Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvad gør jeg? AMHA
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 11:27

Jeg har sidste forår købt en AMHA hoppe som blev formidlet at en af de store danske AMHA steder. Der gik rigtig lang tid uden jeg modtog hoppens papirer hvorefter formidler ringer og fortæller at billederne til identifikation er gået tabt. jeg sender nye billeder som formidler dog ikke modtager. Jeg har så i nogle mdr. nu prøvet at få fat i formidler pr. mail, hjemmeside og mobil uden held for at hun kan få de nye billeder. Hoppen er ifolet men da papirerne fra USA jo ikke er kommet endnu er ifolingen som var med i prisen stadig ikke indberettet og jeg har af formidler ikke fået oplyst de præcise ifolingsdatoer. Hvad dælen stiller jeg op? Har jo 50.000,- ude at flyve og uden papirerne er hun jo intet værd. Bør jeg køre hen til formidler, eller skal jeg stille hårdt mod hårdt og bede om at handlen skal gå tilbage da hoppen jo ikke lever op til det jeg har købt hvis hun ikke får skaffet de papirer. Uden dem kan føllet jo ikke registreres og hoppen ikke stilles til kåring + shows.

Nogen der ved hvad jeg bør gøre?

Helle

Perle og double trouble sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hårdt mod hårdt
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 11:40

Tilbage med hoppen. Hun er måske 1000 kr. værd uden de papirer. Jeg ville overhovedet ikke gide at handle med så useriøs en sælger. Tilbage med hoppen, du risikerer, at det aldrig går i orden med føllet - sælger er jo tydeligvis overhovedet ikke til at stole på!

Jeg bliver helt gal på dine vegne. Tænk, at folk vil være det bekendt.

Og hvorfor skal der indsendes billeder af en 3-års hoppe (gætter på det en hende på din præsentation). Papirerne burde for længst være i orden på hende - det lyder godt nok lummert!

mvh Stine

Araber og pinto araber

http://www.sk-farm.dk

- nu også med shettere!

Livet er ikke lutter lagkage - det er også en dans på roser

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 11:46

kalde hende useriøs tværtimod, hun har handlet meget seriøst med dem i mange år og jeg har ikke tidligere hørt om problemer, også derfor jeg er sådan i vildrede for det var ikke lige et problem jeg havde forventet.

Jeg har også mest lyst til at lade handelen gå retur, men samtidig er jeg jo blevet utrolig glad for min hoppe og vil jo helst beholde hende.

Billederne er noget med at de skal sammenligne billeder med beskrivelsen - kender ikke helt de regler for importen, men det er ikke her i DK de skal sendes til - men det var alt noget formidler skulle sørge for.

Helle

0
0
Svar på denne tråd

skæbnens ironi.
Forfatter: 
Dato:  27-02-2009 14:23

har netop snakket med formidler, og der er sket nogle træls misforståelser med noget mail der ikke virker osv.....håber at vi har fået løst problemet nu.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider