Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fyldig hingst til slank DV hoppe?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 00:49

Hej avls-HN´er.

Jeg går og overvejer, at ifole min 5-årige hoppe e. Noblemann / B.H. Don Shufro.

Men er lidt i tvivl om hvilken hingst jeg skal vælge. Så derfor spørger jeg her, da jeg ved I er gode til at komme med gode forslag/ideér .

Hun er 174 stg og langbenet. Temmelig slank bygget og lidt fuldblods/strømlinet. Hun har en rigtig pæn bagpart, stor og fyldig, men mangler fylde på forenden. Er lidt klein over skuldrene og lang slank hals. Hun har en rigtig god skridt, fin stor taktfast trav, men uden det store knæløft og en super galop med masser af spring. Og så er hun god i hovedet

Skal altså finde en hingst med fylde, helst under 170 stg og med lidt løft i knæene. Helst dressur-mindet, men så længe bevægelsen er der, så er jeg åben for forslag.

Har også overvejet at bruge en oldenborger, men det er egentlig kun Laban af Agerbo der falder i min smag og det er jo lidt svært at bruge ham.

Har også overvejet Come Back 2.

Hvad synes I kunne være spændende? Kom endelig med en masse forslag, for det er godt nok svært at bestemme sig

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Come Back II
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 01:34

Jeg kan anbefale Come Back II. Vi benyttede ham paa en meget let halv-fuldblods RDS og fik en dejlig, 'fyldig' dreng.

Udover det ville jeg overveje 'gode gamle' Rambo, Zardin Firfod, Le Champ Ask, Carano eller tyske Stedinger.

Held og lykke med valget.

Portrætter males efter foto. Send mig en Personlig Besked. :-)

Cetereum auteum censeo Hyperflexionen esse delendam.

(efter Cato)

0
0
Svar på denne tråd

Showtime
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 06:51

Jeg fandt din hoppe på HesteData, og der stemmer beskrivelsen af hendes bevægelse ikke overens med din beskrivelse. Den beskrives som bunden. Derudover er det rammerne de skal arbejdes med dvs skulder/manke og overlinie.

Hvis du bruger CBII, så aner du ikke hvad du får. Jeg så en hoppe til kåring her i efteråret, hvor jeg troede det var en fuldblod, super ædel og med masser af udtryk, det var en CBII - A-Dur. Andre ligner køreheste, som han selv gør.

Derudover mener jeg at du skal holde dig lidt i de blodlinier der allerede findes i din hoppe dvs dressur-"hannoveranere".

Vi har brugt Showtime på en ædel/lidt klejn hoppe med ikke den store bevægelse, og har fået et dejligt udtrykksfuldt føl med masser af bevægelse. Men ellers kunne Skovens Rafael måske være et bud, jeg har indtryk af at han skal anvendes på ædle hopper.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

TIL SALG

Ædelt DV-hoppeføl af dressurafstamning

Ædelt DV-hingsteføl - et muligt militaryemne

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 18:55

Jeg ville kigge lidt på BH Zack til din hoppe.

-alternativt Romanov. De kan begge lave front OG bevægelse.

Hvis din hoppe ellers kan "få røven med sig" så ville jeg måske vælge Romanov til hende. Han laver dog ikke de allermest udtalte "knæløft" men laver jo i den grad front og bevægelse.

Det er jo en super afstamning hun har og mit umiddelbare bedste bud ville jo nok alligevel være Zack

vh

Nynne

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 20:13

for de fine forslag.

Kigger selvfølgelig på de nævnte hingste og må så rekvirere noget video for at få et ordentligt indtryk.

Tusind tak for hjælpen...

0
0
Svar på denne tråd

Store hingste
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 20:43

Jeg ville hverken turde sætte Romanov eller Zack på en hoppe, der målet 174, det er jo rideheste og ikke giraffer vi skal avle.

Mvh.
Charlotte

TIL SALG

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

mit forsigtige bud
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 21:16

Hvad med at bruge en hingst som Churchill?? den har da vist den kan lave dressurheste???

Sig mig endedlig imod hvis jeg er helt galt afmarcherede :-)

Hilsen Søs

- som fra 20. jan. 09 bytter sit statsborgerskab ud med et amerikansk.

0
0
Svar på denne tråd

ups da - ikke god
Forfatter: 
Dato:  05-02-2009 21:20

Ups - jeg kan se at han også kan lave springheste og er med i springhesteprogrammet.

Hilsen Søs

- som fra 20. jan. 09 bytter sit statsborgerskab ud med et amerikansk.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 10:37

Hvad er der nu galt med store heste. Der er da også store ryttere.

Bare for at nævne ét eksempel så er Hannoveraneren "Warum Nicht" da ridehest. -og en rigtig dygtig én tilmed.

Hilsen

Nynne

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

"Blut tut gut".

0
0
Svar på denne tråd

Udbud og efterspørgsel
Forfatter: 
Dato:  06-02-2009 11:32

Selvfølgelig er der ikke noget galt i store heste, forudsat de er sunde, da store heste er mere udsatte for OCD og slingerhed mm. Men alt andet lige er efterspørgslen størst på heste mellem 167-173, derunder/-over er antallet af ryttere mindre.

Så medmindre man er garanteret en Warum Nicht eller en Rusty, så er der ikke noget formål med at avle så stort.

Mvh.
Charlotte

TIL SALG

Welsh Mountainhoppeplage

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider