Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Spørgsmål vedr folingsalarmer
Forfatter: 
Dato:  09-02-2009 22:04

Hej.

spørgsmålet mynter sig primært til jer der har stor erfaring med div. folingsalarmer.

Har I oplevet falske alarmer pga at hoppen har sved, når den æder hø? Den ene af mine hopper bryder kraftig ud i sved, når hun påbegynder fortæringen af hendes høration Gamle æde dolk. Jeg er derfor i tvivl om en alarm ville kunne bruges på hende? Hun kan jo selvfølgelig klippes på bringen, hvor føleren sidder (på de fleste), men kan alarmen så registrere svedudbrudet?

Venligst

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

Stort og velgående palomino hingsteføl e. Crowns Blue Pearl/Crowns Choise/Attila sælges

0
0
Svar på denne tråd

alarm eller overvågning
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 07:43

man kan også få alarmer der registrer hvis hoppen ligger helt omme på siden.

Men ellers kan en 'svedføler' kombineres med et kamera, for så kan man hurtigt se om det er falsk alarm.

Et kamera kan købes for under 500 ved harald nyborg, vær dog opmærksom på rækkevidden, og husk at tykke mure tager en del.

Beklager tastefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

Flere af hestene - tag et kig

Baby og børne tøj - kontakt for info

Udlejes:

RDH hoppemave, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd

Tip.....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 09:51

Jeg fik et godt tip i sommer da min hoppe skulle fole - hun havde termin i juli, så der var godt varmt i stalden om natten selvom alt stod åbent og alarmen kimmede i en uendelighed - til sidst var det lidt som "Peter og Ulven".... Tippet var at vikle et enkelt stykke gazebind om føleren. Det gjorde at alarmen ikke gik af bare hoppen blev "varm", men først når hun skulle falde i sved. Min hoppe folede så en aften, hvor hun havde været urolig hele dagen, så jeg sad og holdt øje med hende på overvågningen istedet for at give hende alarmen på, så jeg har ikke selv oplevet at alarmen gik med gazen da hun endelig faldt i sved, men det skulle efter sigende virke ifølge en gammel og garvet avler!

Venlig hilsen

Terese

www.designhorses.dk

Til salg: Danish Design Ruby Bell - se video på www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/209020/

Folealarm udlejes i Nordsjælland og Københavnsområdet

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 10:43

Jeg har overvågning i stalden , men da jeg ikke lyster min nattesøvn forstyrret nat efter nat, ville en alarm være en god løsning i kombination med overvågning. Det er kun denne ene hoppe, som er problematiske ifht svedudbrud.

Har nogle af jer brugt alarmer på klippede/meget korthårede hopper?

Hvilke alarmer synes i er den bedste?

Tak for hjælpen

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

Stort og velgående palomino hingsteføl e. Crowns Blue Pearl/Crowns Choise/Attila sælges

0
0
Svar på denne tråd

Jeg låner
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 16:21

lige tråden til et lille tillægsspørgsmål, hvis det ikke gør noget?

Hvilken type kamera - eller eventuelt alarm - vil I anbefale, når man bor 15 km (15 min) fra stalden, hvor hoppen står?

Jeg ville foretrække kameraovervågning, men er temmelig uvidende omkring opsætning, rækkevidde og eventuelt brug af webcam..

- Så jeg lytter meget interesseret til forslag :-)

De bedste hilsner
Katarina og La Fayette

Termin 28.05.09, Coronado II

0
0
Svar på denne tråd

på de alarmer
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 20:03

jeg har bgt kan følsomheden stilles så hvis den reagere på ganske lidt fugt kan den gøres mindre følsom... man kan få alarmer som ringer op til valgfrie tlfér hvis alarmen "går". jeg har set alle mine føl komme til verden så alarmer kan kun anbefales

Stald Amour

Avl og Ridning af DV og DOA

0
0
Svar på denne tråd

Stald Amour
Forfatter: 
Dato:  10-02-2009 21:12

Og hvilket mærke er disse alarmer af?

0
0
Svar på denne tråd

Equimade
Forfatter: 
Dato:  11-02-2009 17:28

kan jeg anbefale lånte en sidse år og har lige købt da vi selv har 3 stk i år og en opstaldet som skal have føl. har købt den model som ringer op til mobil telefon så behøver man ikke lige være ved alarmen. der var ingen fejl alarmer som vi eller tidligere har haft mange af når vi brugte den som reagere på sved.

mvh. Berit

Venter føl efter: Schufro på Weltmeyer hoppe/ Doolittle på Temple wind hoppe og Zack på De niro hoppe

www.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad mærke
Forfatter: 
Dato:  15-02-2009 20:50

DEt er safemate folingsalarmer de snakker om ;o)

Har også skrevet den på ønskesedlen!

Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider