bliver større end hoppe føde den. Men hesten/ponyen skal derimod have længere tid til at vokse, derfor venter jeg også lidt endnu med min 
Men nu er det jo ikke mig selv der har avlet ham, men er super glad for resultatet:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|