Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Principel Touch (dsp-hingst)
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 21:47

Er der nogen, som kan fortælle mig noget om dsp-pony/reitpony hingsten Principle Touch.

Min hoppe er nemlig efter den og jeg vil gerne vide så meget, jeg kan komme til, om denne hingste - sind, gangarter, temperament, præstationer m.m.

Jeg har haft googlede den - men der dukker ikke rigtig noget op.

Hilsen Søs

- som fra 20. jan. 09 bytter sit statsborgerskab ud med et amerikansk.

0
0
Svar på denne tråd

sikke du staver søs - og reseacher
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 21:59

Ups - rettelser en masse.

Principal Touch hedder den - og den er reitpony ikke dsp-hingst. jeg har fundet en smule på nettet nu - men vil meget, meget gerne høre mere

Hilsen Søs

0
0
Svar på denne tråd

Det må være..
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 22:00
0
0
Svar på denne tråd

Lidt kan man vel altid sige
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 22:11

Faderen Principal Boy har været brugt meget og har gjort det rigtig godt (primært avlet springafkom). Han har sådan ca. 20 kårede sønner, hvor Principal Touch er en af dem. Faderen PB kom ud med 7,40 i snit til sin materialprøve.

PB er efter Tetworth Crimson Lake en welsh b hingst fra England. Tetworth CL er faderen til den kendte Kirz Kaninpil, som går på landsstævne niveau herhjemme i dressur.

Kooihuster kan Kay fortælle en masse om. Downland Folklore kan jeg sige lidt om, hvis det skulle være. Det er vist hvad jeg kan huske lige nu..

0
0
Svar på denne tråd

ja præcis den
Forfatter: 
Dato:  29-01-2009 22:12

Ja - lige præcis :-) Tak for det :-) Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvad han gav/giver videre i avlen :-))

Hilsen Søs

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 08:29

Principal Touch blev stillet til kåring i DSP af Steve Thomsen i 2000 han fik flg. bedømmelse:

Stor hingst af ret god type, lidt umarkeret. God dybde og bredde. Udtryksfuldt hoved. Middellang, velformet, lidt kraftig hals. Ret god skulder. Manken savner lidt markering. Lidt vigende overlinie. Velformet, muskuløst kryds. Lemmerne passende føre og velstillede med gode velformede hove. Bevægelsen ret god i skridt, særdeles god og smidig, men snæver bag i trav, ret god i galop.
Kapacitet: 8. Benteknik: 8.
Avlsgodkendt for 2000 og 2001.

karakterer: 7777 88 787 7

0
0
Svar på denne tråd

Jeg red Principal touch til
Forfatter: 
Dato:  03-02-2009 16:17

og det var en ret vaks herre

Dog kom han hurtigt under kontrol og blev en ganske fin dressurpony inden han blev solgt til en pige på Sjælland..

Hun skulle bruge ham som dressurpony og ikke avlshingst..

Jeg har også en selv en hoppe efter ham, hun har det bedste temperament...

Stald Stensnæs

Opdræt af super DV-heste og DSP-ponyer

4 års super velgående Don Caruso vallak sælges

www.staldstensnaes.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak igen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 00:45

Supert - tak for de sidste oplysninger. De er rigtig brugbare :-))

Hilsen Søs

0
0
Svar på denne tråd

afstamning
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 15:37

ja Sinne .....

Farmor Kooihuster Wintje er ud af Downland Folklore / Atje ! Avls matadorer - de avler både spring og dressurafkom på absolut top niveau heriblandt tophingste og EM ponyer.

Hollænderne siger selv, at Atje er deres bedste hoppe nogen sinde.

Principal Touch har ikke været på banerne i lang tid - men har gået til og med PRT tilbage i 2004 - ikke specielt høje procenter i hverken de høje eller lave klasser .

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer

hestemassage

ifolet SDH hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

der teges et billed
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 23:19

jeg tror der begynder at tegne sig et billedet inde i mit hovedet (med min viden om min egen hoppe), og det siger mig, at han nok ikke er verdens nemmeste hest ;-) men meget talentfuld i det rette miljø. Uhyre følsom, lærenem og superklog - men også hurtig til at stresse og spænde op, kigge og hoppe til siden, og det kræver noget få dem ned på jorden igen. Det har taget mig et par år at løse det problem med min hest - men man bliver bestemt ikke dummere af at måtte hive alverdens løsninger op ad hatten.

Tøjletræk er IKKE på populær hos disse heste (stress, spændthed og hovedet op i skyerne) - de skal rides med let let let kontakt og stort set kun for sædet. Det er ihvertfald opskriften for min hoppe :-). Og når det lykkes - HEAVEN og en fantatisk lækker pony med store og rumemelige gangarter og med stort potentiale for samling. Jeg ELSKER min hoppe - hun har sat mig på mange prøve men jeg er blevet en bedre rytter af at have hende og hun ender med at blive fantastisk LÆKKER - og hun har givet mig verdens skønneste føl.

Hilsen Søs

0
0
Svar på denne tråd

downland folklore
Forfatter: 
Dato:  04-02-2009 23:22

Sinne - du må gerne fortælle mere om downland folklore :-)

Hilsen Søs

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider