Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Har du valgt inden Herning?
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 19:32

Nu hvor Herning står for døren tænkte jeg, at det kunne være sjov at høre om i har valgt hingsten til jeres hoppe - eller om i evt. lige skal lure af i Herning før i tager den endelige beslutning

Jeg selv har valgt Rosoff til min hoppe. Næsten da , for hvis ikke Rosoff imponerer tilstrækkeligt, så falder valget på den sikre nemlig Romanov.

Mit valg har jeg rådført mig med hos Poul Graugaard, da jeg skal til at lave mit første føl. Så det bliver utrolig spændende at følge hele processen og forhåbentlig ender det op med en sød lille velskabt føllebølle (gerne hoppe, hvis man må ønske hihii)

Er ret spændt på at se hvilken af hingstene der lægger sig i toppen i år og jeg er også ret spændt på at se om jeg skifter mening efter min tur til Herning.

;o) Henriette

Manilla Birkedommergård - nu som foldbums... Forhåbentlig snart med følmave

Balingo Birkedommergård - Den nye dressurstjerne

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 22:08

Som jeg lige husker udbuddet også via forbesigtigelserne, så er valget på plads, men der kommer jo ofte nogle der ikke har været til forbesigtigelse, så vil ikke udelukke det 100% til begge dv hopperne, den ene er dog sikker.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemave, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

jag har valgt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 22:42

at använde to av Aggesens hingster Corneby og Bon Balou,den 3:dje ska vises i Herning.

Og så pröver jag på en "guling" med Magic memphis på den lånte xx hoppe maven.

Men kiker for sikkerhets skyld i Herning så jag ikke misser noet

mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd

Har også valgt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 23:36

Eller dvs næsten - er lidt i tvivl om vi skal prøve en sort araber - el om det skal være Hedens Le Mioche hvis han bliver kåret i DV. Sværger jo til de brogede

Han er i forvejen kåret i pinto - og min hoppe er flot broget men kunne nemt bære en hingst med lidt lettere gang og smartere udseende.Og da hoppen avler sit gode temperament videre er jeg ikke så bange for at bruge en Michillino søn - da de har ry for at ha et specielt temp.

XX hoppen får Magic Memphis - hvis ikke der findes en anden i mellem tiden Der er frit valg på alle hylder......

Men nu skal hun lige levere mit BH Leredo føl - hun har termin 1/4 og det er ik en aprilsnar!

Prima wrap sælges ca 45kg 60 kr/stk afhentet.

Der er 65 stk få en god pris hvis du afhenter det hele.

Står postnr 6040

0
0
Svar på denne tråd

Hingste.
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 09:02

Jeg har næsten bestemt mig, men vil gerne lige se dem live i Herning først.

Valget står mellem:

Quinton

Cortado

Cosmeo

Clinton I

Le Champ Ask

Ci Ci Senjor Ask

Mine favoritter er pt. Clinton I og Quinton.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Fuldblodsplag søger godt og kærligt hjem.

Vil egne sig særdelse godt til military, dressur, jagt og spring. Har 3 særdeles gode gangarter. Mor kårede i DH.

0
0
Svar på denne tråd

Evidence
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 10:08

....vil bare lige sige at Cosmeo laver super afkom med fuldblod på mor siden. Jeg købte et super lækkert hoppeføl på eliteauktionen sidste år.

Min military stjerne om 5 år, forhåbentlig.

Selv venter jeg et Corratus føl på min meget lille Ladas hoppe Leto. Om hun skal ifoles igen kommer lidt an på det føl hun får, hvis det nu er rigtig godt så kan det jo være ......

Mht Herning, planen var sidste år inden herning at Leto skulle have været ifolet med Escapology T, men den var jeg meget skuffet over, så jeg bestemte mig for Fly Society (bla andet fordi han har bedre hals og nakke, og virker en hel del større i rammerne). Desværre var beskeden at jeg kun kunne få bedækket med hans far Flyinfact, da han selv skulle koncentrere sig om løb.....øv.

Så gik jeg kold, og besluttede mig for Corratus, ham har jeg set brilliere i Herning for år tilbage med Søren Knudsen, og det hænger altså ved.

Når jeg nu ikke selv kan lave en military hest så er det godt at der er andre der kan.

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Den farligste
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 19:06

Forelskelse af alle, er den i Herning, og jeg vil aldrig vælge hingst i Herning.

Selvfølgelig kan man have nogen man skal se ud, men ens grundarbejde skal laves hjemmefra, og ikke når man ser hvem der går fløj. Desuden kan en ung hingst, ligesom alle andre have en super eller dårlig dag, og det skal man jo helst ikke basserer sine valg på. Desværre ser man tit den tendens, det er jo skræmmende når en tre års fløjhingst, får over hundred bedækninger.

Men der er klart hingst jeg glæder mig til at se eller gense, specielt torsdag ved kåringen af de ældre hingst og løsspringningen om fredagen. Cantoblanco glæder jeg mig rigtig meget til at gense, for i Holsten satte han ikke en hov forkert.

Men ja, hingstevalgene er så at sige valgt, det står mellem to hingste til hver hoppe, og det bliver for to af dem besluttet når de har folet, og føllene er set efter i sømmene :-)

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

51 point Leonid holstenerhoppe sælges !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Er besluttet
Forfatter: 
Dato:  28-02-2009 19:21

Ja, mit valg er taget før Herning. Det bliver Cosmeo.

Og ham skal jeg også se i Herning + se Champion For Pleasure, som er far til første føl.

Valget er faktisk et udspring af at jeg havde to stor-savlerier over disse to hingste, men da jeg kun har een hoppe, så måtte jeg nøjes med en af hingstene.

Det blev jo så Champion FP, som min hoppe leverede et føl efter, som blev dagen bedste springhingsteføl i reg. 1, udtaget til eliteskue og solgt på eliteauktion....mildest talt nogle fantastiske oplevelser som førstegangsavler!

Jeg kan vist ikke forvente noget bedre resultat end hoppen's første føl, men jeg har stadig kraftig hang til at prøve Cosmeo på hende, så derfor bliver det ham i år....så kan jeg jo altid vælge Champion året efter...hehe.

Glæder mig til Herning!

0
0
Svar på denne tråd

Herning
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 01:12

Der er som regel lavet en lang liste inden Herning, som så ofte bliver reduceret væsentligt bagefter, og somme tider kommer der et par nye til...

Jeg har dog endnu ikke brugt unge nykårede hingste, så det er som regel for at se de ældre be- eller afkræfte om de nu også er som jeg husker...

Men valget til den ene DV er truffet, trakehneren kommer lidt an på hvad der kommer ud i år, og den anden DV ved jeg endnu ikke om skal ifoles... Den sidste DV jeg har skal rides, så den er ligesom afklaret :-)

0
0
Svar på denne tråd

Champion F.P.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 10:13

Ham glemte jeg da lige at skrive. Han er også på min top tre liste.

Men Annette. Jeg vil nok give dig ret i det med Herning og de unge hingste. Bla. derfor er jeg også mest varm på Clinton I og Champion F.P. som jo bl.a. har bevist sit værd i sporten. Dog er der nogle af de unge jeg godt vil se i Herning. Hvis ikke til i år som om nogle år måske, alt efter hvordan det går dem.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Fuldblodsplag søger godt og kærligt hjem.

Vil egne sig særdelse godt til military, dressur, jagt og spring. Har 3 særdeles gode gangarter. Mor kårede i DH.

0
0
Svar på denne tråd

valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 10:16

Mit valg af hingst er også taget inden herning. Jeg har valgt at bruge en ældre hingst som har vist sit værd både avlsmæssigt samt ridemæssigt.

Mit valg er faldet på Chacco-Blue til min Landtinus-hoppe.

Hilsen Eva

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 10:33

taget en meget tung beslutning om slet ikke at ifole min hoppe i år.. også allerede tage sorgerne på forskud.. således jeg har plads til årets kommende føl i tilfælde af den ikke bliver solgt..

dernest har jeg så besluttet at jeg ifoler to til næste år istedet... så håber jeg bare ikke hende den "gamle" får den ide at drille til næste år.. når jeg nu giver hende et sabatår..

0
0
Svar på denne tråd

næsten
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 18:42

Nu slås jeg stadig med mig selv om hvorvidt Linse skal ifoles eller jeg skal tage chancen og ride et år mere...

Meeen det bliver jo nok det første....

Uanset hvad har jeg dog udset mig et par hingste som jeg skal ha kigget lidt nærmere på. Og dertil har jeg så en enkelt i hovedet som ikke er i herning.

Det er dog ikke 3 års hingstene jeg har mest kig på, jeg vil gerne bruge en hingst som jeg på forhånd kan se nogle afkom på og se typer osv.

Dertil kan jeg ikke bruge frostsæd. Havde jeg det, så havde jeg nemlig uden diskussion valgt Cornet Obolensky.

Dem jeg glæder mig til at se er Champion FP og Catoki. Catoki har desværre Cor De La Bryere lidt ude i stammen, og det ville jeg nu helst udenom.

En anden jeg har i tankerne er Cornet´s Stern. Han kommer jo altså ikke til herning, men det smager da lidt af Cornet Obolensky og jeg kan godt li dens eksteriør og dens måde at afvikle sit spring på.

Vicky Mathiesen

Bedækning 2009:

Tradition does not mean preserving the ashes

but keeping a flame alight

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 19:26

Nej jeg har ikke valgt. men det er ikke Herning der afgør mit valg. Meget enig med Annettet.

Eva : jeg så Chacco-Blue i tyskland, fantastisk afstamning og springe det kan han. Jeg synes af type han er gammeldags at se på. Så kom hans søn på banen Chaccomo, sikke en smart moderne hingst. Spændende valg, håber vi får resutatet at se.

Vicky:helt enig med Coronet Oblensky, en stjerne.

Hans søn Cornets Sterns sæd duer ikke til transport. De vil have hoppen derned.

Men kan ikke forstå du ikke vil bruge Catoki pga Cor De La Bryere, da dette jo er i Coronet obolenskys Stamtavle ???

( Corrado 1 er efter Cor de la bryerer)

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 21:30

men nu er jeg bare skudt i Obolensky - så kan man jo godt se lidt gennem fingre med det.

Catoki står noget længere nede på listen, men det er heller ikke det afgørende, men ku jeg komme uden om det ville jeg være tilpas med det.

Pt er CFP mit valg

Sjov - jeg henvendte mig til Euro hingste sæd for nogen tid siden (før ejerskift) der snakkede de ikke om problemer med sæd fra c Stern

Vicky Mathiesen

Bedækning 2009:

0
0
Svar på denne tråd

cornets stern
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 22:22

Han finns på frost som er ok,men för kölesäd får man köre ned hoppen,frost koster 500€

mvh sassa
0
0
Svar på denne tråd

Frost dur ikke
Forfatter: 
Dato:  01-03-2009 22:30

det har kostet os 30.000 en gang uden held, så nu tager vi lige noget køle/fersk

Vicky Mathiesen

Bedækning 2009:

0
0
Svar på denne tråd

valget falder foerst efter föl anno 2009
Forfatter: 
Dato:  02-03-2009 11:10

Jeg har heller ikke valgt 100% (det goer jeg foerst, når jeg har set årets foel), men har lavet en liste over nogle få mulige hingste, der skal tjekkes mere ud. Og jeg glaeder mig! Godt vi har Herning, nu hvor juleaften ikke er så spaendingspraeget i takt med, at vi er blevet aeldre!

0
0
Svar på denne tråd

Hedens Le Mioche
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 11:41

Desværre blev han fra sorteret lørdag - men han er jo stadig kåret i pinto regi så håbet er ikke ude endnu.

Er der nogen som ved om han blev solgt på auktionen - ku læse mig til at han var solgt for 70,000 kr men reelt ku han jo være købt hjem igen.

Til jeg som havde hingste som endnu ik er kåret har det bestået og har i valgt disse hingste el er valget faldet på en anden som i bedre ku li ?

Prima wrap sælges ca 45kg 60 kr/stk afhentet.

Der er 65 stk få en god pris hvis du afhenter det hele.

Står postnr 6040

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 13:08

Inden Herning var jeg 70% sikker på Samarant.. Nu er jeg efter Herning 90% sikker.. Hehe... Så lidt har han da rokket ved mig.

Jeg vil lige maile lidt med Karina Christiansen fra DV, og så beslutter jeg mig endeligt derefter.. Han er jo alligevel rimelig dyr...

WWW.ELBKGAARD.DK

Venter føl efter

Blue Hors Romanov maj 2009

Sælges

Haf/OX-plag, vallak forv. stg. 148

VW Passat st. car årg. 98

0
0
Svar på denne tråd

Jeg går osse
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 13:47

lidt i en drømme verden og jeg fatter slet ikke hvad jeg overhovedet er herinde op det forum eller i Herning for, for den sags skyld.

Min hoppe skal ikke ifoles igen, og dog. Jeg drømmer jo om en Weltjunge, samarant og/eller en Sonny Boy.

Mig til mig:

Men det er fuldstændig forrykt lille Pia, for du dur ikke til at sælge dem og det er heller ikke fordi der er uanede mængder af plads her på gården til bokse. Og det med at ride så mange på en dag det går jo ikke og henrik har købt en åring. Så nej lille pia, slå det ud af hovedet igen.

Men det er svært.

Jeg synes Weltjunge er smuk og Samarant talte mere til mig end sonny boy.

Men jeg venter ihvertfald til at føllet iår er kommet og foldet lidt ud.

Føl efter Esteban XX/Romancier/Agent Medio april.

RIP:

Bedstemor 27/09-28--06/11-08

Far 05/09-47--08/11-08

www.kolbaekgaard.webs.com

Lille præsentabel ejendom, med plads til et par ponyer sælges. God beligge ...

0
0
Svar på denne tråd

Pia....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 14:46

jeg har det nøjagtig som dig... ihh hvor er det skønt at kigge hingste og vælge og se hvad der passer hoppen... men hvis nu føllet ik kan sælges osv.,,

ja det var hårdt at gå i Herning og se de smukke hingste velvidende om at jeg har taget beslutningen om at hoppen ikke skal ifoles iår.. hmmm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider