Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 yver hævet i den ene side
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 21:50

Min hoppe har termin om 5 uger. Hendes sidste føl er fra 2003 så jeg er helt grøn på området igen ;-)


Men jeg kom ud i stalden i dag og i venstre side var yver ( Altså den flap der sidder ved siden af venstre pat ) spændt og hævet, men ikke øm. Det var hårdt og føltes som når en so har yverbetændelse.


Jeg har vedhæftet 2 meget dårlige billeder-havde kun kameramobil.


Kan det allerede være begyndende yver hun er ved at sætte?

Jeg kan huske fra sidst, at hun ikke havde sat særlig meget yver, heller ej vokspropper aftenen inden hun folede.


Taget uder maven :



Taget bagfra under halen :

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:03

ja, det er bare yver hun er ved at sætte.


Min hoppe bliver også stor i højre side først..


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og Logik Møldrup

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

Springsadel sælges!


0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg skal ikke kunne sige det,
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:42

men hvordan dælen har du taget billede nummer to hi hi


Ejer af: (Tryk)

Islænder: Jarpur fra Damgård

Welsh Sek. F/DSP: Regina SDH 366

Venter føl efter palominoen Klepholms Guldfax


0
0
Svar på denne tråd
 
 jarpur
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 22:48

hehe jeg har siddet på hug bag ved hende og løftet halen;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 yver ...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 07:43

Jep, det er begyndende yver. Det at du syntes hun er lidt hårdt er sikkert ødem (kender du lidt til køer, for de får det nemlig ofte).



Beklager tastefejl


Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009


Sælges:

Flere af hestene - tag et kig


Baby og børne tøj - kontakt for info



Udlejes:

RDH hoppemave, kontakt for info

0
0
Svar på denne tråd
 
 næh jeg er
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 14:58

ikk så kendt inden for køer. Arbejder med grise til daglig.


Er det normalt at de begynder at sætte yver 5 uger før termin?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Yver...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 15:41

Jeg har i nogle år skrevet journal over mine hopper, og har opadaget at der generelt går 6 uger fra de begynder at sætte yver til de foler. Selvfølgelig er der undtagelser.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 yver..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 16:41

Charlotte det håber jeg godt nok ikke du får ret i, for så kommer min hoppe til at gå minimum 14 dage over termin. Har har endnu ikke sat den mindste smule yver.


Stine


Oldenborg føl sælges

Afstamning: Union's Big ben/Mozart

Forventes foling midt i marts

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det passer...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 19:32

...meget godt med det Charlotte skriver, mine 2 har sat yver for godt 14 dage siden og der er 1 mdr til termin for den ene, den anden har jeg ikke præcis dato for, men er hun ifolet i følbrunsten så passer det med termin om 1 mdr for hende også.

Så lige lidt over 6 uger passer meget godt her...






Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 yver...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 20:29

hvor meget yver snakker vi om, for at man kan sige de har sat yver?


Stine


Oldenborg føl sælges

Afstamning: Union's Big ben/Mozart

Forventes foling midt i marts

0
0
Svar på denne tråd
 
 Begyndende
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 20:47

Når jeg taler om at de begynder at sætte yver, så mener jeg første dag hvor man har en fornemmelse af at der begynder at ske en udfyldning af yvveret.


Selvfølgelig har jeg haft hopper der begyndte senere, men der ses det at yveret nærmest eksploderer på få dage og bliver enormt meget hurtigt. Dvs det springer nærmest det stadie over som ses på billederne her i tråden.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 oki så er
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 20:49

jeg rolig igen :-) Jeg har "aftalt" med madonna at hun foler dagen inden termin;-) og der er 5 uger til :-)


jeg vil mene at det først er et " rigtig " yver når patterne er fyldt ud :-)


Ih hvor jeg glæder mig til at se billeder af alle de følbasser der snart kommer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt yver?
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 20:57

Hvis det først er rigtigt yver, så har min ene hoppe først rigtigt yver den dag hun foler. Nu har hun fået 4 føl, og hun har hver gang folet den dag hvor patterne har været fyldt ud. Indtil da har det lignet yveret på billederne foroven, "pølserne" er bare blevet større og større, så patterne tilsidst har været helt gemt mellem dem.


Mvh.
Charlotte
***
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

***

0
0
Svar på denne tråd
 
 ok så...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2009 20:58

Jamen vi kan altså desværre kun prale af en lille bule foran patterne og måske er yveret begyndt at lidt større, men det er langt fra fyldt ud.


Stine


Oldenborg føl sælges

Afstamning: Union's Big ben/Mozart

Forventes foling midt i marts

0
0
Svar på denne tråd
 
 yver...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2009 14:37

ja vi har så 3 månder tilbage og min har det sidste stykke tid haft forandring i sit yver kan se uge for uge hvordan det ligeså stille er blevet størrer der er ingenting i patterne men foran har der været en lille bule og nu er den så begyndt at strække sig bagud... det er hendes første føl... men det er ikke noget vildt endnu... kan bare mærke på det at det har ændret sig....

men mælkebaren skal jo også først være klar til maj ;o)

0
0
Svar på denne tråd
 
 skævt yver
Forfatter: 
Dato:  15-03-2009 19:58

Min hoppe har også meget 'skævt' yver nu her, men har hun haft i omkring 3 uger nu (siden hun begyndte at sætte) kan det stadig være det der ødem som gør det??

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider