|
|
| Trakehner hingstevalg!! |
|
|
Jeg kunne godt bruge lidt input til hingstevalget 09 til min ny erhvervelse Perlmutt V. Hoppen er 169 og er efter Schampus x Schwadroneur. Hoppen er velrejst og af særdeles god type. Hun er dog MEGET kort. Skridten er er rigtig god med en aktiv overlinie og traven ligeledes. Galoppen er OK, men med en let tildens til at blive stampende bagi. Hun har et meget levende sind, men er særdeles håndterbar. Hoppen fundament er let, men velstillet. Hun har af kraktere fået 8 i type, 7,5 i skridt, 8 i trav og 7,5 i galop.  
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja nu kloger |
|
|
jeg nok i det da jeg ikke kender ret meget til de andre trakhener hingste.. men Prinz K3 ku da være et bud.. han har da ihvertilfald ikke en kort ryg.. synes også hans bevægelser er ganske fornuftige.. men jeg mener han på farsiden er i familie med Schwadroneur..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| undskyld |
|
|
undskyld jeg skriver herinde, men jeg er ved at købe en hoppe efter Schwadroneur, men mange siger de bliver sindsyge? hvad er din opfattelse? det er hoppens morfar, og hun er 4- 5 i år, meget rolig. Vil bare ikke købe hende hvis alle fraråder mig det.
håber på svar:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gonzahles |
|
|
Jeg har en hoppe efter schwadroneur og hun er opmærksom,men ikke sådan at den ser lyserøde elefanter el. ikke vil gå forbi ting, så jeg syntes det er på en positiv måde m at den er energisk og selvgående. mvh Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Jeg ville sætte pris på at denne tråd ikke blev en diskussion vedrørende Schwadroneur. Jeg håber dog, at nogle af de erfarne Trakehner avlere vil komme med et konstruktivt foreslag til hingstevalg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| dressur |
|
|
Svarer lige for dig Nete Håber det er ok... Hoppen er ren dressur afstamning, og føllet skulle også gerne blive i samme retning, og det skal være en ren trakehner hingst...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tænkte |
|
|
umiddelbart Connery, men er i tvivl om den vil tilføre noget længde på din hoppe...
3 års dv hoppe efter Connery (tysk trakehner hingst efter Buddenbrock), Lanciano, Aleksander sælges. Meget ædel.
2 års dv hoppe efter Sandro King, Lanciano, Aleksander sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm ... |
|
|
Jeg er langt fra inde i de trakehnere, men tænkere måske en som Buddenbrok, han er jo selv springer og går derfor ud fra at hans galop må være god, og så er jeg helt vild med de få afkom jeg har set 
Beklager tastefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009
Sælges:
Flere af hestene - tag et kig
Baby og børne tøj - kontakt for info
Udlejes: RDH hoppemave, kontakt for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kort ryg |
| Forfatter:  |
AD-Edition |
| Dato:  |
19-02-2009 21:34 |
|
Rigtig mange Schampus-afkom har problemet med kort ryg, og generelt er de nok lidt for sluttede. Derfor ville jeg ikke anbefale hverken Buddenbrock eller Connery til en i forvejen meget sluttet hest. Da ingen af dem ville give længde.
Fotografering, webdesign og grafiske løsninger
www.ad-edition.dk Se fotos fra Trakehner-begivenheder og de fleste fynske hestebegivenheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hingst.. |
|
|
Hvad er din hoppe kåret med i helhed, krop og fundament??? Jeg ville nok heller ikke bruge hverken Buddenbrock (som var millitary hest, da han var aktiv ridehest ) eller Connery da de begge korter.. Jeg godt du kan kigge lidt på Hofrat, han har noget af det du leder efter, men ellers tror jeg også at hingste som Tambour, Karolinger II og Cadeau har det du skal bruge..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yderligere karaktere |
|
|
Krop 7,5 Fundament 7 Helhed 8 Umiddelbart har (specielt) Buddenbrock og Connery ikke været i mine tanker netop pga. at de begge forholdsvis sluttede, navnligt Buddenbrock. Hofrat er ikke en hingst der tiltaler mig ej heller Karolinger dette er af flere årsager, men specielt type mæssigt. Cadeau kunne bestemt være en mulighed, men der er lige lidt indavls % at tage hensyn til. Ellers har jeg overvejet Occacio.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Smutter.. |
|
|
Jeg tror hverken jeg ville bruge Cadeau eller Occacio på den hoppe, det bliver alt for tæt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| okavango.. |
|
|
Okavango kunne være et bud. Han er selv i besiddelse af en super galop, og skulle i følge Lars Gerhmann havde givet denne videre til sin første følårgang sidste år. Ud over det er han moderne og højtstillet, hvilket afkommende eftersigende også skulle have fået med sig. Okavango er heller ikke den her meget sluttede type. Til gengæld tror jeg godt du kan regne med at få en noget så stor hest ud af det. Hoppen tilhører jo ikke en af de laveste, og det gør Okavango bestemt heller ikke!
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kafelnikov, hofrat, kasierdom |
|
|
Hofrat:Du siger du typemæssigt ikke er til hofrat - jeg tænker at det er fordi du som type ønsker mere "trakehner udtryk" - tilgengæld synes jeg din hoppe ser ud til at have masser af dejligt trak. udtryk - så mon hun ikke kan bidrage med det selv?? Hofrat - besidder/ og avler meget af det videre du efterspørger. Kasierdom: Igen måske ikke den type udtryk du går efter, men igen en hingst der giver rammer/ og masse som hofrat. Kafelnikov: Har et rigtig godt fundament og kan helt klart bidrage med eksteriør forbedringer på mange a vores sluttede trakehner hopper. og så galoppere han super godt! men ved ikke om de lægger for tæt afstamningsmæssigt.....ladroneur er jo efter Schwadroneur.... men det er altid svært med en ny hoppe, men da også super spændende  held og lykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kaiserdom.. |
|
|
Kaiserdom er ikke længere i avlen, så han er udelukket... Kafelnikov vil indavlsmæssigt blive lige så slemt som Cadeau.
Hvis det ikke er en Trakehner, er det bare en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstevalg |
|
|
Kaiserdom er en dejlig hingst men som det også bliver skreve. er han ikke en mulighed, da han skal gå i sporten. Det samme siger rygterne om Okavango!
Hofrat synes jeg typemæssigt intet har at gøre med en Trakehner og hvad har han lavet?? bortset fra one hit winder Hotline som jeg da lige skal love for har fået en skuffe Men D-blodet har selvfølgelig heller ikke hjulpet på dette.
Det jeg skal bruge er en hingst med en god galop, benlængde, ikke på nogen måde sluttet, men samtidig vil jeg ikke gå på kompromi med udtryk, da det jo er Trakehnere ellers kunne det lige så godt være varmblods.
Hvad med nogle af hingstene fra Wiesenhof, evt. Munchhausen??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Meraldik |
|
|
Hvad med halvblodshingsten, Meraldik? Han er da fint højtstillet god front og super bevægelse - særligt galop. Han står hos Gestüt Birkhof og er efter Münchhausen/XX. Jeg har et afkom efter hans halvbror Royaldik, som måske nok er mere ædel end Meraldik - og han har i hvert fald givet benlængde! Men jeg tror også de giver noget størrelse - det har du vel ikke behov for med din hoppe? Meraldik er jo en stor herre på 174!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Okavango et godt bud |
| Forfatter:  |
AD-Edition |
| Dato:  |
20-02-2009 20:25 |
|
Med alt det du efterspørger der synes jeg faktisk Okavango lyder mere og mere rigtigt. Benlængde, god galop, ikke sluttet i overlinien, samt godt udtryk, det er alt sammen noget han har,og virker til at give videre. Der var på et tidspunkt tale om han skulle gå i sporten, såfremt de fik kåret en unghingst. Det lykkedes ikke, så jeg tror roligt du kan regne med han står i Skals i bedækningssæsonen. De skal jo også bruge ham til deres egne hopper. Men du kan jo ringe og spørge dem, de er altid søde at snakke med. Münchhausen giver rigtig nok størrelse, han har i hvert fald det højeste indeks. Men jeg tror umiddelbart ikke han direkte tilfører mere galop. Ja så synes jeg jo at den nykårede Singolo er spændende, men så er man selvfølgelig ude og satse lidt. Den var virkelig velgående i Münster, her i februar. I alle tre gangarter. Han skulle jo komme til Middelfart søndag, så der kan man selv få syn for sagen.
Fotografering, webdesign og grafiske løsninger
www.ad-edition.dk Se fotos fra Trakehner-begivenheder og de fleste fynske hestebegivenheder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lidt har han nu lavet: |
|
|
Lidt har han nu lavet: 2000: Reservefløj ved kåring. 2001: kvalificeret til Bundeschampionat. 2002: Trakehner Champion og Kvalifiseret til Bundeschampionat. 2003: HLP Adelheidsdorf dressurindex 136,11. 2004: kvalificeret til Bundeschampionat. 2006: Dressurhingst FN Zuchtwertschätzung. 2007: Avlsindex blandt de bedste 1 % i Tyskland. Godkendt i Trak., Old., Westf. og Hann husker nu også en ualmindelig lækker auktionshest i Neumünster i Oct. Men smag er heldigvis forskellig.  Men vi venter også føl efter ham - så skal man jo være lidt forelsket  Singolo er vildt lækker! - men er jo vist kun 164 cm - men mums da! Easy game, meget højtstillet med flot eksteriør, men kan vist blive lidt varm....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Munchhausen... |
|
|
Jeg tænkte også Munchhausen, men er nok også lidt farvet da jeg selv har brugt ham (som den eneste i DK åbenbart) i år. Jeg synes han er fantastisk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hingste valg |
|
|
hej jeg tænker hofrat/distelzar/hoftenzer. Alle 3 dejlig hingste med noget størelse længde og bevægelse.
eller patmos?
De giver også det dejligste sind og ridlighed.
Håber det var noget du kunne bruge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|